9 Ocak 2009 Cuma

Notre Dame de Paris

Mutlu son :)

Uzaklarda boşuna aramışız bunca zaman, bizim RedPharos'ta varmış zaten Notre Dame de Paris müzikali.

Aldım, şöyle keyifle bir izledim, mutluyum :)

Victor Hugo'nun aynı adlı romanından uyarlanmış bir müzikaldir efendim Notre Dame de Paris. Kitap, ismini Paris'teki katedralden alır. Katedral Gotik tarzdaki eserlerin en güzellerinden biridir, gitmeyi asla istemediğim şehrin Louvre müzesiyle birlikte görmeyi istediğim iki yerinden biridir. Louvre müzesiyle Notre Dame katedralini İtalyaya taşıyabilir miyiz :)

Notre Dame ifadesi Hz. İsa'nın annesi Hz. Meryem için (Meryem Ana) kullanılan bir ifadedir.


Önümüzdeki hafta gireceğim Çağdaş Fransız Edebiyatı sınavında muhtemelen soru olarak karşıma çıkacak olan Victor Hugo'nun en bilinen romanlarından biridir Notre Dame de Paris. Türkçeye "Notre Dame'ın kamburu" olarak çevrilmiştir. Konusu hakkında bilgi sahibi değilseniz şöyle alalım sizi... Sorunuz varsa alabilirim, romantizm akımıyla yatıp kalkıyorum bu dönem :)

Benim izlediğim versiyonun kadrosu aşağıdaki gibi:
Hélène Ségara : Esméralda
Garou : Quasimodo
Daniel Lavoie : Frollo
Bruno Pelletier : Gringoire
Patrick Fiori : Phœbus
Luck Mervil : Clopin
Julie Zenatti : Fleur-de-Lys

Quasimodo'yu seviyorum, müzikalde Esmeralda ondan korktuğunu söyledikten hemen sonra yüzünü saklamaya çalışmasını izlerken içim parçalanıyor :-/ 2 haftadır da son sahnede söylediği "danse mon Esméralda"yı dinleyip hüzünleniyorum. Evet, kesinlikle sevmekteyim Quasimodo'yu...

Herkesin aşık olduğu güzel çingene kızı Esméralda... Yanlış insana aşık olanlardan :) Phoebus yakışıklı bir adam, güzel sözler söyleyebilen bir adam. Ama galiba tüm çirkinliğine rağmen Quasimodo'ya aşık olabilirdim Phoebus yerine :-/ İzlediğim, okuduğum her şeyde çirkin, dışlanmış, istenmeyen tipleri bulup hayran olmakta üstüme yoktur benim :)
Rahip Frollo kötü adam görünümünde olsa da kötü adam değil benim için. Aşık bir adam. Bir rahip olduğu için onun düştüğü durum elbet diğerlerinden daha zor ve karmaşık. En acınılası karakter belki de Frollo...

Phoebus ve Fleur-de-lys. Phoebus Esméralda'nın "güneşi". Fleur-de-lys Fransızcada "zambak" çiçeğine verilen isim. Güneş ve zambak anlamlı geliyor bana :)
Phoebus'e kızmakla birlikte ikisinin söyledikleri şarkıdan feci halde etkileniyorum.


Quasimodo'nun en önemli özelliğidir çirkin oluşu. Bununla birlikte müzikalde Quasimodo'yu canlandıran Garou akla zarar bir adam:) Kanada'da yaşama sebebi olabilir kendisi :p Allah sahibine bağışlasın diyoruz, yine de iki fotoğrafını koymadan geçmiyoruz :)

Maşallah diyelim :p


İzlerken bir yandan da dosyamda bir şey arıyordum. Uzun zamandır içine bakmadığım bir dosyaydı, "Le Français dans le monde" dergisinden müzikali anlatan bir bölüm çıktı dosyadan :)
Bazı şarkıların sözleri, katedral hakkında bilgiler, müzikal ve oyuncular hakkında yorumlar vs. var. Zamanlama muhteşem doğrusu :)

Dilara'dan aldığım klasördeki alt yazılar inatçı çıktı, bir türlü eklenmedi ne İngilizcesi ne Fransızcası, ben de yenisini aradım buldum. Aynı sitede hem Türkçesi hem İngilizcesi vardı. İngilizcesi daha mı iyidir diye düşündüm sonra da Türkçesinin İngilizceden birebir çeviri olduğunu düşünerek Türkçesini indirdim. Aksanları biraz ağır olduğu için arada kaçan şeyler oluyor, ben de kaçırmak istemiyorum. O yüzden alt yazı iyidir :)

Neyse efendim indirdim alt yazıyı. Başka bir şeyin alt yazısı olduğuna inanabilirim ama kesinlikle bunun alt yazısı olamaz. Bu kadar mı alakasız yapılır bir çeviri :s Duyduklarımla okuduklarımın ilgisi yok. Duyduklarımı nasılsa rahat anlıyormuşum, arada bir iki şey kaçsa da olur böyle izleyeyim dedim. Alt yazı gitgide daha fazla saçmalamaya başladı :s "Belle" şarkısını "dilber" olarak çevirince eeeeeeeeeeeeeeeeeeeh diyip yok ettim Türkçe altyazıyı, İngilizce alt yazıyla izledim. Şahane oldu :)

(İngilizcesi daha iyi olan bir Fransızca öğretmeni olacağım ben)

Artık keyifle ders çalışmaya geri dönebilirim :)

İki video:
Danse mon Esméralda:
Ma maison c'est ta maison:

10 kişi de demiş ki:

Blood.Roses. dedi ki...

bende izledim bu müzikali dvd'den.. süperdi.. :)

Yabani Kuzu dedi ki...

İzlemek lazım :)

Pisi: Bu adamın esmeralda deyişine bayılıom ben bea :)

t.u.b.a dedi ki...

quasimodo o mu şimdi? amanın maşallah maşallah! :D

Perko dedi ki...

Quel
Est celui qui lui jettera la première pierre
Celui-là ne mérite pas d'être sur terre

Bölümünü mü-kem-mel söylüyor patrick! Diğer şarkılarını da dinlemenizi tavsiye ederim. İnanılmaz bi sesi var.Hele 3'ü birlikte söylerken onun bir üst tondan söylemesi şarkıya ayrı bir güzellik katıyor. :)
Eline sağlık süper yazmışsın.

sLn dedi ki...

@ yabani kuzu
ben de, ben de :)

@tuba
inanması zor di mi :P

@perko
ben bütün şarkıları hayranlıkla dinliyorum zaten :) bütün videoları buraya koyup insanları bayıltmayayım dedim bir defada. yavaş yavaş ekleriz hepsini :))

melankolikdeli dedi ki...

Garou, ikinci resimde "Dexter Morgan"a benziyor..

(evet kıskancım.)

Perko dedi ki...

ha bu arada ben de karizmatik bi fransızca öğretmeni olmak istiyorum ! haha!

sLn dedi ki...

bonne chance o zaman :)

feyza ogutcu dedi ki...

Selam herkese,

Ben de izlemiştim bu müzikali. Yalnız şimdi bulamıyorum DVD'sini. Nerden bulabilirim bilen var mı arkadaşlar?

sLn dedi ki...

Ben çok aradım ama bulunmuyor maalesef :(

İndirmekten başka çare yok. İsterseniz şuradan indirebilirsiniz:

http://rapidshare.com/files/211632965/Notre.Dame.De.Paris.part01.rar
http://rapidshare.com/files/211634455/Notre.Dame.De.Paris.part02.rar
http://rapidshare.com/files/211639386/Notre.Dame.De.Paris.part03.rar
http://rapidshare.com/files/211641283/Notre.Dame.De.Paris.part04.rar
http://rapidshare.com/files/211652008/Notre.Dame.De.Paris.part05.rar
http://rapidshare.com/files/211652200/Notre.Dame.De.Paris.part06.rar
http://rapidshare.com/files/211660191/Notre.Dame.De.Paris.part07.rar
http://rapidshare.com/files/211660615/Notre.Dame.De.Paris.part08.rar
http://rapidshare.com/files/211672410/Notre.Dame.De.Paris.part09.rar
http://rapidshare.com/files/211669669/Notre.Dame.De.Paris.part10.rar
http://rapidshare.com/files/211678582/Notre.Dame.De.Paris.part11.rar

Yorum Gönder

Var mı ekleyeceğin bir şey?