27 Aralık 2008 Cumartesi

Keşanlı Ali Destanı

Aralık ayının tiyatro için kapanışını "Keşanlı Ali Destanı"yla yaptık bugün. Kadronun zenginliğini görür görmez izlemeye karar vermiştik, iyi etmişiz :)

Kimler yoktu ki oyunda...
Önce benim favori oyuncularım: Serdar Orçin, Arda Aydın, Tuğrul Arsever, Aslı Aybars geçen hafta Kırmızı Pazartesi'de izlediğimiz ve favoriler arasına daha şimdiden giren Murat Garibağaoğlu.

Yine şahaneydi, yine çok keyifli 3 saat geçirdik. Ocak ayı boyunca tiyatroya gidemeyecek olduğum için bugün pek çıkmak istemedim açıkçası tiyatrodan :)

Oyuncular:

Hidayet: Can Ertuğrul
Şerif Abla: Hikmet Körmükçü
İzmarit Nuri: Murat Garibağaoğlu
Derviş Dayı: Münir Kutluğ
Beşvakit Niyazi: Hakan Arlı
Zilha/Nevvare: Meriç Benlioğlu
Şişman polis: Osman Gidişoğlu
Zayıf polis/şöför: Ali Gökmen Altuğ
Çakal Rüstem/Sarhoş/Rasih/Lütfiye: Tuğrul Arsever
Teke Kazım/Bülent Onaran/Resmiye: Çağlar Yiğitoğulları
Kürt Sabri/Ahsen/Raziye: Eraslan Sağlam
Sipsi Selim: Savaş Barutçu
Keşanlı Ali: Engin Alkan
Gazeteci/profesör: Uğur Arda Aydın
İhya Onaran: Sükan Kahraman
Madam Olga: Rozet Hubeş
Filiz Onaran: Ceren Kaçar
Politikacı: Ertuğrul Postoğlu
Suhandan Gülperi: Aslı Aybars
Gelin: İrem Arslan
Kondulular ve zenginler: Kahraman Acehan, Rozet Hubeş, Ertuğrul Postoğlu, İskender Bağcılar, Çiğdem Gürel, Tuğrul Arsever, Eraslan Sağlam, Uğur Arda Aydın, Çağlar Yiğitoğulları, Aslı Aybars, Çağrı Özgür Hün, Özge Midilli, Volkan Ayhan, Reyhan Karasu, İrem Arslan, Serkan Bacak, Murat Güreç, Murat Üzen, Hamit Erentürk.

Harikaydı, harikaydı, harikaydı!

Salonu bilir misiniz bilmiyorum ama oldukça büyüktür. Bütün koltuklar doluydu, hatta bütün merdiven boşlukları da doluydu :) (statta ceze yeme sebebi de olsa tiyatroda güzel bir şey!)

Salonun en arkalarında bir teyze vardı, güleceği anları ayarlamakta zorlandı biraz. O kadar da hoş bir kahkahası var ki, sahnede olan şeye bütün salon gülüyor, salondakiler susuyor, teyze gülüyor, bu defa bütün salon teyzenin gülüşüne gülüyor :) Her salona lazım bu teyzelerden bir tane :)

Teyzenin ilk kahkahalarına sahnedekiler de koptular ama idare ettiler, oyunun sonlarına doğru teyze yine kahkahasıyla koca salonu inletti. Meriç Benlioğlu'yla Engin Alkan vardı sahnede, bu defa kendilerini tutamadılar tabi, Engin Alkan Meriç Benlioğlu'na "bir kahkaha savur göklere" diyip teyzenin gülüşünü taklit edince salondaki herkes tepine tepine gülmeye başladı :D

Bütün hafta somurtarak yaşıyorum, haftasonu gidip Sadabat sahnesinde bir haftalık gülüyorum ben :) İzlediğimiz oyun dram dahi olsa tiyatronun havasından mı suyundan mı bilmem, keyfim yerine geliyor :)

Ocak ayı süresince dünyanın en suratsız insanı olursam bilin ki tiyatroya gidemeyişimden :-/

Kafalarında yarattıkları kahramanlarını yere göğe sığdıramayan arkadaşları için Keşanlı Ali'nin söylediği bir sözle bitirelim:

"İnsanın eski huyu kendine hep bir put yapar. Oldum bittim böyle bu. Kendi yapar, kendi tapar..."


3 kişi de demiş ki:

Beyaz Çiklet dedi ki...

Maalesef izleme fırsatım olamadı bu oyunu fakat yakından takip ettim,zaten soru olarak da Haldun Taner bir hayli çıkıyor...Engin Alkan'ın bulunması ve daha bir sürü değerli isim...Engin Alkan tiyatroya hayatını vermiş,Yedi Numara adlı başyapıt bir dizide kendini sevdirmiş yüce bir insan bana göre.Bu arada Yedi Numara'yı da çok özlediğimi belirtiyorum...

Sevgilerimle:)

Ukturk dedi ki...

Acaba Kadikoy Haldun Taner tiyatrosu mu acaba orası .Eğer Haldun Taner ise ordan istersen bedava onden bilet ayarlayabilirim :P:p

sLn dedi ki...

Kağıthane Sadabat sahnesinde izliyorum :)

Yorum Gönder

Var mı ekleyeceğin bir şey?