3 Ocak 2009 Cumartesi

Büyüyünce savaşları durduracağız!

Bugün İstiklal'de yürürken uzaklardan bir yerden slogan atan insanların sesleri gelmeye başladı, "ne için yürüyorlar ki" derken gelen seslerin "çocuk" sesleri olduğunu fark ettik.

Ellerinde pankartlarla yürüyen kocaman bir çocuk grubu!

Kimisi çok küçük, bir elleriyle annelerinin elinden tutmuşlar, bir ellerinde çizdikleri resimlerle yaptıkları pankartlar, "büyüyünce savaşlara engel olacağız" yazıları.

200 civarı çocuk vardı sanırım, hepsinin ellerinde farklı farklı yazılar, resimler...

Dillerinde savaş karşıtı sloganlar.

Filistin'den çık İsrail diye bağırdılar. Büyüyünce savaşları durduracaklarını haykırdılar cümle aleme!

Büyüdüklerinde de unutmazlar dilerim şu an hissettiklerini.

Küçük çocukların ekrandan uzak tutulması taraftarı değilim ben anladığınız üzere. Bizim bile bakmaya dayanamadığımız görüntüleri görmesinler elbet ama bilmeliler bir yerlerde savaşlar olduğunu! Birilerinin sebepsiz yere birilerini öldürdüğünü. Kendi yaşıtlarının zerre kadar günahları olmamasına rağmen savaşlarda öldüğünü bilmeliler ki ileride biraz daha duyarlı olabilsinler. 14-15 yaşına kadar savaşı sadece kitaplardan okumuş, Kurtuluş Savaşı'nın ardından olan biten hiçbir savaşı duymamış bilmemiş bir çocuktan büyüyünce savaşlara duyarlı olmasını bekleyebileceğimizi ben sanmıyorum. Şu anki neslin büyük çoğunluğu gibi "ne düşünüyorsun olan bitenle ilgili" sorusuna "ben siyasetle ilgilenmiyorum" cevabı veren insanlar yetiştirmeye devam ederiz uzak tutarsak...

Bilmeli o çocuklar savaşın da hayatın gerçeklerinden biri olduğunu, bir gün kendilerinin başına da gelebileceğini, büyüyünce dünyayı daha güzel bir yer yapmak için bir şeyler yapabileceklerini...

O çocuklara rengarenk barış resimleri çizdiren, "büyüyünce savaşları durduracağız" dedirten anneleri takdir ettim ben bugün...

Birileri duyarlı olursa bir şeyler yoluna girer belki, hâlâ bir umut var...

11 kişi de demiş ki:

rukishe dedi ki...

bende televizyondan izledim haberi...ülkenin her yanında tepkiler görmek çok güzel..artık eskisi gibi susmuyor olmak güzel...beni de 3-4 yaşlarında henüz konuşmayı bile yeni öğrenen dünya güzelinin "kahyolsun isyayil" demesi gülümsetti...

pRncfRn dedi ki...

Ufakken benim de böyle hayallerim vardı desem acaba çok mu gaddar olur?

sLn dedi ki...

200 çocuktan 2 tanesi inanmaya devam etse bugün söylediklerine, yeter sanki :-/

idil Ttotay dedi ki...

yeter tabi... helal olsun o çocuklara!!

cesetizleri dedi ki...

keşke fotoğraf da olsaydı. görmek isterdim ben de onları. helal annelere, öğretmenlerin payı varsa onlara da.. ;)

sLn dedi ki...

Her zaman yanımda taşırım fotoğraf makinemi ama bugün şansıma yoktu :-/ Birkaç haber sitesine baktım ben de ama pek haber yapmaya değer bulmamışlar sanırım :-/

melankolikdeli dedi ki...

o bağıran çocukların ülkesinin askeri (tsk), israil ile askeri işbirlik içindeyken, çok da kıymeti yok bence çığlıklar atmanın, ağıtlar yakmanın. şu anda filistine bombalar yapdıran deniz kuvvetlerinin gemileri ile zamanında tatbikatlar yapmış bir ülkenin çocukları onlar.

ayrıca, hiçbir şey çıkmayacak bu feryatlardan. felaket tellallığı yapmak istemem ama abd, ırak'a girerken de bağırdılar. sonuçta hiçbir şey değişmedi. dünya düzeni böyle maalesef.

sLn dedi ki...

Belki içlerinden bir tanesi bugün söylediklerini unutmadan büyür, önemli bi yerlere gelir diye umuyorum ben de. Bir şeyler umut etmeden yaşanmıyor çünkü. Belki bir gün... Belli mi olur...

CaRtMaNtR dedi ki...

Keşke o yaştaki çocuklar savaşı sadece filmlerde yada oyunlarda görmekle kalsa. Fakat yaşadığımız dünyada bu imkansız sanırım.

sLn dedi ki...

Maalesef öyle :-/

Güllerevurgunum dedi ki...

içlerindeki sadece 1 çocuk bile herşeyi değiştirebilir. Ben buna inanıyorum. Herşey önce 1 kişi ile başlar

Yorum Gönder

Var mı ekleyeceğin bir şey?