21 Kasım 2008 Cuma

Fareler ve İnsanlar

Yok, yok Steinbeck'in muhteşem klasiği "Of Mice and Men"den bahsetmeyeceğim. En sevdiğim kitaplardan biridir ama kitapla ilgisi yok yazacaklarımın.

Rüya anlatacağım yine :)
100'lerce fare vardı, her yanımda. Rahatsız da olmuyorum işin tuhaf tarafı, "yok bee ne yapacaklar bana" diyorum "gelsene buraya, ne işin var farelerin arasında" diyenlere... Dar ve uzun bir koridorda yürüyorum, açtığım her kapının ardından yeni yeni fareler çıkıyor önüme. Öyle az buz değil, sanki bir şeyin içine doldurmuşlar da önüme atıyorlarmış gibi...

Sonra geniş bir alana geliyorum, 2 arkadaşım oraya getiriyor daha doğrusu beni. Arkadaşlarım oturuyor orda. Sahiden arkadaşlarım ama, arkadaş kelimesinin hakkını verenlerden...
Yazmayacağım isimlerini, ben biliyorum ya, yeter..
Gidip yanlarına oturuyorum. Birkaç tanesinin orada olması normaldi ama bir kaçı uzun zamandır ihmal edilenlerdendi. Hatta şaşırır gibi oldum orada olmalarına.

Sonra oturdum yanlarına. Gelmek üzere olan biri daha vardı, içimden "hıh ben de onu bekliyordum" dedim ama sesimi çıkaramadım. Haber vermişti "geliyorum" diye, "yoldadır, birazdan burda olur" dediler. Gülümsedim. O da gelince tam olacaktı yanımda görmeyi istediklerim...

Oturduk bekledik biraz, etrafıma baktıkça iyi hissettim kendimi. O da gelsin, tam olacaktı her şey. Geldi mi hatırlayamıyorum, uyandım sonra. Ama "geleceğim" demişti ya "yoldayım geliyorum" diye haber vermişti ya, yeter de artardı be!

Çok fazla inanırım ben rüyalara.. Neye yorarsan öyle çıkacağını da düşünürüm, o yüzden pek işim olmaz rüya tabirleriyle. Zira bir şeyin hem iyi hem kötü anlamı olduğunu söylerler, yine sana kalır yorumlaması. Öyleyse okumadan, hiç içimi karartmadan iyiye yorup geçmek daha iyi diye düşünürüm.

Ama bu defa o kadar fareyi bir arada görünce merak ettim, bir bakayım dedim. Yazdım gugıl'a rüya tabirleri diye, hoşuma giden ilk adrese tıkladım. Kutucuğa "fare" yazdım, arattım. Şu açıklamayı görünce rüyada her şey yerli yerine oturdu..

"fare bilmediginiz çok kötu bir dusman demektir. bu dusman butun hareketlerinizi takip ederek sizi alt etmek için fırsat kolluyor demektir."

Rüyalar için "bilinçaltına attıklarımız işte" diyip geçer misiniz yoksa benim gibi kurcalamayı sever misiniz bilmem. Ama bir daha gördüm ki rüyalar "amaaan altı üstü rüya bee" diyip geçilmeyecek kadar önemli...

8 kişi de demiş ki:

sRkn dedi ki...

benim rüyalarım genelde bilinçaltımda sakladıklarım oluyor o yüzden pek kafa yormuyorum.
mesela otobüste güzel bir kız gördüm çok beğendim falan gece uyduduğumda onu rüyamda görebiliyorum :P
tabii ki bu sadece bir örnekti :)
gün boyu düşündüklerim kafamı kurcalayanlar sorunlar özlediklerim özlemediklerimi falan görürüm ben genelde.
ama kabus dediğimiz şeyler de var ki onlar genelde abuk sabuk anlamsız şeyler oluyorlar ve pek iyi olmuyorlar.
o yüzden google da aratmıyorum kabuslarımı :)

sLn dedi ki...

ben çok kafa yorarım :P bir insandan uzaklaşıp başka insanların yanına gitsem bilinç altına attıklarım derim ama farenin ne anlama geldiğini rüyadan sonra öğrendim ;)

dün gece de seni gördüm mesela ama kesin bilinç altı bu :p organizasyon beklentisi içindeyim yaa, başkasının üstüne yıkmaya alışkın değilim, onun stresini yaşıyorum :P

pRncfRn dedi ki...

Ah ah bir de ben gördüklerimi yazsam dünkülerden sadece 6 tane bilimkurgu çıkardı eminim :D

sLn dedi ki...

yaz, yaz ben ilgiyle okuyorum rüyaları :p
bu ara herkesin rüyalarla başı belada, dün de dilara anlatmış rüyasını, korku filmi gibi :D

http://www.redpharos.com/?p=916

mca dedi ki...

başlık cuk oturmuş:)
Sen iyisi mi bu ara kapı felan açma, dümdüz yürü:)

sLn dedi ki...

sanırım hakkımda en hayırlısı o olacak, fareler falan ıyy :D başımıza iş almayalım durduk yere, kapalı kapılar kapalı kalsın bi süre:))

sRkn dedi ki...

hayırlara vesile olsun ne diyelim.
organizasyon işine kafanı yorma sen halledicem :)

sLn dedi ki...

o konuda sana güvenim sonsuz ama ben başkasına yıkmaya alışkın değilim :p

Yorum Gönder

Var mı ekleyeceğin bir şey?