15 Nisan 2008 Salı

hımmm

Canım sıkılıyor...
Evde hasta yatmanın sinir bozucu bir dünya tarafı var. En sinir bozucu tarafı herkes horul horul uyurken tavana bakmak. Bilen bilir normalde de uyumayı beceremediğimi, sabah okula ölü gibi geldiğimi. Ama aynı şey değil.
Uyumadığım son 3 gecede, 22 sene içinde yaşadığım herşeyi düşündüm galiba. İsmini bile hatırlamadığım arkadaşlarım, beynimin tamamen geriye attığı bazıları hatırlanmayı fazlasıyla hak eden bazısıysa beyin kıvrımlarını boş yere meşgul eden olaylar vs.
En çok da beni zamanında fazlasıyla mutlu etmiş olan şeyleri unuttuğumu fark ettiğim an şaşırdım.
Tabi cümleden anlaşıldığı üzere hepsini hatırlamış oldum yeniden :) (bu smiley neden burda bilmiyorum)

***

Hilmi kişisi;
Dünyanın en sevimli insanı olma potansiyelin var. Arada olabiliyorsun da zaten. ama bunlar çok küçük anlar. Sonra hemen özüne dönüyorsun.
(Hilmi kişisi kimdir?
Ben diyiim 70 siz diyin 80 yaşında, "özel öğretim yöntemleri" adında ne işe yaradığını hala bilmediğim, dönüşümlü olarak fransız doktorları ve fransız hukukçularından bahsedildiğini sandığım abuk bir dersin hocasıdır kendisi. Kocaman göbeği ve mavi gözleriyle sevimli bir yaşlı olma potansiyeli vardır. Kucağında torununu severken sevimli bir görüntüye sahip olabilir ama elinde fotokopilerle dolaşırken bütün sevimlilik gidiyor tabi, sayfalarca yazı yazdırıp sınavda canımıza okuduğunda hakkında ne düşündüğümüzü ne siz sorun ne ben söyleyeyim.)
Benden duymuş olma ama kolunu kırdığında yüzüne bakıp geçmiş olsun diyen herkes arkasını dönünce "Eh bu kadar beddua almanın sonucu tabii" vb. yorumlar yaptı :D Hakkında iyi şeyler düşünmüyoruz yani Hilmican :P O yaşta bir insan hakkında kötü şeyler düşünme durumu insanı vicdanen rahatsız ediyor evet ama yaşlıysan yaşlılığını bil be amcam :S

***
Elifim sana ne kadar teşekkür etsem az!

***
2. kopya teşebbüsünün nasıl başarısızlıkla sonuçlandığını anlatmak istiyorum :)
şimdi bu Hilmi insanı vizede ortalama 20 soru verir, finalde sayı 35 civarı olur. Soruların cevaplarını ders notlarından işaretletir ve virgüller dahil herşeyi birebir aynı ister. Tek bir yerde virgülü unutan bir öğrencinin o sorusunun üzerini tamamen çizdiği rivayet edilir ki kendisi de virgül ordaki bütün anlamı değiştiriyor, virgül koymassanız o benim istediğim sorunun cevabı olmuyor, ona puan veremem gibisinden cümleler kurarak açıkça belli etmiştir bunu yaptığını. (Bu olay bizden birinin başına mı gelmişti yoksa diye tereddüt ettim bir an, bir öğrenci dediğim kişi benim arkadaşımsa kusura bakmasın valla hatırlamıyorum kime yaptığını :D )
Her neyse.
Sınavdan geçebilmek için ya kopya çekilecek ya da bütün sorular, noktalar, virgüller, accent'lar ezberlenecek. Sınıf genelinde soru ezberlemeye çalışan insan sayısı bildiğim kadarıyla 3 :D Geçen sınav daha fazla kişiydik bu sınav en önemli kalelerden biri daha kaybedildi :/
Elifle ikimiz normalde konu ders ve sınavlar olduğunda bir adam ediyoruz. Ayrı ayrı pek işe yaramıyoruz. Ama nedense konu kopya olduğunda bir adam edemiyoruz :D En azından birimiz çekebilsek yaa :D konu dürüstlük ya da öğrenme aşkı değil yani, tamamen becerememek :D Yoksa niye beynimi yorayım hiç işime yaramayacak ve sınavdan çıkar çıkmaz unutacağım şeyler için :P
İlk dönem finalde final için verdiği soruları ezberledik ama vize için verdiklerini tekrar ezberlemek işkencelerin en büyüğü olarak göründü ve amaaan nolursa olsun diyip bıraktık. Ben gece Elife bol bol taciz mesajı attım, kızım yaa herkes kopya çekiyo biz neden çekemeyelim diye. Biz neden çekemeyelim tabi di mi :D
Sabah erkenden gelip kopyaların fotokopilerini çektirdik, cepli sweatshirtler giyildi, kopyalar ceplere dolduruldu. Sonra ne oldu?
Sınav başladı, bir de baktık ki adam sadece final sorularını sormuş, vizedekiler yok :) Tabi bizim de beynimiz insan beyni sonuçta, özellikle benimki bildiğin insan beyni yani :D Sınav boyunca Elifi taciz edip duruyorum o neydiiii bu neydiii diye :D O daha iyi hatırlıyor benden. Her neyse. Unutulan bir soru için kopya çıkarıp bakıcaz. Elif ben çıkaramam, ben çıkaramam diye bir panik halinde ve her hilmi sınavında olduğu üzere bacak sallanıyor stresten. Tamam yau ben çıkarırım dedim ve çıkardım. Kağıdımın altına koydum, Elif derya hocaya bakıyor gelirse beni uyarmak için ama ben kağıda bakamıyorum kiii :D Yarıya kadarını 15 dk. gibi bir sürede yazdım geri kalanını Elif hatırladı, hatta ben anın stresiyle bir satırdan diğerine atlamışım, onu bile düzeltmişti :D
Neyse gelelim 2. denemeye.
Tabi ki yine Hilmi'nin sınavı. Biz nasılsa kopya çekemiyoruz diye kağıt falan hazırlamadık, olduğu gibi girdik sınava. Hilmiyle sınav boyunca bakıştık. Adamın hemen karşısına oturmuşuz, biz ortadayken ortaya doğru dönerdi, biz cam tarafına geçince cama dönmeye karar verdi :S (Cam tarafı diyince nasıl birşey hayal ediyorsunuz bilemem ama bodrum kattayız ve masaya çıkmadan pencerelere yetişmek imkansız. Hapishane modeli )
Adama bakıp gülmekten içime fenalıklar geldi sınav boyunca.
En son hatırlanamayan 9. soru için bir gaza geldim Selda'dan kopyasını istedim. Selda arka sıradan cebime koydu kopyayı. Ortam tam kopyalık. Hilmi yaş geçtiği için görmüyor zaten, Derya insafa gelmiş kimseden kopyasını almadı bu sınav, sadece kopya gözüküyor diye uyardı sanırım birini :D ya da ben yanlış gördüm. Kopyayı masanın üstüne çıkarsam derya almayacak o derece rahat bir durum ama şöyle bir sorun var Hilmi karşımda :S Masanın altından bakayım dedim ama miyop olmak kötü şey. Gözlükle dahi okuyamadım :D
2. kopya maceramız da başarısızlıkla sonuçlandı yani.
Belki bir gün biz de... (:P)

***
Şu an öğrenmiş bulunuyorum ki google'ın da "my wish list" olayı varmış. Daha bir dünya sitede benzer faaliyetler var. Aşk olsun wishorb insanları. Biz de sizi innovatif görmüş projenize tam puan vermiştik. Ayıp bu yaptığınız be! Neresi innovasyon bunun sorarım size? Herkesin yaptığı birşeymiş zaten...

***
İnsan yazarken cool olmak istiyor.
Elimde kahvem olsun, gözlüklerim bana entelektüel bir hava katsın istiyorum. Ama an itibarıyla görüntüm şu: Pembe pijamalarım (pembe pijamalarımla dalga geçmeyin, önünde elektro gitarlı bi abla resmi var :D ), elimde nane-limon (midem bulanıyor ne yapayım :/ ), pembe çoraplarım vs. Şu görüntüde de ancak bu ciddiyette şeyler anlatılabiliyor.
Hasta yatarken ve hayatımın her saniyesini ayrı ayrı kurcalarken çok ciddi şeyler düşünmüştüm ama yazarız bir ara...

3 kişi de demiş ki:

freudiye dedi ki...

öncelikle gözünün kararması lazım kopya için
gün gelir o da olur ayrıca hilmi deil 90 130 luk dede de olsa onun gözleri görürmüş gibime gelio
cebinden çıkarır bizi ayol

sLn dedi ki...

arka tarafları göremiyor, hatta biraz uzağı görebilmek için gözlerini kısıyor :P ama onun orda durup boş boş bakmasından tırstığımız için bi halt edemiyoruz :D yani biz edemiyoruz.
eden ediyor anacım, ön sırada oturan bi kız vardı büşra mıydı neydi adı hocayı göz göre göre uyuttu, nasıl bir numara yaptı duysan aklın şaşar :D arada derya gelip baktı senin arkandan sen görmedin tabi ama bu sınav ona bi haller olmuştu, istemedi kopyaları senden :P

freudiye dedi ki...

oha derya gördü mü beni:s
aaaaaaa
aaaaaaaaaaaa
aaaaaaaaaaaaaa
kızım var ya en şüphe çekmeyen bendim gibime gelmiş idi
sonsuz şükürler olsun ki o çantayı koydum aramıza ceydayla yoksa sos oynamaya başliicaktım
hayır işin acı yanı ceydaya oldu
hilmi kaıdını aldı hadi artık ver die
ben onun yanındayım buna rağmen en son verenlerden biri idim
maşaallah bu sefer de sonsuz şkrle rolsun ki yırttım

Yorum Gönder

Var mı ekleyeceğin bir şey?