16 Ağustos 2008 Cumartesi

One Flew Over The Cuckoo's Nest



Yıllar yıllar önce yarım yamalak izleyip bırakmışım "one flew over the cuckoo's nest"i. İzlediğimi bile unutmuştum, filmi izlerken ilk yarısının epey tanıdık gelmesi üzerine hatırladım. Yaş baya küçüktü herhalde o zamanlar, yoksa asla yarım bırakmazdım 8-)

Jack Nicholson'ın dünyada yaşayan en büyük manyaklardan biri olduğuna dair inancım her izlediğim filmden sonra biraz daha artıyor.

İzlenmesi gereken filmler listemdeydi, sırasını bekliyordu uzun süredir, zamanı geldi, alındı, izlendi. İyi ki izlendi.

Hani bazı günler vardır, ağlamak için yer arar insan, öyle bir güne denk geldi bu da. ama gelmeseydi de film bittiğinde aynı durumda olacaktım büyük ihtimalle.

Akademi şu anki gibi kafasına göre dağıtmıyormuş ödülleri sanırım 75'te. Bu insanlar hak etmiş!En iyi erkek oyuncu, en iyi kadın oyuncu, en iyi film, en iyi senaryo ve en iyi yönetmen dalındaki ödülleri almak herhangi bir filmin harcı değil. Şu an mümkün gerçi..

McMurphy musluğu yerinden kaldıracağına dair iddiaya girer diğer delilerle. Uğraşır, kaldıramaz.. Kimseye bakmadan kapıya doğru yürür. Kapıya gelir, arkasını döner, insanlara bakar ve der ki:

"I tried, at least I did that"

Denedim, en azından bunu yaptım!

Her saniyesini ayrı ayrı anlatasım var, bütün Jack Nicholson filmleri bana bunu yapıyor.. Ama bugün hiçbir şey anlatacak gücüm yok.

İnsanlar yazmış bir sürü şey. Buyrun okuyun:

http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?t=one+flew+over+the+cuckoo+s+nest&kw=&a=&all=&v=&p=1

imdb'nin en iyi filmler listesinde 8.sıradaymış, dark knight'ın bir anda o kadar filmi geçip 1. olmasından sonra biraz da olsa inancım sarsıldı ama o listeyi hala ciddiye alıyorum :)

İlginç bir not daha: 1975 yapımı olan film ülkemizde 1981'de gösterime girmiş...

2 kişi de demiş ki:

Pharos dedi ki...

Canım öyle bir anlatmışsın ki fazla bahsedemeyeceğim demene rağmen yani:P filmin 20 dkası kaldı iniyor izleyeceğim az sonra:) Sen beğendiysen güzeldir diyorum daha izlemeden bakalım...

sLn dedi ki...

Ben her an tekrar izlemeye başlayabilirim :)Havamda olsam günlerce anlatabilirdim :)
Jack Nicholson hayranlığım zaten üst düzeydeydi, artık son noktaya ulaştı sanırım :)

Yorum Gönder

Var mı ekleyeceğin bir şey?