10 Mayıs 2008 Cumartesi

Biz Louvre'a gidemezsek...

Louvre bize gelir :)

Fransayı görmek, duymak, bilmek konusunda zerre kadar isteğim olmamakla birlikte dünyada görmeyi en çok istediğim yerlerden biri Louvre müzesidir. (Robert Langdon'la gezsek mesela, o anlatsa ben dinlesem :P )

SSM Louvre'dan İslam Devletlerinin eserlerini toplamış getirmiş, e gidip görmemek olmaz. Tabi Osmanlı'nın eserlerinin Fransada sergilenmesi aslında can sıkıcı birşey. Yine de Louvre müzesinde ne kadar güzel korunduklarını bilmek, Türkiye'de olsa başına gelecekleri düşünmek falan, insana "neyse ya orda olması da iyi" dedirtiyor.

Her neyse, gittik gördük efenim. İnsan tarihi azcık sevince, özellikle Osmanlı konusuna pek bi meraklı olunca, bir de minyatür ve hat sanatlarını da sevince, müzeyi gezmesi dolaşması daha bir keyifli oluyormuş :) Kendimden biliyorum.

Hayran hayran inceledim herbir şeyi.
Tarihte beni çeken tuhaf birşey var. Nedenini açıklayamıyorum ama kendimi birşeylere çok fazla yakın hissediyorum. (ayrıca reenkarnasyon dünyanın en büyük saçmalıklarından biri! öyle birşeyi ima ettiğim anlamı çıkmasın. İnsan kendini sevdiklerinin yanında iyi hisseder ya, bu da benzer bir durum sanırım.) Kendimi dünyada en uzak hissettiğim ve en nefret ettiğim şeylerden biri olan fransızcayla uğraşmak zorunda olmak ve bana kendimi iyi hissettiren şeylerden uzak kalmak çok iğrenç bir durum.

"İstanbul'un havasıyla kızına güven olmaz" sözünü bol bol zikrettik yine. Şu hava değişimleri yüzünden topluca hasta olduk zaten. Ayrıca erkeklerine çok güven oluyor sanki hıh.

Yemek için oturduğumuz, espritüel insan kaynayan o tuhaf yerde, pencereden tanımadığım adamın birini izledim galiba epey süre. Hafif hafif çiseleyen, arada epey hızlanan yağmurun altında elinde oltasıyla oturdu saatlerce. Balık tutmalıyım! En çok ihtiyacım olan şey "huzur"...

2 kişi de demiş ki:

freudiye dedi ki...

hayret sen reenkarnasyona inanmıoğğ muğğsun
çok enteresan:D
önceki yaşamında bi sultan falandın benceağğğğ

sLn dedi ki...

eşeklik işte :D

Yorum Gönder

Var mı ekleyeceğin bir şey?