24 Kasım 2008 Pazartesi

aşk-ilaç-alerji üçgeni

İlaç prospektüslerini okumayı pek bi seviyorum galiba. Alerji ilacımın prospektüsünü okurken sevimli sevimli şeyler gördüm içim açıldı.
Hani bu ilaçların yan etkileri vardır ya, o yan etkilerde "nadiren görülür" diye yazarlar ya, işte onların görüldüğü nadir anlar hep bana denk geliyor. Hepsi birden görünüyor ne hikmetse. Bünyemle ilgili bir problem olsa gerek...

İlacımın en sık görünen yan etkisi "uykusuzluk"muş. Pek yabancı olmadığım bir kavram uykusuzluk. İlacın yan etkisi insanı uyutmaksa mesela, ben ilacı kullanmayı bırakana kadar uyuyorum. Uykusuzluğa sebep olan bir ilaç beni ne hale getirir bilmem. Zaten sık sık şikayet ettiğim gibi uykusuzluk problemiyle uğraşmaktayım. Üzerine bir de bu, şahane oldu!
(ilacı almaya başladığımdan beri yerimde duramıyorum, bir enerji bir enerji sorma gitsin, sanırım bu durumun sorumlusu da o.)

Sinirlilik varmış, eh buna da alışkınım. İlaca gerek yok, sinirlilik hep var.

Ajitasyon varmış. "Ajitasyon=duygu sömürüsü, nasıl yaa" diyebilirsiniz, çok doğal. Ben de ilk okuduğumda dedim. Tdk'ya sordum, tıpta ajitasyonun karşılığı "çırpıntı"ymış. Yok yok çarpıntı değil çırpıntı. Nedir bilemem.

İştahsızlık, bulantı, sersemlik, baş ağrısı vb. yan etkileri var.

Ayrıca ilacın hızla bırakılması depresyona neden olabilmekteymiş!

Aklınıza ne geldi?
Aynı şeyi düşündük mü bakalım?

Aşk gibi.
Yan etkileri: uykusuzluk, bulantı, sersemlik.
Aşk da uyku problemleri yaratıyor çokça, herkes aynı olmayabilir tabi.
Bulantı da aşkın belirtileri arasında malumunuz.
Sersemlik konusundaysa bir şey yazmama bilmem gerek var mı :D

Hızla bırakınca depresyona sebep oluyormuş, aşkta da tamamen aynı durum söz konusu 8-)

Kullandığım ilaçla aşk arasında ya gerçekten ciddi benzerlikler var ya da ben kafayı iyice sıyırdım.

Nerede benim deli gömleğim?

15 kişi de demiş ki:

Canan dedi ki...

süper.. bayıldım benzetmeye :))

sLn dedi ki...

delirdim gibi geldi bana :-/

melankolikdeli dedi ki...

demek ki neymiş...
aşk, "hapı yutmak" demekmiş (:

şeker pasta dedi ki...

Yan etkiler ve belirtiler gerçekten aynı... İyi benzetme...

pRncfRn dedi ki...

Bana da öyle geldi :DD

serzeniş meraklısı dedi ki...

slnciim ilacın ismini yazsaydında yalnız arkadaşlar kullansaydı yaa :D:D

Ukturk dedi ki...

Aşkta bir ilaçtır zaten.Bazen ilaçlar gibi faydalı olur.Bazen de yine ilaçlar gibi yan etkileri vardır:D

Aynı şeyi mi söledik acaba.Arada kaldım.Ama aşk öle birşey:D

CaRtMaNtR dedi ki...

Tıp gelişmiş o nasıl ilaç öyle :D

Şimdi artık evlilik gibi yada öğrencilik gibi ilaçlar bekliyoruz camiadan :D

Şaka bir yana geç yatma alışkınlığı edinen her insan istesede istemesede uykusuzlukla mücadele eder :D

Üfürükten Prenses dedi ki...

çırpıntıya güldüm ya :P
tdk öldürecek beni birgün bu duyduğum kaçıncı enteresan çevirisi..

babegazelle dedi ki...

walal yaa çoğu ilacın yan etkileri aşka benziosa bu bağlamda aşk zararlı bişey işte hangi ilaç ki o aman aşk acısı çeken içmesin :P

_zAhir_ dedi ki...

:):) hepimiz deliriyoruz hiç endişelenme :)

sLn dedi ki...

@melankolikdeli
valla aynen öyle :)

@serzeniş meraklısı
reçetesiz almaya kalkmasın kimse diye yazmadım :p

@cartmantr
prospektüsleri karıştıralım bence, yapılmış olabilir :p

@üfürükten prenses
çırpıntı ruhsal gerginliğin dışa vurması, aşırı uykusuzluk, titreme durumuymuş :s alerjiden kurtulayım derken daha beterleri gelecek sanırım başıma :s (bi de çırpıntı diyince aklıma ilk gelen şey "şırfıntı" oldu benim :D )

@babegazelle
aşk acısı çekenlere uyku yapan ilaçlar tavsiye edilebilir aslında :p günlerce uyu, hiçbir şey düşünme, ohh hayat ne güzel :p

@_zahir_
tek tesellim o zaten, yalnız değilim :)

idil Ttotay dedi ki...

hoş bi benzetme olmuş walla:) ilaç da alerji ilaci insanın ister istemez yaşadiği bişi.. bi bağlantıda ben kuru veriyim aşk da öyle deil mi:)

sLn dedi ki...

o da güzel :)

ne ben olabildim ne de başkası dedi ki...

aşk; alerji ilacı kullanmak(mış) o zaman...:)

Yorum Gönder

Var mı ekleyeceğin bir şey?