24 Şubat 2009 Salı

İnsan halleri -2-

"İnsanlar tuhaftır! Fena bir şey yapmakta olduklarını hissedecek olurlarsa, mutlaka en evvel vicdanlarını susturacak bir sebep bulurlar" demiş Halit Ziya Uşaklıgil.

Geçenlerde nette dolaşırken denk geldim. Öyle güzel söylemiş ki üstüne eklenecek tek kelime bulamadım.

Ne çok bahane uyduruyoruz di mi yaptıklarımızı mantıklı göstermek için.
Vicdanımızı rahatlatmak için.
İnsanların bizi eleştirmelerine fırsat vermemek için.
Kendimizi kandırmak için.
Başkasını kandırmak için.

Biliyoruz yaptığımızın kötü olduğunu ama önce kendimizi sonra başkalarını kandırmak için öyle güzel kılıflar uyduruyoruz ki bir yerden sonra biz de tamamen inanmaya başlıyoruz di mi?

Ben yapıyorum di mi?

Sen yapıyorsun di mi?

Başkaları mı? Kesin yapıyorlardır.

Ne kadar farklıyız sansak da çok benzemiyor muyuz birbirimize?

(insan halleri 1'le içerik olarak hiçbir ilgisi yok sanırım, belki var.)

7 kişi de demiş ki:

gribulut dedi ki...

önce kendimizi kandırıyoruz sonrada başkalarını kandırmaya çalışıyoruz. onlarda kendileri yaptığı için kanmış gibi gözüküyorlar. bu oyun böyle devam ediyor :)

beenmaya dedi ki...

her birimiz bir diğerinin aynası aslında öyle değil mi...

kendimizi sakladığımızı sanıp başkasında gördüğümüz birer ayna...

Bilgicelli dedi ki...

İnsan engel koyamadıklarıyla aynı.Aslında hepimiz aynı dönemlerden geçiyoruz.Tek farkımız yetiştirilme tarzımız.

Besimi dedi ki...

Sapına kadar doüru sözler.
Ben yapıyorum evet.
Sen de yapıyorsun, belki.
Başkalarını da çok görüyorum yaparken, hem de çok..

sLn dedi ki...

@ gribulut

Herkes oynanan oyunlar olduğunun farkında, kimse memnun değil ama kimse de işleri yoluna sokmak için adım atmıyor. İnsanoğlu garip =)

sLn dedi ki...

@ Beenmaya

Küçük farklarımız var belki ama sandığımızdan çok daha fazla benziyoruz birbirimize...

sLn dedi ki...

@ Besimi

biz en azından yaptığımızı kabul ediyoruz bir de kabul etmeyenler var deyip vicdanımızı böyle mi rahatlatsak :))

Yaptığımızın farkında olsak bile devam etmek kötüdür muhakkak ama vicdanını rahatlatmak için ne kendine ne de başkasına asla yalan söylemediğini iddia etmekten daha iyidir bence... Yapıyorum, farkındayım ve kendimi kandırmak için hiçbir şey olmamış gibi davranma triplerine girmiyorum, mutluyum =)

Yorum Gönder

Var mı ekleyeceğin bir şey?