6 Ekim 2008 Pazartesi

Elizabeth

Efenim dün başıma geleni anlatmıştım, acaba bu durum iyi mi oldu diye düşünmekteyim :p
Elizabeth'e hiç rastlamamıştım d&r'da. (ben bütün filmlerimi d&r'dan alırım, alışkanlık sanırım. halbuki zerre kadar haz etmem doğan grubundan. mecburiyet.)

Cate Blanchett beğendiğim kadın oyuncuların başında gelir, İngiltere tarihini de severim, genel olarak Avrupa Tarihini de severim aslında. Cate Blanchett'i Elizabeth rolünde izlemeyi uzun zamandır istiyordum da kısmet olmuyordu bir türlü, hoş oldu.

Ben tarihi filmleri severim, tarihi bizim saçma sapan yazılmış tarih kitaplarımızdaki gibi anlatmayan filmleri de kitapları da severim. Tarih kitaplarımıza neden saçma sapan dedim? (okul kitaplarından bahsediyorum tabi.) X padişah şurayı aldı, burayı aldı, kardeşini boğdurttu tahta geçti, şurayla savaştı, bunlara yenildi, öldü. Padişahların insan taraflarını merak ederdim ama hiçbir ders kitabı anlatmazdı o yönlerini. Biraz tarih öğretmenimin renkli bir kişilik oluşu biraz da kendi okuduğum kitaplar sayesinde sevdim Osmanlı Tarihini.
Atatürk de insan değildi mesela bizim için, benim o kitaplarda anlatılanların dışına çıkabilmem gerekti Atatürk'ü sevmek için, ne zamanki başka kaynaklardan insani yönlerini okumaya başladım o zaman sevmeye başladım onu da...

Dediğim gibi tarihi filmleri severim. İngiltere'ye altın çağını yaşatmış kraliçe, nereleri almış, neler yapmış vs. yetmez bence bir kraliçeyi ya da bir dönemi anlatmaya.
Aşık olmuş kraliçe, heyecanlanmış, gerilmiş, ne yapacağım ben diye ağlamış...
Bizim de tarihimizi şöyle güzel güzel anlatan filmler yapılsa artık... ("Abdülhamit Düşerken" bizim tarihimizi anlatan, çok beğendiğim bir filmdir, onun gibi birkaç tane daha olsa fena mı olur...)

Cate Blanchett hakkında hep iyi şeyler söylerim, bu filmden sonra yine iyi şeyler var bol bol kafamda. Geoffrey Rush da sevdiğimiz, beğendiğimiz bi oyuncudur, yine beğendik. Joseph Fiennes, aşık olduğum filmlerden biri olan Shakespeare in Love'ın Will Shakespeare'idir, severim, film boyunca da kendisini her gördüğümde yine Shakespeare in Love'a gittim geldim, yok yorum falan :) Vincent Cassel tüm Fransızlar gibi itici bulduğum bir şahsiyettir, yine itici buldum :) Eric Cantona'nın bu kadar çok filmde oynadığını bilmiyordum, bilmemek ayıp değil öğrenmemek ayıp ama hiç duymamış olduğuma azıcık utandım açıkçası, hem futbol hem sinemaseverim güya. (imdb de demiş zaten oyunculuğundan çok futbol yeteneğiyle bilinir diye. Futbolcu olduğunu da bilmeyebilirmişim, buna da şükür diyip kendimle azıcık dalga geçmek istiyorum müsaadenizle.)

Benim durumum ve zevklerim göz önüne alındığında beğenmeme ihtimalim zaten yokmuş filmi sanki. Film tavsiye etmeyi sevmem. En azından birkaç kişi dışındaki insanlara tavsiye etmeyi sevmem, bu da bir film tavsiyesi değildir. Sadece okuduğum/izlediğim şeyler üzerine yazmayı seviyorum ;)
Yakın zamanda Elizabeth:The Golden Age'den de bahsedebilmeyi umuyorum..

Sevgiler sunarım.
Aldığınız filmlerin içinden zaman zaman hoş sürprizler çıkması dileğiyle :p (ya içinden recep ivedik çıksaydı :D şansıma Elizabeth çıktı, şikayet etmemeliyim :D )

5 kişi de demiş ki:

CaRtMaNtR dedi ki...

Fransızların genelde itici bir havası var denebilir ama burada ismi geçen Vincent Cassell ve Eric "The King" Cantona için ciddi bir kıyak geçilebilir. Ha Cantona böyle bir filmde oynayacak kadar oyuncu sayılmaz ama Fransa'nın özellikle İngiltere'de en çok tanınan ve sevilen ismi olmasından rolü kapmış olabilir. Kendisinin birde İngiliz şubesi olarak Vinnie Jones vardır. Ama o Guy Ritchie ile olan kankalığı ile işe bulaşmıştı

sLn dedi ki...

Eric Cantona epey filmde rol almış, ciddi bir oyunculuk kariyerinden bahsedilebilir :p Fransızların futbolcu olanlarına gıcığım yoktur, ama geri kalanlarını çok sevmem :) sebep dilleri olsa gerek :-/ (kurtulmak istiyorum artık :( ) vincent cassel'i ilk izlediğim günden beri antipatik buluyorum, o da bana bayılmıyordur, öyleyse sorun yoktur :)Cantona'yı daha önce izlememiştim tabi oyuncu olarak ama bence sırıtmıyordu filmde, bazı insanlar doğuştan şanslı yetenek konusunda galiba:)

a.nur... dedi ki...

altın çağı'nı izlemiştim fakat bu film hakkında bir bilgim yoktu.bir ara bunu da izlesem fena olmaz:)

sLn dedi ki...

umarım bulursun :) bir arkadaşım aramış epey zaman bulamamış, sonra biz de ilginç bir şekilde ulaşmış olduk işte...

Besimi dedi ki...

Evet, Fransızların bir kasım kasım kasılma halleri var sanki. Ama onlar da değişimlere ayak uyduruyolar gibi. 99 francs filminde bunu gördüm. Ne var ki Recep İvedik hepsinin kralıdır :D ya ecnebiler bile 'abi manyak film, izledin mi' falan diyosa daha neyi konuşuyorum ben... :)

Yorum Gönder

Var mı ekleyeceğin bir şey?