16 Ocak 2009 Cuma

İstemek yetermiş

Motivasyondan bahsediyordu hoca, her zamanki gibi konuşurken kendini kaybetmişti. Çocuk masallarını okur musunuz dedi, ordan oraya atlaya atlaya bir sürü şey anlattı...

"İsterseniz" diye başlayan cümleler dizdi ardarda. (yetmedi bir ara otomatiğe bağladı üstüste "envie, envie, envie, envie" demeye başladı, envie nedir derseniz: arzu, istek, eğilim vs.)

Masallardaki gibi...
İsterseniz prensese kavuşabilirsiniz.
İsterseniz dağı delebilirsiniz.
İsterseniz onu yapabilirsiniz.
İsterseniz bunu yapabilirsiniz.
Yapamıyorsanız yeterince istememişsinizdir.
Yapamama sebebi olarak gösterdiğiniz her şey BAHANEdir.
(dedi.)
...

İnsan bir şey yapmak istediğinde önünde hiçbir şeyin duramayacağına inanan insan kişisi ilgiyle dinledi tabi...

Sen, ben de olmasak kim inanacak bu masallara be hocam?!

(dünkü konuşmanı sevmiş olmam seni de sevdiğim anlamına gelmesin ama.)

(yaa bir de kafamı kurcalıyor, bahsi geçen prenses kurtarılmayı istemeyebilir, "dağı deleceğim ben" diyince devlet "hop kardeşim ne yaptığını sanıyorsun sen" diyebilir, o zaman yeter mi benim istemem?)

6 kişi de demiş ki:

CaRtMaNtR dedi ki...

Motivasyon iyidir hoştur ama özellikle bizim eğitimli insanlarımız motivasyonu sihirli bir şey sanıyorlar. Tamam motive olmak çok önemli bir şeydir ama sırf motive oluncada her şeyi şak diye yapmak mümkün değil. Zaten ondan dolayı ülkece hiç bir yarışmada zirvede değilsek o şeyle ilgilenilmiyor. Mücadele etmenin değil illa kazanmanın gerektiği mantığıyla geldik gidiyoruz

Ful yaprakları dedi ki...

bu "the secret" kitabında yazana benzer bir şey işte.İstemekle oluyor denmesi, bir ara gerçekten aşardım çok istedim konsantre oldum ve gerçekleşti ama artık yapamıyordum onun içinde iyi bir enerji gerek.şimdilerde yine başladım bakalım başarablecek miyim?

Besimi dedi ki...

prenseslere de değişim gerekli arada sırada, ill birgün istiycektir kurtarılmayı ;)

sLn dedi ki...

Yaa bir de neden hep prenses kurtarılır, prensi kurtarmak isteyen aşık bir prenses neden yoktur masallarda :-/ :D

melankolikdeli dedi ki...

motivasyonu fatih hocaya sormak lazım.. "everything is something happened" (:

ayrıca istemek yetmez.. secret mecret da hikaye.. hayat o kadar "kolay" ve "kalıplaşmış" değil...

sLn dedi ki...

Secret hikaye, çağırmakla gelmiyor hiçbir şey ama gördüğüm ve yaşadığım bütün örneklerden biliyorum ki insan isteyince her şeyi yapabiliyor. Gerisi sadece bahane.

Yorum Gönder

Var mı ekleyeceğin bir şey?