14 Ocak 2009 Çarşamba

Bir Mürebbiye Adayının Güncesi (11)

Bitti.

Ben çabuk alışırım insanlara, ayrılıklar canıma okur!
Hayatımda sanırım ilk defa zerre kadar hüzünlenmedim bir yerden ayrılırken...

İkinci dönem beni daha iyisi mi bekliyor bilemem.
İlk iki stajımı dönemin en sorunlu okullarında yaptım, 3. de aynı olur mu?
Neden olmasın?
Çekiyorum herhalde sorunu ben.

Genellemelerini yaparken "siz hariç" dedikleri noktalarda hariç olan kısma dahil oluşum "bana dokunmayan yılan bin yaşasın" dedirtmiyor elbet.

Kaçıncı sınıflarla derse girdiklerini bile bilmeyen, yanlış program getiren hoca "öğretmen olmanın sorumluluğu vardır, siz sorumsuz davranıyorsunuz" diyebiliyor ordaki insanlara. (staj raporunda yere göğe sığdırılamayan insan. Farklı insanlardı herhalde gördüklerimiz.)

Kurunun yanında yaşın yanmaması için sorumlu denen insanın biraz sorumlu davranması gerekiyor, adı üstünde "sorumlu".

3 ay boyunca her çarşamba gittikten sonra "aaa siz salı gelmiyor muydunuz" diyecek kadar ilgisiz bir insandan x ilgileniyor, y geç kalıyor demesini bekleyemezsin di mi? Siz yapıyorsunuz, siz, siz, siz...

Zaten öğretmen olmayı zerre kadar istemeyen bir insana yapılacak en büyük kötülüklerden biriydi herhalde böyle dengesiz insanların arasına göndermek. İsabet oldu. Eskiden de istemiyordum, artık hiç istemiyorum!

Hayattan aldığımız en büyük ders büyük konuşmanın yanlış olduğu... "Asla yapmam" diyemiyorum maalesef, hayat bu, bir bakarsınız bir gün o kompleksli yaratıkla aynı yerde öğretmenlik yapıyoruz.
Olur mu?
Maalesef olur.
Her sabah nefret ettiği işine lanet ederek giden insanların arasına katılmayı istemiyorum ben!

Bazen midemi bulandırıyor dünya...
Daha doğrusu "insanlar".

Ne kötü di mi?

10 kişi de demiş ki:

Besimi dedi ki...

yok bee, o kadar da iğrenç değil insanlar. sadece yeterince olgunlaşamamışlar ve seni anlama çabasına kesinlikle dahil olmuyolar. ama tabi hayatın dibine vurduğunu hissettiğin anlarda nasıl seversin ki homo sapien denen maymun-uzaylı arası yaratıkları :Ç

sLn dedi ki...

genelleme yapmışım gibi olmuş, hepsi iğrenç değil tabi ama tahammül edilemeyenler epey çok :-/

CaRtMaNtR dedi ki...

Karşına ne kadar yanlış örnekler çıkarsa çıksın umudunu kaybetme bence :D

sLn dedi ki...

ösym kazığıyla nefret ettiğim bir bölüme girdim nefret ettiğim bir iş konusunda eğitilmek üzere, okula girdikten sonra da olumlu yönde bir değişim olmadı fikirlerimde. daha da olumsuz düşünüyorum artık. Umut yoktu ki kaybolsun yani :D

idil Ttotay dedi ki...

Hayat hep ''ASLA'' dediğin şeyleri gözünün içine baka baka seriyor önüne.. Hiç acımadan..

Pilli Cadı dedi ki...

selincim ne ögretmenisin sen. evet katiliyorum sana istemedigin bir meslegi yapmak ne kadar agir gelir insana tahmin ediyorum.

hayat hangimize istediklerini verdi ki zaten tam olarak?
benim de midemi bulandiriyor bu dünya maalesef

Perko dedi ki...

Mimledim ki , mimledim ki : )

ferit dedi ki...

alışırsızın zamanla :d herşeye

muharrem(murat) dedi ki...

hangi branşta öğretmenlik yapacaksın anlayamadığım nokta sen öğretmenlere mi öğretmenlik yapacaksın öğrencilere mi göreve başlamadan bende bu sorunlardan yaşamıştım ama sınıfa girip öğrencilerle ders işlemeye başladığın zaman her şey bitiyor bak gör eğer öğretmenlik yaparsan bunların boş olduğunu göreceksin tek sorun başlamakta.Çünkü öğrencilerin seninle ilgilenmeye başlayacaklar herşeyin hakkında yorum yapacaklar senin yolunu gözleyecekler hertürlü değişiklikleri farkedecekler.Şimdi sana staj okulunda öyle davranılmasının bence asıl sebebi hala seni öğrenci olarak görmeleridir bence.Birde kendi yaş grubun oralarada fazla yoktur kendi yaş grubundaki öğretmenler olunca herşey düzelecektir bakalım nasıl olacak.okadarda kendini sıkmana gerek yok istemezsen yapmazsın yani mebde özel kurumlarda var selamlar.
bizlerde yaşamıştık bu sıkıntıları gittiğimiz staj okulunda öğrenciler bizi dinlemez öğretmenler nerden geliyor bu öğrenciler pek bir şey yapamıyorlar diye çok değişik şeyler konuşuyorlardı. selamlar.

sLn dedi ki...

bölümüm fransızca öğretmenliği ama çok büyük ihtimalle öğretmen olursam ingilizce öğretmeni olacağım.
öğrencilerin hepsi çok küçük ve çok sevimlilerdi, onlarla hiç sorun yaşamadık, sorun öğretmenlerle...

Yorum Gönder

Var mı ekleyeceğin bir şey?