12 Ağustos 2008 Salı

Ortaya Karışık IX

Benimle zevkleri aynı olan insan kişileri okumaktaysa zırvalamalarımı kendilerine bir faydam dokunsun efenim, haberler vereyim bir şeylerden..



Önce Lost :) (Okuduğum şeylerin gözümün önüne gelmesi için kendimi zorlamam gerekiyor. Çok tuhaf)



*LOST 5. Sezon İçin Önemli Bilgiler (Yapımcılarından)


-Ada‚ 2. sezon finalinde Swan ambarı içe doğru patladığında zamanda geriye gitmedi‚ ancak ambar patladığında bir şeyler oldu‚ evet


- Locke ve Jini dizide daha fazla göreceğiz. Ölüm‚ göreceli bir kavram ve dizide bu karakterler hakkında daha anlatılacak çok şey var. (Locke öldü ne yapacağız diye sızlananlardan bahsetmiştim 4.sezon finalinden sonra, kendilerine sevgilerimi göndereyim aklıma gelmişken.)


- Yapımcıların dizide en beğendikleri bölümler The Constant (Carlton) ve Exodus (Damon). Damon‚ dördüncü sezonu çok beğendiğini açıkladı ve dizinin zamanında iniş ve çıkışları olduğunu kabul etti. (The Constant gerçekten harikaydı, katılıyorum kendilerine.
"If anything goes wrong, Desmond Hume will be my constant!")


- Diziye son vermek üzere bir tarih belirlemenin kendilerine daha fazla güç ve enerji‚ fikir verdiğini yinelediler. (Ne gaz adamlarsınız yaa 8-) bıktım bu havanızdan!)


- Bu sene Rousseaunun hikayesine geri döneceğiz‚ ancak bu tamamen flashback olmayacak. Flashback ve forwardlar dizide yine yer alacak‚ ancak dizide yine zamanda gidiş gelişle ilgili heyecanlı şeyler yaşanacak‚ yeni sezonda dizinin anlatılış biçimiyle ilgili bambaşka sürprizler olacak. Ada içinde ve dışında yaşanacak olan olaylar anlatılacak ve bunlar farklı zaman dilimlerinde olacak. (İnanmalı mıyız acaba 8-) French Chick'in hikayesini beklerken ölümünü gördük, yaa ben artık yapımcılara ya da ortalıkta olan spoilerlara, haberlere, iddialara vs. inanamıyorum galiba, birileri pc başına oturup sallıyor gibi.)


- Köpek Vincent gayet iyi ve 5. sezonda da olacak hatta dizinin sonuna kadar adada olacak. (açıklanacak o kadar şey içinden bunu açıkladınız ya minnettarım! bütün derdim vincent'ı görmekti benim!)


- Jack-Kate-Sawyer aşk üçgeni‚ diziyi canlı kılan hikayelerden biri ve önümüzdeki iki sezon boyunca bu üçgende değişiklikler göreceğiz. Kate Sawyerı tekrar görecek. (Benim dizide en nefret ettiğim şey kate, ikincisi de bu salak aşk üçgeni geyiği!)


- 4. sezon finalinde Daniel Faradayle birlikte botta olan isimsiz kişiler şaşırmış olacak‚ ancak olaylar yine Faradaye bağlı olacak. (Tuhaf bir ifade, çeviride bir problem olmuştur bence, ingilizcesine bakmak gerek. Faraday'i seviyorum sanırım.)


- Danieldan bahsetmişken‚ kendisinin‚ içinde Adada neler olduğu ve neler olacağı hakkında bilgiler yazan küçük bir not defteri var ve bu defter 5. sezonda önemli ölçüde yer alacak.

(O defterde yazan bir cümleyi bir kaç saniye önce yukarı bir yere yazdım, Faraday ile ilgili yorumum da bir önceki maddede.)


- Richard Alpert oldukça yaşlı‚ Adanın mistik güçlerine şükürler olsun ki‚ ve 5. sezonda onun hikayesini biraz daha göreceğiz. Onu ayrıca yalınayak bir biçimde yakın gelecekte (bu bir kelime oyunu olabilir) göreceğiz‚ dolayısıyla kaç tane ayak parmağı olduğunu öğrenebileceğiz.

(kelime oyunu yazan parantez bana ait değil. Richard'dan korkuyorum ayrıca Aman Tanrım 4. sezon için çok önemli olacak dedikleri ama bir türlü önemli olamayan o heykel Richard'ın ayağına mı ait?!6.sezon finalinden önce çıkar mı bu heykel acaba gerçekten? Kendisinin ismini bilmiyorum, hemen baktım Nestor Carbonelle'miş. The Dark Knight'ta görünce "aaaa richard alpert" diye bağıran tek insan ben değilim di mi :D )


- Yapımcıların açıklamalarından sonra‚ E! Online sitesi yazarı Kristin‚ açıklamalardan flashback ve flashforwardla alakalı olanı araştırmış ve bakın ne bulmuş: (nerden araştırmış, nasıl araştırmış, yoksa being john malkovich filmi gerçek mi oldu :s Onun bir yolu varsa ben de denemek isterim.)


- Yeni sezonda yepyeni bir hikaye zaman sırasıyla karşılaşacağız. Flashback ve flashforward olacak‚ ancak yapımcılar bize bunları çok farklı biçimde verecek ve bu sıralama oldukça karışacak.


- Yeni zaman sistemi için şöyle bir ipucu veriliyor: 4. sezondan 7. bölüm olan Ji Yeonu hatırlayın ve Sunın flashforwardlarıyla Jinin flashbacklerini nasıl karıştırmıştık‚ 5. sezonda da tahminen bu tür mantık oyunları olacak. (hala nerden bu sonuca vardığını bilmiyorum ama ji yeon izlediğim en iyi lost bölümlerinden biriydi 8-) )



* David Fincher'ın ‘The Curious Case of Benjamin Button’ filmi 19 Aralıkta gösterime girecekmiş. Yaşlı bir adam olarak doğan ve hayatının sonuna doğru bir bebek haline gelen Benjamin Button’un tuhaf, komik ve aynı zamanda hüzünlü hayatını anlatan filmin başrollerinde Brad Pitt, Cate Blanchett, Tilda Swinton, Elle Faning, Julia Ormond, Elias Koteas yer alıyor. Konu tanıdık ama yine de hoş olacağa benziyor. Ayrıca Brad Pitt ve Cate Blanchett oyunculuklarını pek bi sevdiğim isimler.



*1 haziran 2009'da da Michael Mann'ın yönetmenliğini üstlendiği Public Enemy geliyor. Başrolde Christian Bale var. Bir de Johnny Depp. 1 Haziran 2oo9'da doluyum dostlar, şimdiden haberiniz olsun ;)



*Coen kardeşlerin Burn after reading'i 12 Ekimde geliyor. John Malkovich, Brad Pitt ve George Clooney'i izleyeceğiz bahsi geçen filmde.



*Hayal gücünü deli gibi kıskandığım, ayrıca deli gibi hayranı da olduğum güzel insan Tim Burton'ın yeni filmlerinden Frankenweenie 2oo9'da, Alice in Wonderland uyarlaması 2o1o'da. Harikalar diyarını bir de onun hayal gücünden görmek muhteşem olacak benim için :)



*Quentin Tarantino'dan da Inglorious Bastards geliyor yakında. Değişik bir film ismi 8-) ("şerefsiz p.çler" ne ola ki? Ayrıca bi harfi eksik yazıp yerine nokta koymanın mantığı nedir? Her zaman komik bulduğum bir şeyi yapmak zorunda hissetmenin nedeni nedir? Evett yakın zamanda yurdum sınırları dahilinde o.çocukları diye film yapıldı ben de biliyorum.)


*Efenim Saddamın askerleri diye bir film çekmekteymişler, çekimler sırasında rol gereği (!) kamyonun arkasına atı bağlayıp sürükleyerek öldürmüşler ve artık ne amaçla bilmem ama bir de görüntüleri dağıtmışlar. (reklam?) Benim zaten izleme ihtimalim yok öyle bir filmi (kendimce sebeplerim var) ama ne bileyim hani izlemek isteyen olur vakti gelince diye bu bilgiyi bir paylaşmak istedim. İzleyip izlememek sizin bileceğiniz iş tabi. Son bir bilgi başrol tuğba özaymış :D


*Son haberimiz Ice Age: Dawn of the dinosaurs 2oo9'da vizyona gireceği. Bekliyoruz. Bilgi için: http://www.imdb.com/title/tt1080016/

*Dilara ve Nur avrupa turlarından döndüler efenim :)
Fotoğraflar için:
http://www.flickr.com/photos/redpharos/
Ben baktım, hepsi çok güzel =)

1 kişi de demiş ki:

Pharos dedi ki...

Yazını okudum canım sonunda gene bize yer vermişsin süpriz oldu :) Fotoları begenmene sevindim..:P Losta gelince ben de bekliorm heyecnla bakalım okuduklarımdan haberim yoktu bir ay boyunca dünyadan haberim yoktu gerçi :P iyi oldu sagol yani..:)

Yorum Gönder

Var mı ekleyeceğin bir şey?