15 Şubat 2009 Pazar

12 sene sonra bile çok sevmeye devam ettiğim o adam

Sene 1997.
11 yaşındayım, hayal meyal hatırlıyorum o zamandan kalan pek çok şeyi. Sadece hatırası çok net olan birkaç şey var.

Bir adam.
Hiç görmediğim bir adam.
11 yaşındayım ve galiba o adama aşığım. Aşk doğru kelime değil, ama ilk akla geleni. (Chuck Palahniuk'a da bir selam gönderiyoruz.)

Kafanda bir şeylerin yeni yeni şekillenmeye başladığı yıllar ya hani, incelerdin herkesi ve her şeyi. Beğendiklerini atardın sepete. Ben o adamdan ne çok şey almışım o zaman. Attıkları her adımı incelerdim, günlüğümde en çok bahsettiğim konuydu onlar.

Aşk doğru kelime değil dedim ya; bir de karısı vardı (hâlâ var çok şükür), o da ayrı bir modeldi benim için. Çok severdim ikisini de.

Hassastı o adam, umursamaz davranamazdı dünyada olan bitene karşı. Şiir severdi, zaman zaman türkü söylerdi. Denize aşıktı. ve yağmura... Sevdikleri için feda edebilirdi kendini bir an bile düşünmeden. Futbol severdi, güldü mü çok güzel gülerdi...

Hem kendisine hem dizideki rolüne aşıktım galiba. Dizideki adamla aynıydı zaten o. Kafamda çizdiğim ilk "iyi adam" figürüydü. Hani şu ileride şöyle şöyle bir adamla evlenmek isterim geyiklerinin yeni yeni çevrilmeye başlandığı o dönemde benim kafamdaki figür birebir o olmuştu.
Tuhaf mıdır bilmem 23 yaşımda hâlâ iyi adam figürümün o olması.

Umursamaz görünürdü, ama çok severdi.
Umursardı bütün dünyayı, kitap düşmezdi elinden, şiirler okurdu bazen.
Dedim ya denize aşıktı diye, bir de yağmura. Zaman zaman en yakın arkadaşları olurdu martılar. Öyle güzel gülerdi ki...

Bilirsiniz hani çocukluk kahramanlarınız büyüdüğünüzde çok farklı gözükür gözünüze, nesini sevmişim dersiniz...

12 sene geçti aradan.
Sevgililer günü diye kutladığınız o güne girerken karşımdaydı, kameranın diğer yanında olması umrumda değil. Zaten o yanında bile göremiyorum yıllardır...

Konuştu, dinledim, hüzünlendim, gözlerim doldu, özledim, dönmeyi istedim en çok.

Sevgililer gününü kutlamadıklarını, yılın özellikle o günü özel bir şey yapmamayı tercih ettiklerini anlattı. Gülümsedim.
Mutluluğumuzu insanların gözüne sokmak istemiyoruz biz dedi. Bir kere daha sevdim.

12 sene sonra bir kat daha büyüdü çocukluğumun en önemli figürü gözümde. Hissettiğimi tam olarak ifade etmem için hangi kelimeyi kullanmalıyım bilmiyorum. Aslında anlatmama gerek var mı onu da bilmiyorum. Hissediyorum ya, o yetmez mi?!

Dedim ya, güldü mi çok güzel gülerdi.
Öyle güzel konuşurdu ki, saatlerce dinleyebilirdim şikayet etmeden. (yine dinledim, yine dinlerim)
Yağmuru çok severdi.
Hem denizle hem martılarla dost olan o adamı ben çok sevmiştim.
Yine sevdim.
Bir de özlediğimi fark ettim.

8 kişi de demiş ki:

feanor dedi ki...

:)

tek bir yazıyla hiç tanımadığım bir adamı sevdirebildin bana, garip ama güzel bir şey bu.

sevgilerle VG.

MoonSun dedi ki...

Ne guzel anlatmissin duygularini... dusunuyorum da sanirim benim o donemler de sevdigim tek adam babamdi :))

CaRtMaNtR dedi ki...

Şimdi bu güzel yazıya biraz alakasız kaçacak bir yorum yaparak havasın bozmaktan korkuyorum. Ama ilk başlığı gördüğümde mevzubahis insan Johnny Depp mi diye düşündüm :D

talento dedi ki...

mehmet aslantuğ?

caprice dedi ki...

kim olduğunu gerçekten de çok merak ettim açıklamayı düşünüyor musun?

sLn dedi ki...

@Feanor
Sevdiğimiz insanlar gözümüzde hep çok iyidir ya, belki birileri nefret ediyordur ondan da ama ben onu anlatırken bildiğim kelimelerin en güzellerini seçiyorum hep. Birilerini sevmek böyle bir şey :)

@MoonSun
Ben babam dışındaki erkekleri incelemeye o dönem başlamışım herhalde :)

sLn dedi ki...

@Cartmantr
yok yok johnny depp değil bu sefer :D Onun insani yönü hakkında çok fikir sahibi değilim zaten, yine de seviyorum tabi, ama vanessa hakkında güzel şeyler hissettiğimi söyleyemem :p

@Talento
:)

@Caprice
Kim olduğunu söyleyerek başlayacaktım aslında o zaman yazı çok başka bir yere gidecekti, ben sadece hissettiğim şeyi anlatmak istediğim için kim olduğunu yazmamayı tercih ettim. Talento'nun tahmini doğrudur ;)

beenmaya dedi ki...

hala seviyor olman
ve hala aynı ve seviliyor olması
çok güzel...

Yorum Gönder

Var mı ekleyeceğin bir şey?