29 Kasım 2008 Cumartesi

Yakinimdaki...

Geçenlerde Sevgili Naturelgs'nin blogunda bir mim gördüm. Anladığım kadarıyla gördükçe yazıyoruz, mimi geriye doğru takip ettiğimde kimsenin kimseyi mimlemediğini fark ettim çünkü :)

Konu:"En Yakınımdaki kitap"
Yazmak istedim :)

Şu an okuduğum kitaplar yatağımın yanında olduğu için ve "en yakınımda" olmadıkları için onları es geçtim. Yerimden kalkıp kitap yığınımın en üstündeki kitaba uzandım. Aslında en alttaki bana en yakın olandı tabi ama elimi uzattığımda en kolay ulaşabildiğimi seçtim.

"Hayatı Sorgulamak" geldi elime, Tolstoy'dan...

Tolstoy'un öykülerinden oluşan bir kitap "Hayatı sorgulamak"

Açtım bahsi geçen sayfayı. cümlem şu:

"kaybettiysek bulmalıyız" diye karşılık verdi ve ayağa kalktı, pençeleri içeriye doğru eğilmiş ayakkabılarıyla yavaş yavaş adım atarak karın içinde yürümeye başladı.

Takıldığım yer elbet "kaybettiysek bulmalıyız" kısmı oldu.
Bulabilsek kaybettiklerimizi diye geçirdim içimden, öyküde kaybedilen "yol"du. Yolum kayıp mı emin olamadım, ben de bulmayı istediklerimi geçirdim aklımdan...

Bunlar oyunun kuralları:
* Kendinize en yakın kitabı alın.
* Sayfa 56yı açın. Beşinci cümleyi bulun.
* Cümleyi bu kurallar ile birlikte yayınlayın.
* En sevdiğiniz, en moda veya en entelektüel kitabı seçmeyin: en yakınınızdakini alın.


Katılmak isteyen böyle buyursun...

20 kişi de demiş ki:

a.nur... dedi ki...

ben çok beğendim ve uyguladım hemen:)

sLn dedi ki...

hemen okuyorum :))

NaturelGS dedi ki...

Aslında bir şeyleri kaybetmek, sonra onların peşine aramaya düşmek; bazen de kaybedilenleri kabullenip acısını yaşamak da güzel. Yalnız 56. sayfa ve 5. cümle kuralı özenle seçilmiş gibi; insanın hayatında bir yere oturuyor. Oradan "Bardağı bana uzatmasını rica ettim" gibi özelce bir anlam ifade etmeyen bir cümle de çıkabilirdi; çıkmıyor..

idil Ttotay dedi ki...

bulduysan kaybetmiş sayılmassın ki zaten.. kaybettiğni sanmiş olursun.. Yakın zamanda, artık kaybettiğmi sandiğim ve kaybolmasına göz yumduğum için kendime lanetler yağdırdığım varlığa, herşeyime, yeniden kavuştum.. O geldi aklıma:)

sLn dedi ki...

@Naturelgs

değişik anlamlar yüklemeye müsait cümleler çıkıyor, rastlantı olamaz..

sLn dedi ki...

@ idil Ttotay

kaybettiğin şeylere yeniden kavuşmak hep güzeldir :) uzun zamandır umuyorum kaybettiklerime kavuşmayı :-/

idil Ttotay dedi ki...

umarım kavuşursun=)

NaturelGS dedi ki...

Bu arada ben geriye gidince (Özgür'den önce) handem'e, oradan da biraz aramayla şuna ulaştım. http://www.turkerkeskinpala.net/blog/2008/11/13/book-meme/
Buranın mimlediği içerik de mim'in kaynağı sanırım.

pRncfRn dedi ki...

Çok güzel bir olaymış bu :)
Ama mim konusunun ucunun açık olması kötü :p

En kötüsü kaybettiğinin farkında olmamak birşeyleri... Kaybettiğini bildiklerini geri kazanmak için en azından çabalarsın belki fakat diğerlerinde böyle bir şansın bile yok.

sLn dedi ki...

ben bu kadar geriye gitmemiştim :)

sLn dedi ki...

@ prncfrn
kaybedilen çok değer verdiğin bir şeyse , kaybettiğinin farkında olmamak gibi bir durum söz konusu olmaz bence. hatta kaybetmeye yaklaştığında bile hissedersin bir şeylerin ters gittiğini..
bir de bazen çabalasan da işe yaramaz, kaybedilen şeyin bulunmayı istemesi gerekir :) oturur beklersin falan filan. karışık işler bunlar:))

pRncfRn dedi ki...

'kaybedilen çok değer verdiğin bir şeyse , kaybettiğinin farkında olmamak gibi bir durum söz konusu olmaz bence.'

Öyle güzel kaybediliyor ve farkına varmıyorsun ki. Ve hayat sana öyle güzel bir senaryo veriyor, ne olduğunu anladığında iş işten geçmiş oluyor çoktan.

sLn dedi ki...

insanların yaşadıkları farklı tabi, bende hiç fark etmeme durumu olmadığı için sanki olmazmış gibi geliyor herhalde..
benimki kaybetmek üzere olduğunu fark edip bir şey yapamamak ve onun acısını yaşamak, sonra da kaybetmek ve gene bir şey yapamamak, bu kez de onun acısını yaşamak şeklinde gelişen bir durum.

beenmaya dedi ki...

çok güzel ya bende uygulamak istiyorum bunu...

peki 5.cümle ile ilgili kendimizden bişiler yazacak mıyız sadece 5. cümleyi yazmak yeterli mi...

sLn dedi ki...

kurallarda belirtilmediğine göre bizim tercihimize bırakıldığını tahmin ediyorum :)

massimo dedi ki...

hemen en yakınımdaki kitaba, adına bile bakmadan sarıldım ve 56. sayfayı açtım. 5. cümleyi yazıyorum;

''I want a job, Mahmoud''

ilglizce elementry kitabıymış bu :) hemen adını ve yazarını yazayım o halde.

the cleverest person in the world - norman whitney

idil Ttotay dedi ki...

ilk okuduğumdan beri kendime yakın hissettiğimi düşündüğüm kitapları bir bir alıyorum elime.. 56. sayfanın 5.cümlesi ya bi kelimeden ibaret oluo yada başi ve sonuyla bağlantılı tek başina anlamsız gözüken bi kaç kelimeden.. bu durumdan söz konusu kitapların hiç birinin bana en yakın kitap olmadiğina karar verdim.. :S

Nily dedi ki...

sevdim bunu, ben de varım..

Siminya dedi ki...

diyolarki bu mim dalgasının başı senmişin, iyi iyi aferim sln nihayet adam gibi oturaklı bir mim gördüm,Bu sayede kitapları kucakladık :)

m. dedi ki...

sayfa elli alti.besinci cumle..'yapmacik bir laubalilik ve tuhaf bir merakla bakiniyordu(karamazov kardesler)'

Yorum Gönder

Var mı ekleyeceğin bir şey?