16 Nisan 2008 Çarşamba

Voodoo şeysi

Nerden çıktı bu voodoo girl?
Hayır kimse korkmasın herşey kontrol altında bu kez de voodoo bebeği olmaya karar vermedim :) Daha doğrusu tuhaf çizgi film kahramanları ya da masal karakterlerini ben seçmiyorum, bir yerden karşıma çıkıyorlar zaten :) Hiçbiri konusunda sorumluluk kabul etmiyorum.
Bir gün delirip saçlarımı kısacık kestirmediğim sürece (cesaret edemem de o yüzden delirmek dedim. deli cesareti denen şeye ihtiyacım var büyük değişimler için :P ) Allahın Rapunzeli demeye devam edebilirsiniz güzel insanlar.

Voodoo'nun ne olduğu bilinir sanırsam. Yurdum sinemasının güzide örneklerinden birinde bile voodoo bebeklerinin kullanıldığını anımsamaktayım. Yanılmıyorsam Hülya Koçyiğit ablamız iğne alıp alıp batırmaktaydı aşık olduğu insan kişininin voodoo oyuncağına. Her saniye başka bir kızla takılan erkek kişisi de her iğne batırılışında yerinden sıçramaktaydı. Her neyse konunun önemi yok, zaten Türk filmiyle ilgimiz de yok.

Sayfa üzerinde kocaman bir fontla ismimin yazıyor olması görüntü olarak beni rahatsız etti. O ara aklımdan Tim Burton'un çoook sevdiğim voodoo girl şiiri geçmekteydi, ben de yazdım gitti :)
Nedir bu şiir diye merak edecek olanlar burdan buyursun:


Her skin is white cloth,
And she's all sewn apart
And she has many colored pins
Sticking out of her heart.

She has a beautiful set
Of hypno-disk eyes,
The ones that she uses
To hypnotize guys.

She has many different zombies
Who are deeply in her trance.
She even has a zombie
Who was originally from France.

But she knows she has curse on her
A curse she cannot win.
For if someone gets
Too close to her,
The pins stick farther in.

Gördüm ki çeşitli çevirileri mevcutmuş internet aleminde, ama en sevdiğim çevirisinde son dize şöyledir: (ezbere yazıyorum, yamuk olma ihtimali mevcut.. )

Ama biliyor üstündeki laneti
Asla yenemeyeceği bir lanet bu
Ne zaman çok yaklaşsa biri
Saplanıyor iğneler daha içeri

Her neyse ordan aklıma geldi işte.
Neyse ne di mi...

Canım birkaç Tim burton filmi izlemek istedi arka arkaya :/
Karanlık bir dünya, naif insanlar, Tim Burton'un sınır tanımayan hayal gücü, hayatının filmlerdeki yansımaları...

Bambaşka, masalsı bir dünya var o adamın kafasında ve öyle güzel anlatıyor ki o dünyayı...

Tabi olayın bir de minik özenti gothicler boyutu var :)
nightmare before christmas'ın sadece bir film olduğunu bilen ama ölümüne fanatiği olan 15-18 yaş tayfası :) filmi izlememişler tabi, sadece film olduğu biliniyor.(daha büyükleri de var mıdır? elbet vardır! ama çoğunluk daha küçük yaş grubunda...)

iyi ki Crazy Edward Scissorhands t-shirtleri yapmıyor :D
"ayyy ne acıklı adamın elleri makasmıııııııııış" diyaloglarına hazır olmak gerekir o zaman :P
Biz sabah çocuk sineması kuşağında Edward Scissorhands'leri, Beetlejuice'Leri izleyerek büyümüş bir kuşak olarak galiba şimdikilerden şanslıyız. Gerçi "Hepsi 1" varken ne hacet var filme falan, zaman kaybı :)

show tv'nin onlara çocuk filmi muamelesi yapması ayrı bir tuhaflıktı biliyorum ama sayelerinde tekrar tekrar izledim ya gerisi beni ilgilendirmiyor. (:P)

Neyse, voodoo girl ordan çıktı işte demeye çalışırken nerelere geldim yine ben... Tim burton konusunun devamı johnny depp'i neden sevdiğim konusuna kadar gider. Oyuncunun yakışıklı olması önemli değildir, başka şeyler var o adamda temalı konuşmalarımdan birine girerim oooooo bir daha çıkabilmemizin imkanı olmaz. O vakit bon diyip susuyorum.

Aklım Edward Scissorhands'de kaldı ama, bir bakayım evde bir yerlerde olacaktı :/

Hazır sınavlar bitmişken şöyle bir filmlere dalıp dünyayla bağlantımı kessem 8-)

Asosyallik mi?
İsteyen istediğini diyebilir, sorun değil...
Zaman zaman insanlarla iletişim halinde olmamak, tamamen soyutlanmak (ya da soyutlandığını sanmak diyelim) iyi gelebiliyor insana...

(yazarken ars longa-gözyaşı şişesi çalıyordu 8-) )

edit: öyle bir türk filmiyle ilgili birşey bulamadım ben :) müjdat gezenin bir filminde varmış acaba ben mi uyduruyorum hülya koçyiğit falan diye :D

bu cuma beyaz showda SAWYER vaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr :D
Ben Sawyer hayranı değilim ama yine de
gel cumaaaaaa geeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeellllllllllllllllll
Ada karakterlerinden birini ada dışında hem de beyaz showda izlemek ilginç mi olacak ne :D
magnum reklamı için türkiyeye gelmiş zat-ı şahane :) Gerçi magnum reklamı deyince johnny depp der orda kalırım ben ;) Ama sawyer'ın reklamı da fena olmaz hani :P

hala ars longa çalıyooo, hala gözyaşı şişesi...

1 kişi de demiş ki:

freudiye dedi ki...

asosyaliiiiiim asosyalsiiiiiiiiiin asosyallerrrrr
bu arada sana spiral beach voodoo yu armağan ediorum

Yorum Gönder

Var mı ekleyeceğin bir şey?