4 Temmuz 2008 Cuma

Hayatımda net olan tek şey belirsizlik!


Vedat Özdemiroğlu "hayatımda net olan tek şey belirsizlik" yazmış bu hafta.

Hah dedim evett bu.

BELİRSİZLİK!


Günlerdir milyonlarca şey dolaşıyor beynimde.

Sahi ne halt edicem ben?


Mezuniyete 1 yıl kala psikolojisi diye bir şey var mı bilmiyorum, herkes şu dönemde böyle bir sıkıntı içine giriyor mudur onu da bilmiyorum. Ama daraldım!


Hayatımın okuldan sonraki dönemi için istediğime emin olduğum tek şey fransızcasız bir hayat!

Ne hakkında büyük konuştuysam başıma gelmiştir, "urdu dili bile okurum yeter ki fransızca olmasın" dediğim günler dün gibi aklımda. Acaba deliler gibi fransızca öğretmeni olmak istiyorum dersem fransızcadan uzak bir hayatım olabilir mi?


Aöf diplomamın işe yaramasını (sanki aldım da :s ) herşeyden çok istiyorum. Tamam abarttım, daha çok istediğim şeyler var. Ama istiyorum işte.


Bir yandan kpds'ye girip 1 yıl daha okulda kalmak istiyorum, bir yandan da diplomama bu çocuk ingilizce biliyor yazacakları için o diplomayı gösterip öğretmenlik yapabiliyorum, sertifika alsam ne olur diyorum. Sonra yine öğretmen olma fikri midemi bulandırıyor. (o zaman ne işin var orda demeyin, hiç ösym'nin eline düşmediniz mi siz! Aslında benim durumumda İstanbul üni.nin de suçu var, 1 yıl önce açsalardı italyan dili edebiyatı bölümünü mutlu mutlu okuyor olacaktım şimdi! İtalyan dili fransızcadan daha düşük puanlı bir bölüm, rahat rahat girerdim yani. ama küçük bir zamanlama problemi oldu, ben fransızca hazırlığı bitirdim istanbul üni.de italyanca açıldı :s )


Bir de kpss'ye gireyim, baktım ki hiçbir şey olamıyorum, gider öğretmen olurum yaa naapiyim diyorum.


Zamanında ne istediğimi bilseydim de gidip tarih-coğrafya-arkeoloji bir şey okusaydım. Ya aslında arkeoloji hayalim orta okuldan beri vardı. ama lisede sosyal bölümünden mezun olmak gerekiyordu, ben de okulumuzun sosyal sınıfının öğrenci profiline bakınca pek yediremedim kendime orda olmayı :D

Bu da böyle bir itiraf olsun :p


Acaba fizik hocamı dinleyip fen bölümüne gitseydim daha mutlu olur muydum 8-) (bu konunun ucunun nereye çıktığını biliyorum ben o yüzden susuyorum :D )


Şu an okuduğum bölümde şikayetçi olmadığım tek şey eğitim dersleri. Pedagojik formasyon dediğimiz halt yani.

"Psikoloji" genel olarak uğraşmayı sevdiğim birşey. Rehber öğretmen falan olup çocukları iyice delirtsem olur mu acaba 8-)

Öğretmen dendiği saniye soğuyorum ama ben yaaaa :s


Önümüzdeki yıl yine öğretmencilik oynayacağız.

Topuklu ayakkabılar, cici kıyafetler, staj raporları bla bla bla


Ben şirketlerde fotokopi çekip staj dönemi geçiren insanlardan olmak istiyorum!


Dünya tarihinin en sancılı staj dönemini geçirmiştik 1. sınıfta Dilara'yla, tekrar benzer şeyler yaşanacağından tırsmaktayım..


Zaten müdür yardımcısının stajyerleri olunca tahmin etmeliydik başımıza gelecekleri.


Efenim bilen bilir ben bilmeyen için kısa bilgi vereyim. 1. sınıf stajı görünüşte bir stajdır ama aslında ortada yapılan hiçbir şey yoktur. Çoğu stajyer ilk hafta ve son hafta staj yaptığı okula uğrar, sonra da oturup bir staj raporu uydurur ve geçer. Zaten her gün gitseler bile yapacakları tek şey dersi izlemek olacaktır.


Biz Dilara'yla her hafta ikişer gün Kadıköy Lisesindeydik!

Müdür yardımcısı güzel insan bizi odasına kilitlemeye varıncaya kadar aklınıza gelebilecek her türlü işkenceyi yaptı bizlere sayın okuyucu!

Bahanesi de "kimse rahatsız etmesin diye kapıyı kilitliyorum kızlar üzerinize"

Sınav gözetmenliği yaptık, sınav kağıdı hazırladık, sınav okuduk, not verdik bla bla bla.

İlk stajında bunu yapan başka öğrenciler olduğunu sanmıyorum :D Asiye'nin eline düşenler hariç :p Gerçi o okula ilk kez öğrenci gönderiliyordu bildiğim kadarıyla ve başımıza gelenlerden sonra Kadıköy Lisesi staj okullarından çıkarıldı zaten. Füsun Hocacığım gibi öğrencilerin fikirlerine önem veren hocalar lazım bu dünyaya!


Dönelim belirsizlik haline.

efenim ben bu günlerin hiç gelmemesini umarak yaşadım yıllar boyu.

Ha bana göre hava hoş, hayatım boyunca öğrenci kalabilirim ama annem babam bana daha kaç yıl sabredebilirler?

Onlar da çocuklarının çalıştığını para kazandığını görmek isterler di mi?

Daha başka şeyler de istiyorlar ama oraya girmeyelim :s

En büyük çocuk olmak sinir bozucu, benden büyük biri olsaydı da neyin ne olduğunu görebilseydim erkenden pfffff


1118 sayfalık bir kpss

598 sayfalık bir başka kpss

898 sayfalık da bir kpds kitabı edindim bugün.

Aklım ales kitaplarında kalmadı desem yalan olur.

Anneme yüksek lisansa da başvurayım mı dedim. Şansımı deneyeyim en azından dedim. Yüklenme bu kadar kendine! cevabını aldım.

Freudiyem şu durumun pişikanalizini yapmıştı bana aöf okumaya başladığım zaman:

"Sen bütün sıkıntını böyle çıkarmaya çalışıyorsun" tarzı birkaç cümle hatırlıyorum.

Ama zaman bir türlü geçmeli!

Oyalanacak bir şeyler olmadığı zaman daha kötü oluyor!

Oyalanacak daha güzel şeyler var, iki bölüm okumakla uğraşırken bir de neden bu kadar çok sınava girmeye çalışıyorsun derseniz susarım o vakit... durum şudur: Bu insan fransızca öğretmenliği+dış ticaret okur, bir yandan kpds'ye bir yandan kpss'ye hazırlanır, daha başka planları da vardır ama bu insanın 1 günü sadece 24 saattir 8-) Einstein'ın da günü 24 saatti geyiğini yapmamanız konusunda şimdiden uyarmak isterim.


hadi artık bir tarafından düzelmeye başlasın bu hayat!

5 kişi de demiş ki:

Pharos dedi ki...

Asiyeyi burda hatırlattın ya bana Selin alacağın olsun :) sınav okuyup hazırlayıp bilmemne yapmayı bırak fransızca şarkılar bulup onları öğrencilere öğrtmeye çalışmak hangi lise döneminin olayı olabilir anlamamıştım hala anlamıyorum. Stajımızı anaokulunda yapmışısz da farkında dğiliz :P. Neyse kazasız belasız atlattık, önümüzdeki stajlara bakacağız şimdiden kolay gelsin..:P

sLn dedi ki...

bi de bi ara bluetooth kullanmayı mı ne öğretmiştin sen Asiye'ye onu da hatırlatiyim mi :D
ufff kabus gibiydi yaaaa :s

Pharos dedi ki...

hahaha sorma yaa ne günlerdi hatırlattın zatn sağol sormana gerenk yok :D yapmadıımız iş bi o kalmıştı zatn onu da tamamladı :P

sLn dedi ki...

Allah bizi yeni bir Asiye vakasından korusun bu sene :D

Pharos dedi ki...

amin cnm :D

Yorum Gönder

Var mı ekleyeceğin bir şey?