6 Ekim 2008 Pazartesi

İstanbul'da bir sürrealist!













Son SSM ziyaretimden http://slnnn.blogspot.com/2008/05/biz-louvraa-gidemezsek.html 'de bahsetmiştim, yakın zamanda bir yenisini planlıyorum.


İlginizi ne kadar çeker bilmem ama dünya gözüyle görmek fena olmaz sanki :)

Giderseniz SSM'deki hat koleksiyonunu da görmeden çıkmamanızı tavsiye ederim ;) Ben tekrar görmeyi planlıyorum :)

Beşiktaş'tan Sarıyer istikametine giden herhangi bir otobüse binip "Çınaraltı" otobüs durağında inerseniz ve Emirgan tarafına doğru 1-2 dakika kadar yürürseniz SSM'ye ulaşmış olursunuz. Sabancıların meşhur Atlı Köşkü efenim, muhakkak duymuşsunuzdur ;) Ulaşımı gayet kolay yani.

Sergi 20 Ocağa kadar görülebilir.


"Sabancı Üniversitesi Sakıp Sabancı Müzesi (SSM), Akbank'ın sponsorluğunda veGala-Salvador Dalí Vakfı'nın işbirliğiyle,
20. yüzyılın en önemli sanatçılarından, sürrealizm akımının temsilcisi Salvador Dalí'yi Eylül 2008'de ağırlamaya hazırlanıyor.

Salvador Dalí'nin kapsamlı bir retrospektifi niteliğini taşıyacak sergide; yağlıboya tablolar, çizimler ve grafiklerden oluşan 270 eserin yanı sıra, el yazmaları, fotoğraflar ve çeşitli dokümanlar yer alacak. Gala-Salvador Dalí Vakfı koleksiyonuna ait eserlerle, vakıf dışında gerçekleştirilen en büyük geçici sergi olma özelliğini taşıyacak sergi, 20 Eylül 2008 -
20 Ocak 2009 tarihleri arasında izlenebilecek.

Serginin küratörü Montse Aguer Teixidor, İstanbulluların Salvador Dalí'yi ve onun olağanüstü sürreel dünyasını sergi sayesinde daha yakından tanıyacak olmasının altını çiziyor: "Sergi, eşsiz, yenilikçi, yetenekli ve farklı bir sanatçı olan Salvador Dalí'yi, ilk kez İstanbullularla buluşturacak. Bu evrensel ve provokatif sanatçının düşüncelerini, saplantılarını, ikonografisini ve olağanüstü sürreel dünyasını herkesin anlayabilmesini, daha yakından tanımasını sağlamayı amaçlıyoruz."

8 kişi de demiş ki:

yabani kuzu dedi ki...

imkan olsada gidebilsek uzakta cook uzaktaa

Güllerevurgunum dedi ki...

En son Chengiz Han sergisine gitmiştim SSM de. Harikaydı. Çok güzel bir müze ortamı var. Ayrıca Hat Sergisi şahane. Yapanlardan Allah razı olsun.

Dali ile ilgili de altyapıyı hazırladım. Van Gogh'un amsterdam daki müzesini ziyaret etmiştim ve çok keyifliydi. Böyle şeyler niye İstanbul'da yok demiştim içimden derken Dali geldi. Bu fırsat kaçmaz:)

Topluca gidelim belki indirim yaparlar :P

Simto ALEV dedi ki...

Bu arada sergide Atomicus ve diğer fotoğrafları olacak mı acaba?

vili dedi ki...

Burnumun dibinde nerde ise :) Buralara kadar gelmiş, gitmeliyiz gitmeliyiz diyorum. Birilerini kandırmam lazım:)

sLn dedi ki...

@ simto alev
http://muze.sabanciuniv.edu/exhibition/exhibition.php?lngExhibitionID=84&bytSectionID=2

bu linkte sergiden seçmeler var onun dışında da serginin tam içeriği hakkında detaylı bir bilgi bulamadım.

ayrıca gitmişken görebileceğiniz resim koleksiyonundan seçmeler için : http://muze.sabanciuniv.edu/collection/collection.php?lngCollectionID=6&bytSectionID=2

hat koleksiyonundan seçmeler için de : http://muze.sabanciuniv.edu/collection/collection.php?lngCollectionID=5&bytSectionID=2

linkine bakabilirsiniz.

CaRtMaNtR dedi ki...

İslamın üç başkenti sergisi dışında SSM'de gerçekleşen her türlü sergiyi yerinde görme şansım oldu. Özellikle Rodin sergisi çok güzeldi.

Ayrıca hat sergisinde sergilenen eserler kadar köşkün kendisi ve mobilyalarıda ayrıca incelenmeye değer.

Birde sahildeki girişten yukarı servis yerine merdivenlerden çıkıp bahçede manzarayı seyretmekte ayrı bir keyif :D

sLn dedi ki...

köşkün kendisi rüya gibi :) saraylara gittiğimde de insanların o koskocaman, süslü, şatafatlı eşyalarla nasıl yaşadıklarını merak ederim, Atlı Köşkte de duydum aynı merakı. Ben olsam dokunmaya kıyamam o eşyalara yau :)
tamamen aynı şekilde korunmuş eşyalar, hiçbir ekleme ya da çıkarma yapılmamış, sadece yerlerini biraz değiştirmişler insanlar dolaşabilsin diye. (meraklıyız ya sormuştuk :) )
köşk güzel, sergiler ayrı güzel, manzara, bahçe vs. herşey görülmeye değer :)) imkanı olan gitsin efenim, ben ilk fırsatta ordayım :)

Simto ALEV dedi ki...

Müzenin web sitesini sergiden önce de incelemiştim. Hatta daliistanbulda.com diye bir site de hazırlamışlar ancak tatmin olmadım. Her neyse, gidip göreceğiz..

Ancak hat koleksiyonu benden uzak dursun. Bir vakit Kanuni Sultan Süleyman'ın (muhibbi) eserini, sayfalarca deküpe etmem gerekti işim gereği. Yazı ve çizileri altın varaklardan ayırdım. Her çizgiyi tek tek çizdim. Gecem gündüzüm karıştı günlerce. Ve aldığım ücrete de mukabil son deküpasyon işim oldu bu. :D Hala gördükçe irkiliyorum bu tür eserleri.

Yorum Gönder

Var mı ekleyeceğin bir şey?