18 Ekim 2008 Cumartesi

Dali izlenimleri..




Gittik, gördük, geldik. Önce benim gibi okuduğunu unutanlara bir hatırlatma; sergi saat 18.oo'e kadar görülebiliyor, 18.oo'de kapanıyor efenim SSM, benim gibi geç gidip koşa koşa gezmek zorunda kalmayın..

İlk katta "Salvador Dali'nin gizli yaşamı" başlığı altında kağıt üzerine mürekkep ve kurşun kalemle yaptığı çizimlerini gördük, ben o bölümü gezerken inanılmaz keyif aldım. Resimleri dışında günlüklerinden örnekler, filmlerin çekim ve hazırlık aşamalarında çekilmiş fotoğraflar, Tristan ve Isolde, İlahi Komedya ve Don quijote için hazırladığı çizimler ve resimler ve aynı zamanda tiyatro sahnesi için hazırladıkları görülebilir. ve tabi ki Gala...

Ayrıca tabloların önünde poz verip hatıra fotoğrafı çektiren yurdum hanımları da iyi bir eğlence olabilir :)) feysbuka koyup altına da yazarlar "Dali'nin x eseri ve ben" diye. Tabi "ben" yazmıyorlar di mi, tagliyorlar, adlarını ve soyadlarını yazıyorlar, feysbuk hesabım olmayabilir ama bu neyin ne olduğunu bilmediğim anlamına gelmez :p

Gidin-görün vaktiniz varsa, ama günün erken saatlerinde gidin kalabalık olmadan rahat rahat gezin bence. Birçok resmin önünde sıra bekledik görebilmek için, sıra dediğim 2-3 kişilik sıralar tabi ama "ay saat geç oldu, kapanacak birazdan, herşeyi görmeden çıkmamalıyım" diye panik yaşamakta olduğum için beklemek işkence gibi geldi bana.

p.s. yukarıda gördüğünüz fotoğraf hemen bahçenin girişinde çekildi. Figueres'deki Salvador Dali Tiyatro Müzesi Kulesi'nin bir maketi. (Salvador Dali Theatre-Museum Tower in Figueres)

2 kişi de demiş ki:

CaRtMaNtR dedi ki...

Gittiğim sergilerde eserlerin resmini çeken biriyimdir hatta bunları facebookta albümleştirme gibi şeyleride yapan biriyim ama kaplumbağa terbiyecisi ve ben gibi bir olaya imza atmamakla övünüyorum kendi adıma. Hem resimlerin internet üzerinde toplu halde bir yerde olması fena olmuyor. Eşe dosta bir şeyden bahsederken hemen resme ulaşılabiliniyor. :D

sLn dedi ki...

sadece eserleri çekenleri anlıyorum, bol bol da vardı zaten ama önünde poz verenleri çözemedim ben :)) zaten fotoğrafta ön planda olan kendisi, dali'nin resmi arkada fon olarak yer alıyor, önünde duran şahsiyet yarısını kapatıyor resmin. nasıl iş ben anlamadım :D

Yorum Gönder

Var mı ekleyeceğin bir şey?