25 Nisan 2008 Cuma

Seni uzaktan sevmek aşkların en güzeli(ydi)

Marmara Üniversitesi...
Dışardan bakan biri için ne güzel di mi herşey?
Yüksek puanlarla girilen bi okul..
İstanbul'un en güzel yerlerinde kampüsleri olan bir okul..
İyi eğitim veren bir okul..
vs. vs.

Perşembe günü lise öğrencileri gelmiş hayran hayran dolaşıyorlardı yine ortalıkta. Öss stresi, yerleşme kaygısı vs. içinde "ahhhh buraya gelsek ne güzel olur" hayalleriyle...

"Pardon, buranın öğrencisi misiniz?" diye soran kıza "Maalesef" dediğimde muhtemelen içinden "Salak mıdır nedir, marmarada okuyor maalesef diyor" diye geçirmiştir.
Ama hiçbirşey dışarıdan göründüğü gibi değil işte!

Marmara'nın kapısından ilk girdiğimde "Ben burada okumalıyım" demiştim, uzaktan bana da güzeldi çünkü.
Ama değil...
Bazı şeyler içinde olmadan anlaşılamıyor.
Birbirinden habersiz aynı konuda farklı karar alan adamlar mı ararsın..
Sıkışınca kıvırmaya başlayanlar mı?
Artık örümcek tutmuş beyinleriyle ve çağdışı öğretim sistemleriyle öğretmen yetiştirmeye çalışanlardan bahsetmiyorum bile.
Her fırsatta "siz bu okula öğretmen olmak için geldiniz, isteseniz de istemeseniz de bunları öğreneceksiniz, bittikten sonra ne olacağınızı siz bilirsiniz, o sizin sorununuz ama geldiyseniz bunlar öğrenilecek" diyen insanların, yani "öğretmen yetiştirmeye çalıştığının" bilincinde olan insanların zerre kadar öğrenci psikolojisinden, modern öğretim yöntemlerinden haberi olmamasına ne demeli?

İçeriği ve ismi birbirine uymayan derslerse ayrı bir olay zaten. Bir hocanın öğrettiği dersin içeriğinden haberdar olamaması gibi bir durum olabilir mi?

Hepsi bir değil elbet. Şükürler olsun ki ne yaptığını bilen "2" tane insan var bölümde. Koskoca bölümde "2" hoca... Onların dersinde öğretmek üzerine birşeyler öğrenip "evet ya budur" dedikten sonra diğer hocaların dersine girip bu öğretilenlerden haberdar olmadıklarını görmek ve bu insanların o ne yaptığını bilenlerden daha yüksekte olması, isimlerinin önünde daha havalı sıfatlar taşımaları komik değil mi?

Uzaktan bakarken Marmara daha güzeldi bee...
Daha farklı hayal etmiştim "üniversite hayatı" denen şeyi.
Hayal ettiğim gibi olmamasının tek sebebi okul değil elbet, yine de payı büyük...
Bakalım gün gelecek hayırlı birşey olacak mı şu okulda...

Bana "Nankörlük etme, en azından...." diye başlayacak cümleler kuracak bir dünya insan tanıyorum. Ama herkes kendi yaşadıklarını sadece kendisi biliyor ve dışarıdan bakınca gözüktüğü gibi değil hiçbirşey...

0 kişi de demiş ki:

Yorum Gönder

Var mı ekleyeceğin bir şey?