9 Şubat 2009 Pazartesi

En sevdiğim şair {mim}

"Leyla" oldum ben yine.

Sabah güncellenen blogları okudum, kuzuyla semenin mimini gördüm, hatta cevap bile yazdım bloglarına. Aradan saatler geçti mime cevap yazan bloggerları okuyorum, herkes bir şiir mimine cevap yazıyor, ben hâlâ Kasyacı'nın Vali mimindeyiz sanıyorum. (izleyince cevap yazacağım inşallah ona da.) Neyse efendim, bir daha girip bloga baktım ve gördüm ki en sevdiğimiz şairmiş mimin konusu. Kafam çok dalgın birkaç gündür, sebebi yok.

Neyse başlayalım yazmaya :)

Sevdiğim şairleri şöyle bir düşündüm de sayıları epey fazlaymış onu fark ettim. Bir tane seçmesi de açıkçası zor oldu sayılır. En sonunda Orhan Veli'yi seçmeye karar verdim. En sevdiğim tek bir şair yok benim, en sevdiklerim var ve Orhan Veli bunlardan biri :)

Hemen elime kitabımı alıp sevdiğim bazı dizelerini de yazacağım, şiir sitesinde dolaşıp copy-paste yapmayayım dedim, tekrar bütün kitabı okumuş olurum hem :)

Sanma ki derdim güneşten ötürü;
Ne çıkar bahar geldiyse?
Bademler çiçek açtıysa?
Ucunda ölüm yok ya.
Hoş, olsa da korkacak mıyım zaten
Güneşle gelecek ölümden?
Ben ki her nisan biraz daha genç,
Her bahar biraz daha aşığım;
Korkar mıyım?
Ah, dostum, derdim başka...

~~~~~~~~

İmkansız şey
Şiir yazmak,
Aşıksan eğer;
Ve yazmamak,
Aylardan nisansa.

~~~~~~~~

Düşünme,
Arzu et sade!
Bak, böcekler de öyle yapıyor.

~~~~~~~~

Bekliyorum
Öyle bir havada gel ki,
Vazgeçmek mümkün olmasın.

~~~~~~~~

Benim de mi düşüncelerim olacaktı,
Ben de mi böyle uykusuz kalacaktım,
Sessiz, sedasız mı olacaktım böyle?
Çok sevdiğim salatayı bile
Aramaz mı olacaktım?
Ben böyle mi olacaktım?

~~~~~~~~

Ağlasam sesimi duyar mısınız,
Mısralarımda;
Dokunabilir misiniz,
Gözyaşlarıma, ellerinizle?

Bilmezdim şarkıların bu kadar güzel,
Kelimelerinse kifayetsiz olduğunu
Bu derde düşmeden önce.

Bir yer var biliyorum;
Her şeyi söylemek mümkün;
Epeyce yaklaşmışım, duyuyorum;
Anlatamıyorum.

~~~~~~~~

Bilmem ki nasıl anlatsam;
Nasıl, nasıl, size derdimi!
Bir dert ki yürekler acısı,
Bir dert ki düşman başına.
Gönül yarası desem...
Değil!
Ekmek parası desem...
Değil!
Bir dert ki...

Dayanılır şey değil.

~~~~~~~~

Handan, hamamdan geçtik,
gün ışığından hissemize razıydık;
Saadetinden geçtik,
Ümidine razıydık;
Hiçbirini bulamadık;
Kendimize hüzünler icat ettik,
Avunamadık;
Yoksa biz...
Biz bu dünyadan değil miydik?

~~~~~~~~

Her gün bu kadar güzel mi bu deniz?
Böyle mi görünür gökyüzü her zaman?
Her zaman güzel mi bu kadar,
Bu eşya, bu pencere?
Değil,
Vallahi değil;
Bir iş var bu işin içinde.

~~~~~~~~

Ölürüz diye mi üzülüyoruz?
Ne ettik, ne gördük şu fâni dünyada
Kötülükten gayri?

~~~~~~~~

Gün olur, alır başımı giderim,
Denizden yeni çıkmış ağların kokusunda.

~~~~~~~~

Gün doğmadan,
Deniz daha bembeyazken çıkacaksın yola.
Kürekleri tutmanın şehveti avuçlarında,
İçinde bir iş görmenin saadeti,
Gideceksin;
Gideceksin ırıpların çalkantısında.
Balıklar çıkacak yoluna, karşıcı;
Sevineceksin.
Ağları silkeledikçe
Deniz gelecek eline pul pul;
Ruhları sustuğu vakit martıların,
Kayalıklardaki mezarlarında,
Birden,
Bir kıyamettir kopacak ufuklarda.
Denizkızları mı dersin, kuşlar mı dersin;
Bayramlar seyranlar mı dersin, şenlikler cümbüşler mi?
Gelin alayları, teller, duvaklar, donanmalar mı?
Heeeey!
Ne duruyorsun be, at kendini denize;
Geride bekleyenin varmış aldırma;
Görmüyor musun, her yanda hürriyet;
Yelken ol, kürek ol, dümen ol, balık ol, su ol;
Git gidebildiğin yere.

~~~~~~~~

Tüyden hafif olurum böyle sabahlar;

Karşı damda bir güneş parçası,

İçimde kuş cıvıltıları, şarkılar;

Bağıra çağıra düşerim yollara;

Döner döner durur başım havalarda.


~~~~~~~~


Ne kağıt yeter ne kalem
Mesut sanmam için kendimi
Bunların hepsi...hepsi fasafiso
Ne takayım, ne tekneyim
Öyle bir yerde olmalıyım
Öyle bir yerde olmalıyım ki
Ne ışık,ne sis,ne buğu gibi
İnsan gibi....


~~~~~~~~


Sevdiğim insanlara

Kızabilirdim,

Eğer sevmek bana

Mahzun durmayı

Öğretmeseydi.


~~~~~~~~


Her zaman, fakat, bilhassa

Beni sevmediğini

Anladığım zamanlarda

Görmek isterim seni de

Annemin kucağından

Seyrettiğim insanlar gibi,

Küçüklüğümde...

~~~~~~~~~


Kimse duymadan ölmeliyim

Ağzımın kenarında

Bir parça kan bulunmalı.

Beni tanımayanlar

"Mutlak birini seviyordu" demeliler.

Tanıyanlarsa, "Zavallı, demeli.

Çok sefalet çekti..."

Fakat hakiki sebep

Bunlardan hiçbirisi olmamalı.


~~~~~~~~~


Bütün güzel kadınlar zannettiler ki

Aşk üstüne yazdığım her şiir

Kendileri için yazılmıştır

Bense daima üzüntüsünü çektim

Onları iş olsun diye yazdığımı

Bilmenin.


~~~~~~~~


Ben ki her akşam yatağımda

Onu düşünüyorum,

Onu sevdiğim müddetçe

Yatağımı da seveceğim.


~~~~~~~~~


Sokakta giderken, kendi kendime

Gülümsediğimin farkına vardığım zaman

Beni deli zannedeceklerini düşünüp

Gülümsüyorum.


~~~~~~~~


İçkiye benzer birşey var bu havalarda

Kötü ediyor insanı, kötü...

Hele birde hasretlik oldu mu serde;

Sevdiğin başka yerde,

Sen başka yerde;

Dertli ediyor insanı, dertli.

İçkiye benzer birşey var bu havalarda

Sarhoş ediyor insanı, sarhoş.


~~~~~~~~


Aşık olduğum zamanlarda
Şiir yazmak adetim değildi.
Halbuki asil şaheserimi
Onu en çok sevdiğimi
Anladığım zaman yazdım.

Onun için bu şiiri
İlk önce ona okuyacağım.




10 kişi de demiş ki:

burak demirtaş dedi ki...

ne yalan söyliyim,etkilenmekten korkmasam,ilk okuyacağım şairdir herhalde orhan veli... bigün yeterli olgunluğa ulaşırsam üstatları okuycam sanırım... çok güzel dizeler seçmişsin. benim mimi de unuttun sanmıştım... :)

ben var yine kaçmak,ii geceleerr =)

efsa dedi ki...

:)) sabah sabah beni de gülümsettin.

orhan veli... "Gün doğmadan,
Deniz daha bembeyazken çıkacaksın yola." ilk ezberlediğim şiirlerden biridir. Uzun zamandır aklıma gelmemişti teşekkür ederim.

ღ.♥.ღ pinkZorro ღ.♥.ღ dedi ki...

orhan velinin bu güzel mısralarını hatırlattığın için teşekkür edrm sLn cim

sLn dedi ki...

@ Burak Demirtaş
Mim aklımda Burakcım, filmi izler izlemez yazacağım ama henüz kısmet olmadı izlemek :-/

@ Efsa
Ben Orhan Veli okurken mutlu oluyorum, o yüzden onu seçtim :) Bir kişinin daha gülümsemesine vesile olmuşsam ne mutlu bana :)

@ Pinkzorro
:)

a.nur... dedi ki...

çok güzel bir seçki olmuş:)

sLn dedi ki...

Seçerken zorlandım biraz, bir ara ne var ne yoksa yazmaya bile niyetlendim hatta :)

Yabani Kuzu dedi ki...

öncelikle cok tşk ederim mimi cevapladıgın için canım benim bende severim orhn veliyi yazdığın şiirlerinide bir anda yuttum resmen :)

sLn dedi ki...

ben teşekkür ederim canım mim için :)

Zeugma dedi ki...

Çok hoş seçimler bunlar.
Hepsi ayrı güzel..
Zevklerimiz aynı mı ne ? :)
Birçoğu ezberimde bunların..
Tebrik ederim Selinciğim..

sLn dedi ki...

Ben de yazarken birçoğunu ezbere bildiğimi fark ettim, Orhan Veli'de bana kendimi iyi hissettiren bir şey var, galiba en çok o yüzden seviyorum :)

Yorum Gönder

Var mı ekleyeceğin bir şey?