23 Nisan 2008 Çarşamba

Gözyaşı Şişesi...

Aylardır bilgisayarımda varlığını sürdüren bir şarkıya durduk yere sardırmam tuhaf bir durum değil.
Alışkınım.
Sıkça yaptığım bir şey.
Ars Longa grubunun "Gözyaşı Şişesi" şarkısı bahsettiğim. Repeat'e alıp arka arkaya 5-10 kez dinlediğim oluyor bazen.
Gözyaşı Şişesi denen şeyin varlığını Cry-Baby filmiyle öğrenmiştim sanırım. Sonra da şarkıya sarınca biraz araştırıp bakayım dedim ne yaparmış insanlar bununla.

Okuduklarımdan özet yapayım hemen :)

İlk olarak romantik boyutundan başlayalım.
Çok çok çoook eskiden, insanlar birbirlerinden ayrı düştüklerinde ve birbirleri için ağladıklarında gözyaşlarını biriktirirlermiş bu şişelerde ve birbirlerine gönderirlermiş. Bu şişeler karşıdakini ne kadar özlediğinin göstergesi sayılırmış.
"Bak seni çok özledim, bu kadar da gözyaşı döktüm senin için"
Aslında bir de işin şu boyutu var. Bu şişelerle karşıdakinin gözüne mi sokmak istemektedir kişi bişeyleri?
"Kör olmayasıca sen gittin bak günlerdir ağlıyorum"
gibi.
Yine de romantik bir hikayedir. Bir insana duyduğunuz sevginin ya da özlemin ölçüsü olmayacağına inansam da bence "sevimli". (olmaması gerektiğine diyelim, gördüğüm örnekler inandığım herşeyin içine ediyor her konuda, ve elbet bu konuda da... neyse...)

Ayrıca yollama amacı ne kadar ağladığını göstermek değil sadece "seni özlüyorum" mesajı vermek de olabilir tabi ki. Ağlamak duygu yoğunluğundan kaynaklanan bir şeydir çoğu zaman ve sıradan insanlar, sıradan olaylar için ağlamaz insan... O yüzden önemli bir mesaj veriliyor karşıdakine belli ki :)

Türk edebiyatında da anımsayamadığım birkaç eserde geçen bir olay hatırlıyorum. İnsanlar sevdikleri/özledikleri insana mektup yazarken gözyaşlarını özellikle mektubun üzerine akıtırlarmış ve "amaaaan rezil ettim kağıdı dur başka yazayım" demezlermiş, o mektup o şekliyle gönderilirmiş yazan kişinin "saf duyguları"nı yansıttığı için.

Hemen altında daha kötü anlamlar aramayalım yani. Hoşumuza hangisi gidiyorsa onu kabul edelim değil mi 8-)

Gözyaşı şişeleri tarihte de çeşitli topluluklar tarafından kullanılmış. Bahsi geçen toplumlar ölülerinin arkasından döktükleri gözyaşlarını bu şişelerde biriktirip şişeleri ölüleriyle birlikte gömerlermiş.

Neyse dönelim şarkıya...
Özellikle nakarat kısmında bağıra bağıra eşlik etmeyi deli gibi istesem de ya saat geç olduğu için ya da yolda olduğum için yapamıyorum.

Bu sevimli şarkının sözleriyse şöyle:

Gel burdan bak kendine
Anlardın anında derdim ne kendimle
Nasıl geldi bu hale
Bir bilsen, fark etsen farkında olduğumu
Belki de yeterdi gözyaşını silmeme

Al kalbim sende kalsın
Sen yoktun sen varsın
Bir parçan hep burda
Hayalimde salınsın

Bu rüyaysa nedir gerçek?
Ve sen yoksan nasıl geçecek
Aldırma gelmezse
Gelmesin hiç gelecek

Farz et ki bahçende, hamağında sessizce
Uyurken yazdım ben bunları gizlice
Tertip yok, hile yok
Mutlu olmama yeter
Eksilirse bir damla gözyaşı şişende...

şarkının son cümlesiyse şöyle:
"ve gelmedi hiç gelecek..."

Benim bağıra bağıra eşlik etmek istediğim kısımla bitirelim efenim yazımızı...

Al kalbim sende kalsın
Sen yoktun sen varsın
Bir parçan hep burda
Hayalimde salınsın

Bu rüyaysa nedir gerçek?
Ve sen yoksan nasıl geçecek?
Aldırma gelmezse
Gelmesin hiç gelecek
...

0 kişi de demiş ki:

Yorum Gönder

Var mı ekleyeceğin bir şey?