28 Aralık 2008 Pazar

kanka dedim, aşkım dedi, aşkım dedim, kanka dedi... yeter be!

Örnek 1:
Geçen gün konuşuyorduk işte x'le, "gelecek misin aşkım" dedim. "Yok gelmeyeceğim aşkım" dedi, "tamam aşkım" dedim. Sonra akşam konuşuyoruz "yarın gidiyoruz di mi aşkım" dedi, ben de "aa ama aşkım sen gelmeyeceğim demiştin yaa ben de başka plan yaptım" dedim, "aşkım sen benim söylediklerimi dinlemiyor musun" dedi, ben de "olur mu aşkım öyle şey dinliyorum tabi ama sen gelmeceyeğim demiştin bana aşkım ben öyle hatırlıyorum aşkım" dedim, "tamam aşkım ya başka gün buluşuruz o zaman" dedi. Ben de "yok aşkım olmaz, ben şimdi kankamı arıyorum başka gün görüşürüz onunla aşkım, yarın seninle görüşelim aşkım." "Sonra ben ..... aşkım" dedim, o da "aşkım ......." dedi, "aşkım" dedi, "aşkım" dedim... (yazarken bile tiksindim :s )

Örnek 2:
"Kanka yarın ne yapalım" dedim, "sen ne yapmak istersin kanka" dedi, "bana her şey uyar kanka" dedim, "hadi söyle bir şey kanka ya" dedi, "sen geçen gün bir filmden bahsediyordun ya kanka" dedim, "evet kanka" dedi, "heh işte ona gidelim mi kanka" dedim, "aa olur kanka" dedi. "Başka kimlere haber verelim kanka" dedim. "X'e haber verme kanka ben onu sevmiyorum" dedi, "tamam kanka" dedim, "peki y'ye haber vereyim mi kanka" dedim, ben "kanka" dedim o "kanka" dedi.

Birbirinizle nasıl konuştuğunuz umrumuzda değil efendim bizim. Ben 3. kankadan ya da 3. aşkımdan sonra o konuşmadan kopuyorum ve dinlemiyorum! Dinliyormuş gibi numara yapma gereği bile duymuyorum, dönüp başkalarıyla falan konuşmaya başlıyorum. Yahu bu kadar sinir bozucu bir anlatış tarzı olabilir mi?

Anlatmaya başlarken olayda bahsi geçen kişileri bana zaten sayıyorsun, 3 kelimede bir tekrardan aşkım ya da kanka diye belirtmene gerek var mı? Ben ne kadar konsantre olursam olayım söylediklerine, bir yerden sonra bir halt anlamıyorum ki. Kankaları ve aşkımları atınca söylediklerinin yarısı gidiyor zaten. Hava israfı, kelime israfı bu yaptığınız.

Yukarıda anlattığım olaylar tamamen uydurmadır ama böyle konuşan çok fazla insan tanıyorum. "Biz birbirimizi çok seviyoruz hep aşkım diyoruz" ya da "biz o kadar yakınız ki hep kanka diyoruz" birbirimize mesajı mıdır verilmek istenen?

Eğer mevzu buysa;

1-Aşkım kelimesi kadar tiksindiğim başka bir kelime daha yoktur muhtemelen bu hayatta. "Ayy bak ne güzel" falan demiyorum içimden yani, sen "aşkım, aşkım, aşkım" diye anlattıkça ben içimden en fazla "ne zaman susacak bu salak" diyor olabilirim. Kılım efendim o kelimeye, kullanmadım, kullanmam, kullanmayacağım. Ayrıca tdk'ya "kullanımda olan kelimeler yeterli gelmiyor, sevgilime hitap ederken kullanacağım yeni bir kelime bulun" diye mektup yazan insan da ben değilim. Yeri gelmişken onu da belirteyim :) Benim kıl olduğum tek kelime "aşkım" çünkü. Gerisiyle bir problemim yok.

2-Kanka kelimesinin artık herhangi bir özelliği kalmadı ki, herkes herkese kullanıyor. Ayrıca herkes herkese kullanmıyor olsa bile sen böyle anlatınca "uvvv süper yaa, arkadaşlık böyle olur işte, kahretsin benim böyle arkadaşlarım yok" demiyorum ben. Birbirimize her saniye kanka demiyoruz, ya da anlatırken ben ona x diye hitap ediyorum o bana y diye hitap ediyor diye durmadan tekrarlamıyorum ama şahane arkadaşlarım var benim. Hatta birbirimize kanka demesek bile adım gibi eminim ki senin arkadaşlıklarından daha şahane arkadaşlıklarım var ;)
(sen diyip duruyorum ama böyle konuşan herkesten bahsediyorum, tek bir kişi değil ne yazık ki)

Deve dikenim dedim, böceğim dedi, yer fıstığım dedim, kaplumbağam dedi gibi her defasında değiştirenler var, çeşit olunca konuşma daha katlanılır oluyor. Benim özellikle dayanamadığım nokta 25 kelimeyle anlatılabilecek bir şeyin araya katılan aşkım veya kankalarla 50 kelimeye çıkması. Bak hava ve kelime israfının yanında zaman israfına da sebep oluyorlarmış...

"sLn anlattıklarımı dinlemiyor musun?" diye sormadan önce konuşmanızda geçen aşkım ve kanka kelimelerini saymanızı rica ediyorum. 2 cümlede 3 tane kullanmışsanız cevap belli:
"evet dinlemiyorum".
Arz ederim :)
Sevgiler :)

9 kişi de demiş ki:

CaRtMaNtR dedi ki...

Bende diyaloglardan bu türk tekdüzeliklerden hoşlanmam. Genelde bu durum için yakın arkadaşlarımla filmleri kullanırız. Özellikle yerli filmlerde kullanılan isimleri yada replikleri araya katarız. Konuşma dahada uzar belki ama çok daha eğlenceli bir hale gelir o şekilde :D

ღ.♥.ღ pinkZorro ღ.♥.ღ dedi ki...

ben de sinir oluyorum o iki sözcüğe de. hayır bari arada bir söylensin ki anlamını yitirmesin.başkalarına anons eder gibi üstüne basa basa söylerler bir de.sanki etrafındaki insanlar herşeyden yoksunlar ve dediğin gibi iç geçirip imrenecekler.yazıkk :)

Gülümseyen Gerzek dedi ki...

AŞKIMMMMMMM :))))

sRkn dedi ki...

arkadaşım nedir bu ya. çin işkencesi mi bu :)
yazının başını görünce kavak yellerinden bahsediceksin sanmıştım bende :)

sLn dedi ki...

Daha eğlenceli şeyler var abi bende, kavak yellerine ne gerek var :p Bir gün 3. sayfada göreceksiniz beni ama bakalım ne zaman :D

aahmetcelebii dedi ki...

Süper:)

Üfürükten Prenses dedi ki...

aşkım..
sık kullanmasam da kullnıyorum galiba am sanılanın aksine sinirlenince,sinirlenip belli etmemeye çalıştığımda..

bir de arkadaşına,çocuğuna veya ne bileyim işte köğeğine "aşkım" diyenler var..onlar iyice daraltıyor..

kanka.. çok hoştu bir dönem.. o zaman en güzel dönemiydi.. herkesin bir kankası vardı :P şimdi onlarca var.. bu lafında büyüsü bozuldu..

petunya-egzotica(candies) dedi ki...

kuşum, kuzum, yavrum bunlar daha sevimli oluyor:)

sLn dedi ki...

İnsanların birbirlerine nasıl hitap ettiklerine karışamam tabi ama anlatış şekilleri beni sahiden boğuyor :s Verdiğim örneklerde hiç abartı yok, sahiden böyle konuşan insanlar tanıyorum. Konuşurken durmadan aşkım ya da kanka diyor olabilirler karşıdakine ama anlatırken de söylemelerine gerek var mı :-/ Söylediklerinden aşkımları atınca geriye hiçbir şey kalmıyor :-/

Yorum Gönder

Var mı ekleyeceğin bir şey?