13 Eylül 2008 Cumartesi

Bir sabah...


Saçma sapan bir hayalim var çocukluğumdan beri.

Bir sabah uyanıyorum, yabancı bir yerdeyim, sonra kendime bakıyorum uyuduğum zamanki halime pek benzemiyorum.

Yatağa oturup boş gözlerle etrafa bakıyorum bir süre. Sonra yavaş yavaş algılamaya başlıyorum durumu. İşte istediğim şey olmuş!

Bir uyumuşum, uyandığımda "nasıl bitecek" diye endişelendiğim o yıllar bitmiş! Okul bitmiş, iş bulunmuş, hayat yoluna konmuş, birilerine yol verilmiş, ama sevdiklerim çok yakınımda kalmış... (yakınıma gelmiş.)

Zor zamanların da aslında keyif veren bir yanı var biliyorum. Okuldan ne kadar şikayet etsek de gün gelecek arayacağız belki bu günleri. (belki?)

Şimdi özlemle andığım, sık sık gözlerimin dolmasına neden olan o lise günlerinden de nefret etmez miydim zamanında?

Zor günlerin bile tatlı bir tarafı olduğunu ve o zor durumu atlatınca geriye hoş anılar da kalabildiğini biliyorum ama yine de bir yerlere yetişme-bir şey olma çabası, belirsizliğin verdiği stres, hayatın nereye gideceğini bilememe ve gideceğin yerden korkma, yanlış insanların sebep olduğu can sıkıcı anlar vs vs. bıktım hepsinden.

Çok uzun zaman önce fark ettiğim bir şey var, kötü şeylerden kurtulabileceksem eğer, iyi olanları da gözden çıkarabiliyorum. Evet hayatta ne kadar fazla güzel şey olduğunu ben de biliyorum, yaşadığım için kendimi şanslı saydığım çok güzel günlerim oldu, ama kötü olanların verdiği o iğrenç his var ya, işte sırf onu yaşamamak için "aman be iyi kötü hiç bir şey istemiyorum bu hayattan, bir sabah uyandığımda bütün hayatım yoluna girmiş olsun, aradaki zamanı görmesem de olur" diyebiliyorum.

Yanlış, saçma vs olduğunun ben de farkındayım ama bu böyle hissettiğim gerçeğini maalesef değiştiremiyor.

Bir de tuhaf bir inancım var. Şu arayı yaşamayayım derken tamamen umutsuz da değilim fark ettiyseniz. Bir yerde beni bekleyen güzel şeyler olduğunu biliyorum ve ona bir an önce ulaşmak için aradaki her şeyi gözden çıkarıyorum.

En karamsar olduğum anda bile içimden Pollyanna'nın çığlıklarını duyuyorum yani :)

Evet bir sabah kalktığımda her şey çok güzel olacak!


(ilk defa bu sabah...)

11 kişi de demiş ki:

Pharos dedi ki...

Yaşadığım onca kötü şeye rağmen ben de istiyorum geçmişten bir zamana dönmeyi!. Sen de arayacaksın bu günleri eminim, ben de arayacağım. Dediğin gibi lisede lanetler yağdırdığımız olaylar,yaşanılan bıkkınlıklar hep oldu ama insan daha kötüsünü görünce geri istiyor o az acılı günleri:). Çok güzel anlatmışsın cnm. Kalemin bitmesin,tuşların eskimesin...:P

sLn dedi ki...

geçmişte güzel şeyler vardı, gelecekte güzel şeyler olacak, kötü şeylerin olduğu tek dönem sanki şu anmış gibi geliyor :) Sıkışmış hissediyorum kendimi bazen...
durumum biraz ters galiba, gelecekte güzel şeyler olacağını varsayarak zamanı hızlandırmak istiyorum, aslında geçmişe de dönmeyi istiyorum, sorun yaşadığım tek zaman dilimi içinde bulunduğumuz an sanırım :)

kNtli dedi ki...

:) bugun dün sevmediğin liseyi ariyorsun yarın da bugun için aynı şeyi düşünürsün emin ol.. çünkü geçio.. bugunkü sıkıntıların illaki geçio yada daha kötülerini görüosun bunu sen de tecrübe etmiş gibi gözüküosun..
ben insanın yaşadiği sıkıntılarla büyüdüğüne inanıorum.. bugun çok büyük gibi gözukse de yarın gülüp geçiceğin yada sana basit gelicek sıkıntılarla.. Hem sıkıntılı günlerin tadına bakmadıkça güzel günlerinin değerini yeterince bilemessin..
Sen içindeki polyannayı katletme..bırak sıkıntıların da zamanla akıp gitsin.. :)

diamandi dedi ki...

geçenki yazılarda da bahsi geçmişti... hayata çevrimdışı kalınamıyor maalesef. bu gibi durumlar da sık sık vuku buldu hislerimizde. uyumak genelde çözüm olmuyor bu hallere.. düşünmekde.. matrix de anlatılan hayatın arka odaları vardı ya oraya girince bütün gözlenlerden uzaktaydın ya.. insan bütün hayatınca bölye zamansız boşluklarını aradı hayatında.. en azından ben çok baktım nerede bu odalar diye... sonra bi karar verip dedim ki.. "hayatımın yegane amacı; ölene kadar yaşamak" bunun ne bir artısı ne bi eksisini yaşadım. geçmiş çok güzel bi yer çünkü içindweki hiçbirşey değişmeyecek ve zaman geçtikçe anlamlanacak sebepler ortaya çıkacak... gelecek ha keza öyle oraya da dair umutlar ve hayalller var çünkü...ve hiçbir hayalin sonu intihar gibi sona gebe olmazdı...o zman olay şimdide...(bunu yazdım şimdi kelimesini garip bi gülümseme yüzümde) şimdi ne olacak peki?...

diamandi dedi ki...

bide unutmadan... şebnem de diyor ya... başı ve sonu aynı gerisi farklı...herkes aynı hikayede,gözyaşlarımızın tadı aynı bu hikayede :)

Güllerevurgunum dedi ki...

Eskiler "inkisâr" dermiş senin hissettiklerine. Keşke insan hissetmese bu tür şeyler ama yapacak birşey yok. İnce ruhların çektiği ızdıraptır bu.

Bir şeylerin, hayalini kurduğun gibi gitmediği belli ama neler olduğunu anlamadım henüz. Umarım gelecek iyi şeyler getirecek ve hayalini kurduğundan bile iyi olacak herşey.

Ama lütfen ne olursa olsun, ruhunun inceliğini kayıp etme. Yaşadığın şeyler büyümenin yan etkileri maalesef. Büyümek ve sorumluluk sahibi olmak. Seninle ilgili beklentilerin artması vs vs vs ...

Çözüm önerim: Uzunca bir seyahat...hayatının rutinine ara vermek. Kendinle ilgili farkında olmadığın özellikleri keşfetmek.

NOT: yazdıklarımı ukalalık olarak algılamıyorsundur diye umuyorum. ama çok benzer uzunca süren bir sıkıntılı dönem yaşamıştım. sonuçta bahsettiğin herşeyi ÇOKKKK iyi anladığım için .(Bu aynı zamanda blogunu takip etme nedenim) yazma gereği hissettim. yardım edemesem de paylaşmak belki sıkıntıyı azaltır. kim bilir?

sLn dedi ki...

@ kntli
Geçmişte üzüldüğün şeyler şu an komik geliyor, ileride bugünlere bakıp güleceğinden de eminsin aslında ama o içinde bulunduğun sıkıntıyı hafifletmiyor buna emin olmak. Bir an önce geçse gitse diyorsun.. Tam olarak bu haldeyim.

@ diamandi
içinde bulunduğum zaman dilimi hiç hoş değil, hani bazen her şey kötü gider, tutunacak tek bir güzellik göremezsin ya etrafında, o haldeyim bir süredir. içinde bulunduğum andan sıkıldım, bütün umudum gelecekte :) işin tuhaf tarafı gelecekte de geçmişten bir şeyler bulmayı arzu ediyorum aslına bakarsan, yeni şeylerde gözüm yok pek.. Öyle tuhaf bir durum işte:)

@güllerevurgunum
Önce şunu söyleyeyim, kesinlikle ukalalık olarak algılamıyorum, hatta yorumları okumaktan mutlu oluyorum :) Birilerinin dediklerimi anlaması hoşuma gidiyor fazlasıyla. Yorum yapmaya değer bulmaları daha da güzel.
Gelecek umarım hepimiz için çok güzel şeyler getirir...
Hayattaki bir çok şeyin istediğim gibi gitmemesinin verdiği tuhaf bir ruh hali şu an içinde bulunduğum. Gel-gitler var bol bol, tek bir sebebe bağlayamıyorum ama bu halin en temel sebeplerini aslında biliyorum. En kötüsü de yaptığım ya da yapabileceğim herhangi bir şeyin bir faydası yok. Henüz hayatımı yoluna sokabilmenin bir yolunu bulamadım. Elimden geleni yaptığımı sanıyorum ama belki yeterli olmuyor. Belirsizlik hakim hayatıma ve bu belirsizlik beni delirtmek üzere :)
istanbul dışında en fazla 2 gün kalıp arkasından boğulmaya başladığını hisseden tuhaf bir insan olarak burdan gitmeme de pek imkan yok :)
Ama bir yolunu bulacağım bir gün daha iyi olmanın :)

Güllerevurgunum dedi ki...

http://www.ondokuzforum.net/showthread.php?t=14568

"Gitmek" ile ilgili olarak bu postta tavsiyede bulunmuştum."gitmek" iyi gelir demiştim yaaa e.d bugün tekrar ele almış konuyu.

Allah mı söyletti ne? :)

sLn dedi ki...

ondaki gitme potansiyeli yüksek :) hayatın sıkıntısından kurtulmak için değil biraz kendini başka yerlere ait hissettiği için biraz şu an başka yerde olması gerektiğine inandığı için gitmeyi istiyor ve eminim gidecek :) arkasından gitmeyi çok isterim ama onun en çok gitmek istediği yer benim gitmeyi hiç istemediğim bir yer :-/ ben de bir gün başka yerlere kaçacağım inşallah...

Bu arada yazının özellikle son bölümüne bayıldım...

"Ben her bahar aşık olmam ama her bahar gitmek isterim. Gittiğim olmadı hiç. Ama olsun. İstemek de güzel"

istemek de güzel :)

Artificial dedi ki...

kafka-dönüşüm?

sLn dedi ki...

"uyuduğum zamanki halime pek benzemiyorum" cümlesi biraz daha yaşlanmış olarak uyanmayı anlatıyor, yazının sonrasında da açıklıyorum zaten. dönüşümdekiyle bir alakası yok yani. ayrıca 13-14 yaşında, dönüşümü okumama daha epey zaman varken kurmaya başlamıştım bu hayali. çok bir benzerlik görmüyorum ben arada ama yazının anlamı okuyanın yorumuna göre değişir tabi. yazarken düşündüğünüz şekilde algılamaz genelde okuyanlar...

Yorum Gönder

Var mı ekleyeceğin bir şey?