4 Eylül 2008 Perşembe

Google Chrome

Efenim Google Chrome, isminden de anlaşıldığı üzere google'ımızın hazırlamış olduğu yepyeni browser.

Tanıtmak üzere çizgi roman tadında bir şeyler hazırlamış gençler, şuradan ulaşmanız mümkün:


Birkaç saat önce kendisini bilgisayarıma kurdum ve her tarafını kurcalamaktayım, şimdilik izlenimlerim pek bi olumlu :)
İndirirken bir dünya yamuk bekledim, "beta" olunca türlü türlü manyaklıklarla karşılaşmamız kaçınılmaz oluyor, ama bunları göze aldık tabi, gmaili de ilk günlerinden itibaren kullanan ve son derece memnun olan bir insan kişisi olarak "google yaptıysa yamuk olmaz beee" dediğimi de söylemeden geçmeyeyim :)

En güzel özelliklerinden biri tabların birbirini kastırmaması, ie'de bir tab yeni bir adresi açmaya çalışıyorsa diğer taba geçmek sorun oluyor. Ama şu an tablar arasında rahat rahat dolaşıyorum. (anladığınız üzere google chrome'dan yazmaktayım şu an :) )
Yukarıda verdiğim linkte bir tab yanıt vermediğinde diğer tabların bundan etkilenmediğini yazıyor ama henüz deneme şansım olmadı, biliyorsunuz ie'de bir tab yanıt vermediğinde tarayıcıyı tamamen kapatmak gerekiyordu. Ya da kendisi kapanıyordu :)

Sürekli ie'yle karşılaştırma sebebim benim onu kullanıyor olmam. Bir dönem firefox kullanmaya çalıştım ama sonra gördüm ki firefox'un varoluş amacı benim sabrımı sınamak, kaçıncı dakikadan sonra kasayı tekmeleyip monitörü yumruklayacağımı görmek... Çalışan tüm programları, genel olarak bütün bilgisayarı kastırmasının yanı sıra sayfa açılacak diye beklerken ömrümden ömür gitmekteydi. İnsanlar firefox'ı öyle övüyorlar ki acaba bendeki farklı bir şey mi diye merak ediyorum bazen. (farklı değil, bildiğiniz mozilla firefox)

Henüz 3. günü olmasına rağmen Türkçe kullanılabilmesi de ayrı bir güzelliği. İngilizce hazırlık sınıfını birlikte okuduğumuz bazı insanlar ve hatta hazırlığı birlikte okumadığımız ama yds-ingilizce sınavına giren bazı insanlar tanıyorum programları ingilizce olduğu için kullanamayan.Tuhaf di mi? Bence de tuhaf. Ayrıca itiraf ediyorum, programların Türkçe dil desteği olmamasını gurur meselesi yapabiliyorum bazen :)

Görüntü olarak pek sade olmakla birlikte şık :) ie'nin ve firefox'un yaptığı gibi hiç sormadan homepage'i değiştirmedi (kendi sayfalarını homepage yapıyor diğer tarayıcılar bildiğiniz üzere), varsayılan tarayıcı olarak seçilsin mi diye de sordu ve hatta aramalar için varsayılan arama motoru olarak bile google'ı seçmedi, yine sordu, saygı duydum. Sormasaydı da sorun değildi, zaten homepage'im www.gmail.com , varsayılan arama motorum da www.google.com :) Böyle de bağlıyım kendilerine.

Tab'ı kulağından yakalayıp görev çubuğuna taşıyarak ayrı bir sayfa haline getirebiliyorsunuz, o ayrı sayfayı tekrar tutup diğer tabların yanına bıraktığınızda önceki durumuna getirebiliyorsunuz, tam olarak şu saniye kazara öğrendim bunu :)

Kendisine ait olan görev yöneticisinden hangi sekmenin CPU'nuzun ne kadarını kullandığını görüntülemeniz mümkün, hatta meraklısı için istatistiklere tıklayınca daha ayrıntılı olarak görmek mümkün ve ben meraklıyım :D

Scroll işlevini çalıştıramamış insanlar, baktım bende de çalışmıyor.
Sayfanın yüklenme durumunu gösteren çubuğu kaldırmışlar, sayfalar bir genişlemiş bir ferahlamış :) Linkin üzerine geldiğinizde aşağıda beliren minik bir bölümde görebiliyorsunuz linki.

Sağa sola bakıyorum insanların çoğu memnun, bir tek olayı namus meselesi haline getirenler var. Opera'dan başka kullanmam, firefox'tan başka kullanmam. Olmamış firefox kadar iyi değil hede hödö gibi. Sevgiler sunuyoruz onlara da :D

Beta halini bile firefox ve ie'den daha çok beğendim, gelişmiş halini heyecanla bekliyorum.
Ayrıca 3 günlük bir beta sürümüyle yıllardır kullanımda olan durup durup update'lerini yüklediğimiz (ne hikmetse her update'ten sonra daha kötü olan) programlarla kıyaslamak nasıl bir mantıktır anlayabilmiş değilim. Beta sürümünün bile bir çok yönden iyi olduğunu düşünürsek normal sürümüyle diğer tarayıcıların önüne rahatlıkla geçebilir. (o tarayıcılara aşık olanlar kullanmaya devam etsin tabi.)

Microsoft,Mozilla ve Opera CEO'larının çıkıp "korkmuyoruz" açıklaması yapmalarından anlayabiliyoruz ne derece korktuklarını :D

Biz sevdik kendisiyle birbirimizi, ben kurcalamaya devam edeyim bakalım neler var :)

4 kişi de demiş ki:

delikanlı dedi ki...

firefox un geç açılmasından muzdarip olanlar için gayet hoş olmuş zira lönk diye açılıyor tıklar tıklamaz beta yı indirdim alışmak için gayet ii bi neden bulmak gerekecek çünkü mozilla zaten yeterince iyi

sLn dedi ki...

ben yıllardır dönüşümlü olarak firefox ve ie kullanıyorum ve ikisinden de nefret ediyorum :D bugüne kadar herhangi bir faydalarını göremedim kendilerinin, aksine sinir sistemim üzerinde derin izler bıraktılar. benim için tam bir kurtuluş oldu google chrome yani :)

Mehmet Gündöner dedi ki...

Google Chrome bu kadar uzun açıklamamıştır kendini. nasıl yazabildiniz Chrome hakkında bile olsa onca birikimi ve duyguyu...

sLn dedi ki...

bir yandan google chrome'u yapan insanların yazdıklarını okurken bir yandan da kendim kurcaladım ne var ne yok diye, o sırada olan her şeyi de yazmaya kalkınca ortaya uzun bir yazı çıkmış oldu.

Yorum Gönder

Var mı ekleyeceğin bir şey?