4 Nisan 2008 Cuma

can sıkıntısı...

İnsanın tuhaf zamanları vardır hani. Ne yapacağını, neye saldıracağını bilemez. Her daim oyalanacak şeyler arar...

Can sıkıntısı derken kastettiğim şey çok küçük bir sıkıntı değil aslında. Biraz hava alınca ya da müzik dinleyince geçen türden değil yani.

Peki normal insanlar ne yaparlar, kendilerine ne tür işler bulurlar hayatlarına biraz hareket gelsin diye?

Dünyayla tüm bağlantılarını kesip gece gündüz kitap okuyabilirler mesela. Film izleyebilirler günde 3-4 tane. (yapılabiliyor ben kendimden biliyorum.) Yeni uğraşlar bulurlar, resim yaparlar, şiir yazarlar, bahçede domates yetiştirirler vs.

Hayattan çok sıkılırsa da çıkar kendini bir yerden atar. Can sıkıntısından intihar mı etmiş yani diyip şaşırmayız. Çok sıkılmıştı bu hayattan deriz arkasından.

Peki nasıl bir zihniyetle, nasıl bir ruh haliyle insan oyalanmak için ikinci üniversite okumaya başlar? Çiçek yetiştir, git bir yerlerde kendine iş bul, rehberlik falan yap, gazeteleri kes, yapıştır, sakla, komplo teorileri üret, kitap yazmaya çalış beceremeyince bırak gitsin ne bileyim. ikinci üniversite neyin nesi?

Yaklaşık 6 yıl aradan sonra ilk kez matematik sınavına gireceğim. Kendime olan güvenimin tavan yaptığı tuhaf anlardan birinde "Matematik mi? ooo hallederiz" deme gafletinde bulundum kendi kendime, şimdi sınavda ne yapacağımı kara kara düşünüyorum. Gaz anları çok tehlikeli anlar. Öyle bir anda yapabileceklerimden korkuyorum bazen. İşin tuhaf tarafı başkalarının gazına gelmiyorum, ne yaparlarsa yapsınlar hayır denmişse o hayırdır, gaza gelinmez. Ama kendi kendimin gazına nasıl geliyorum onu çözemiyorum işte.

Hadi gaza geldin, yaparım ederim dedin. Ama insan bu kadar da rahat olmaz ki canım!
Sen 6 yıl aradan sonra sınava gireceksin, o 6 yıllık sürede tek bir matematik problemi çözmemişsin, günlük hayatta yaptığın 4 işlem dışında matematikle hiçbir ilişkin kalmamış, o günlük hayattaki 4 işlemi de çoğunlukla cep telefonunun hesap makinesiyle yapmışsın ve buna rağmen kitap açıp tek bir konuya bile bakmamışsın. Yok, yok bunun kendine güvenle ilgisi yok.
Diğerlerini geçeyim matematiği bir ara hallederim psikolojisi bu.

Şu durumda nasıl bir sonuç çıkacak bakalım o sınavdan :-/

1 kişi de demiş ki:

freudiye dedi ki...

ay gene senin onayını bekleyecekse bu şahane yorumum bir daha yorum yazmam ben pehh

canın saolsun be güzelim
sen de farklı bi manyaksın
kulvarın deişik
eğitim olarak çıkarıosun hayata olan sıkıntını
gözlükleirnde var zaten
kim tutar seni
ama keşke sınırların dahilinde olsaydı seçimin
hani dil öörencisisin ya o bakımdan
yoksa matematik dediin nedir ki
2 işlem ööle bişi
yok hayır 3 idi
evet 3
yoksa 2 mi?..

Yorum Gönder

Var mı ekleyeceğin bir şey?