24 Aralık 2008 Çarşamba

Bir mürebbiye adayının güncesi (6)

Uzun bir aradan sonra geri döndük veletlerimizin arasına :)
Sanırım özlemişiz ve sanırım sırf bu yüzden benden öğretmen olmaz. Otorite falan sağlayamam ben. Evcilik oynarız çocuklarla :-/

2. sınıflarla birlikte film izledik bugün. Filmin tamamı Fransızca olduğu için onlar da biz de anlamakta zorlandık :p İki sınıf bir araya toplanmıştı film için, içeride 50 civarı çocuk var, hepsi 8 yaşında. Ekranda komik bir şey gördüklerinde öyle bir kahkaha atıyorlar ki "hayatımın sonuna kadar çocuklara film izlettirip aralarında oturabilirim" diyorsun :) Canınız sıkıldığında küçük bir çocuğu alın, bir çocuk filmine gidin birlikte ve onun kahkahalarını dinleyin. Daha güzel bir terapi olamaz...

Öğrencilerden biri "öğretmenim ya bakar mısınız, benim yazdıklarım doğru ama öğretmenimiz çok az puan vermiş" diye şikayete gelince sen asıl gel bizimkileri gör diye başlayacaktım anlatmaya ama çocukların daha bu yaştan psikolojisini bozmayayım dedim. Ayrıca ne diyeceğimi de bilemedim zaten :) "Canım ben bilemem öğretmeniniz neye göre puan veriyor, o gelsin onunla konuş olur mu ıdı vıdı"

Antoine'ı özlediniz biliyorum, Antoine iyi,  Türkçe konuşmaya vs. çalışıyor. Biz hâlâ kendisini görünce panik oluyoruz. Stajın son günü çikolatamızı-çiçeğimizi alıp Allahın emri peygamberin kavliyle kendisini müdürden istemeye karar verdik, daha doğrusu teklif bir arkadaşımızdan geldi, isim vermeyeceğim :p Şansımızı deneyeceğiz, sonra da Antoine hangimizi seçerse artık :p

Yılın ilk karı yağarken 4.sınıflarla sınavdaydım, kışı böyle karşılamış olduk.. Değişik oldu. Keyifli bir gündü ama ben keyifli değilim galiba bugün :) İki şarkıya takıldım, bir onu bir onu dinliyorum, canıma okudular :((

Sevgiler saygılar...

5 kişi de demiş ki:

CaRtMaNtR dedi ki...

Vah vah şimdiden çocuklara düşük not vermeler ha. Eskiden 10 yaşına kadar sabrederdi hocalar. Devir değişmiş :D

Pitekantropus dedi ki...

İlk defa blogunuzu okuyorum.Ve hoş bir yazınıza denk geldim.(:
Staj zamanları cicim ayları gibi olsa gerek.Geçen sene ben de bu zamanda stajdaydım mutluydum.Şimdi bir dağ köyünde 4.sınıflara ücretli öğretmenlik yapıyorum.Yine mutluyum ama bir sinir hastası olarak. (:
İmkanlarım olsa neler yaparım ama işte görev staja hiç benzemiyor.

Yabani Kuzu dedi ki...

sen anlattıkça böyle ögretmen olasım geliyo gidip kücükleri sevesim geliyor oyy sende cok şeker bi ögretmen olucak ben biliyorum hıh :D

Tuana dedi ki...

:)) Takıldığın şarkıları merak ettim doğrusu :)

sLn dedi ki...

@ cartmantr
birbirleriyle yarışıyorlar her şeyde, hallerini bir görmelisin :-/ gerçi kayıt zamanı bir ton ön kayıt parası yatırıp ardından kurada çıkmayı beklerken "ben girmeliyim" diye ağlayan çocuklar olduklarını düşünürsek şaşırtıcı bir durum değil :s 6 yaşından beri "birilerini geçme"nin ne kadar önemli olduğu öğretiliyor o çocuklara. öğretmeni düşük not da vermemişti aslına bakarsan, not yarışında biraz daha öne geçme isteğiydi onunki :-/ kayıt günlerini muhakkak tv'de haberlerde görmüşsündür, her sene haber olur çünkü "galatasaray ilköğretim okuluna kayıt kurasında" ağlayan çocuklar :-/ bu arada galiba daha önce bahsetmemiştim hangi okulda staj yaptığımdan :)

@Pitekantropus
Tahmin edebiliyorum zorluklarını :-/ Hocalarla problemler yaşasak da staj genel olarak eğlenceli bir şey... Ama gerçek hayat o kadar eğlenceli değil ne yazık ki :-/

@Yabani kuzu
çocukları sevme kısmı güzel ama başbaşa kaldığında 8 yaşındaki çocukların nasıl canavaralara dönüştüklerini bir görmelisin :D

@ tuana
noir désir-à ton étoile ve daniel lavoie-tu vas me détruire :) Birkaç gündür fransızca şarkılara sardım da ben, aslında hiç sevmem :))

Yorum Gönder

Var mı ekleyeceğin bir şey?