10 Ocak 2009 Cumartesi

Tanrım görüyorum, görüyorum!

Göz doktoruna gittim sabah kontrole.
8:55'te uyanıp 9:05'te hastanede olarak bir rekor kırdım ama aceleyle evden çıkarken gözlüğümü unutmuşum tabi.

Gerekmedikçe gözlük takmıyorum efendim ben, bilgisayar başındayken ve tahtadan bir şey okurken takıyorum. Sabah kontrole giderken gözlük takmamsa tamamen sadece diş hekimine giderken diş fırçalayan insan tribi.

-Şikayetiniz ne?
-Gözlük kullanıyorum zaten ben, kontrol için geldim.
-Numarası?
-1, miyop.
-Oturun şöyle. Kaç yaşındasınız?
(pause)
Yaşımı unuttum :s Daha doğrusu bir an tereddüt ettim "22 miydim ben, 23'e girmiş miydim" diye düşündüm. Sonra hatırladım.
-ımmmmmm 23

Öğrenci misiniz ıdı vıdımuhabbeti yaparken bir yandan o tuhaf aletin içindeki yolun sonunda tek katlı bir eve benzeyen resme baktım. Nefret ediyorum ondan, yeri gelmişken söyleyeyim.

"Değişmemiş numarası, zaten 20'den sonra kolay kolay değişmez" dedi.

E hoca ben 18 yaşına kadar gayet net görüyordum zaten, 19 gibi bozulmaya başladı. Daha doğrusu bir sabah kalktım ve uzağı net göremediğimi fark ettim. (aynen böyle oldu, abartmıyorum.)

Sonra da duvardaki harfleri okuma işine giriştik. Sandalyeye oturdum, tuhaf bir alet yardımıyla duvardaki harflere bakıyorum. "Görebiliyor musun" dedi, "hayır" dedim, netleştirdi, "evet görüyorum" dedim. Hangi harfler olduğunu bile sormadı, sanırım çok güven veriyorum insanlara.

Küçükken anlamazdım, orda olan bir şeyi nasıl göremezdi ki insanlar. E gözünün önünde işte, duruyor orda.

Sonra tahtadakileri okuyamamaya başladım, baktım ki insanlar çok yakınıma gelene kadar seçemiyorum yüzlerini, tanıyamıyorum. O zaman anladım insan nasıl göremeyebiliyormuş.

Bu sefer de yakını göremeyenleri anlayamamaya başladım. Uzakta olan şeyi görmemek normal ama o kadar yakındaki bir şey nasıl görünmez yahu diye merak etmeye başladım. Daha doğrusu bilimsel açıklamasını biliyorum ama tuhaf geliyor. Uzaktaki şeyleri gör, burnunun dibindekini görme. Günlerden bir gün göz muayenesi esnasında gözüme damlattıkları ilaç yüzünden elimdeki telefonun ekranını okuyamayınca ve netleşsin diye uzakta tutunca yakını göremeyenleri de anlamış oldum :) O yakını göremeyenler telefonu uzağa tutunca okuyabiliyor, ben uzağı göremiyorum zaten, ilaç yüzünden yakını da göremiyorum. Çok kötü bir andı :)

Sizi anlıyorum gözleri bozuk olan güzel insanlar!
:)

Daha fazla saçmalamadan ben susmalıyım :))

10 kişi de demiş ki:

idil Ttotay dedi ki...

bnde o baktığın uzaktaki evin mantığını anlamamişimdir hiç.. Neden öle bi ev? Neden başka bi resim diil? Ha bide balon var bitane renkli..
Şaka bi yana insan bazi şeyleri başina gelince anlıyo valla.. Ben de küçükken gözlerim bozulsun da gözlüklerim olsun diye çok uğraştım.. Başardım.. üstelik miyopla başlayıp onu astiğmata çevirdim şimdi isyanlardayım:D
Velhasıl ''o da nasil olurmuş canım?Ne saçma!!'' falan dememek lazım şu hayatta.. Mazallah başina geliveriyo:D

Yabani Kuzu dedi ki...

slnim seni iyimiş yine benim sag 1,5 sol 2 böhüü :) Bende seni çok iyi anlayabiliyorum hele o damla olayı uzağı zaten göremiosun bide yakını bulanık gör amaniin kör gibim :(

melankolikdeli dedi ki...

halinize şükredin sizden kötüleri var (it's me).

eskiden, o duvardaki harfleri okurken, doktorun sormasını beklerdim hep. sonra işin kurdu olunca onu beklemeden gördüğüm bütün harfleri sıralamaya başladım artık.

Amenhotep dedi ki...

tek kelimeyle harikasın :) başlıyorsun, sorunları ortaya koyuyor ve postun sonunda çözümlüyorsun kimseye zahmet vermeden :)) susma sen konuş hep biz de okuyalım o kadar da zahmete katlanırız ;)

sLn dedi ki...

@ idil Ttotay

Ben de küçükken gözlüğüm olmasını isterdim, şimdi var ama kullanmamak için bin türlü maymunluk yapıyorum :D Küçükken bir de bir yerimi kırmayı ve bir süre alçıyla dolaşmayı isterdim, Allah korusun diyeyim, o da başıma gelir falan bu yaştan sonra :D

@ Yabani kuzu

Çok şükür gözlüksüz de idare edebiliyorum ben hâlâ ama ilerlemesinden korktuğum için bilgisayar başında mutlaka takıyorum :-/ Damla yüzünden iki gün bulanık görmüştüm her tarafı, çok feci bir şey o :-/

@Melankolik deli

Gözlük veren doktor bana harf okutmamıştı, ben de artık o uygulama yok sanıyordum ama varmış :D formalite icabı baktırdı sanırım, ben eve baktıktan sonra "numarası aynı değişmemiş" demişti zaten :))

@amenhotep

Böyle yorumlar geldikçe ben daha da çok yazmaya başlıyorum ama, susmalıyım arada bir :)
Teşekkür ettim :)

Blood.Roses. dedi ki...

ya gidince bi ekrana bakıyosunya çeneni yaslıyosun falan orda gözüne pıst diye bişey yapıyo havamı ne üflüyo çok tırsıyom ondan ya :D 2-3 senedir gitmiyorum doktora.. senin gene iyimiş benim 4 numara miyop.. lens takıyorum.. sevmiyorum gözlüğü..

sLn dedi ki...

Ben şu an sürekli takmadığım için ilerleme riski olduğunu hissediyorum, erkenden önlem alabileyim diye aksatmıyorum kontrolleri :D Ben de lens kullanamam, o yüzden mecburum gözlüğe...

Perko dedi ki...

Aynıı kaynııım eveeet. hehe
Ben de uzağı göremiyorum ühühü gözlüğüm yok henüz ama sanırım haftaya yazacak doktor!.. : / geçmiş olsun bu arada

pRncfRn dedi ki...

:D

Yav benim de 0.75 ama takmıyorum, takmayacağım!

sLn dedi ki...

ilerlemesinden korkmuyorsan sorun yok :P

Yorum Gönder

Var mı ekleyeceğin bir şey?