26 Şubat 2009 Perşembe

Vişne Bahçesi



Dün yine tiyatro günümüzdü.

Oyunumuz "Vişne Bahçesi". Ben her bilet alışımızda Lüküs Hayat ve Tekrar Çal Sam'e bakıp iç geçirsem de bütün oyunları izlemek istiyorum, o yüzden artık farklı oyunlara bilet alıyorum :)

Vişne Bahçesi Anton Çehov'un ünlü bir eseri. Bilgi almak isteyen buraya tıklayabilir.

Ben Rus edebiyatını genel olarak seviyorum. Rus edebiyatında bazı insanlara sıkıcı ve ağır gelen bazılarınınsa bayıldığı bir yan vardır. Rus edebiyatı konusunda uzman değilim tabi, ahkam kesmeyeyim ama iyi bir okuyucu sayılabilirim. Daha doğrusu realizm akımının Rusya'yı sardığı dönemde yazılmış eserlerin bir kısmı en sevdiğim kitaplar arasında ilk sıralarda yer alır. Vişne Bahçesi de tam olarak bu dönemde çıkmış bir yapıt. Dediğim gibi şu son dönemde koşar gibi okuduğumuz, bir sayfa sonrasını merak ettiğimiz kitaplar yaygın ya, o kitaplara pek benzemez o eserler. Oyunları da öyle. 5 dakika sonra ne olacağının merakıyla ölmezsiniz. Ama sevdiniz mi de çok seversiniz. (bkz. ben :D )
Eserde yine sınıf farklılıkları mevcut. Rusya'nın o dönemde yaşadıklarını Lyubov Andreyevna ve ailesinin çevresinde gelişen olaylarla anlatmış Anton Çehov. İşçi sınıfın zenginleşmesi, eskiden köle olarak bulundukları çiftliklerin, köşklerin yeni sahibi oluşları, eskiden zengin olan sınıfın bu duruma ayak uyduramaması, fakirleşmeleri...

Çocukluğunun geçtiği, çocuğunu kaybettiği vişne bahçesinin satılmamasını isteyen bir kadının yaşadığı sıkıntı, düştüğü durumdan nasıl çıkacağını bilemeyen bir aile...

Lyubov Andreyevna yaşadıklarını kocasından başka bir adama aşık olduğu için ona verilmiş bir ceza gibi gördüğünü söyler bir yerde. Ona her anlamda zarar veren bir adama... Der ki "boynuma bağlanmış bir taş gibi. Beni aşağıya çekiyor ama o taşı seviyorum..."

Oyuncular:


Güzeldi.
İzlenesi bir oyun.


"İşte mutluluk yaklaşıyor. Gittikçe yaklaşıyor. Ayak seslerini duyuyorum. Onu biz göremesek de, tanıyamasak da ne önemi var? Başkaları görecek, tanıyacak!"

9 kişi de demiş ki:

MoonSun dedi ki...

Bu yazilari okudukca cok mutlu oluyorum, benim donemimde hic bir arkadasim tiyatro'ya merakli degildi maalesef :) Keyifli vakit gecirmene sevindim :))

sLn dedi ki...

Ben tiyatroyu çok seviyorum, hatta deli oluyorum tiyatro için :)) Herkesle tiyatroya gitmeyi sevmem, takıntılıyımdır o konuda ama ailemde tiyatro delileri olduğu için şanslıyım =)

!reDanDark! dedi ki...

=)) evt şanslısın gerçekten=) bnde şanslıydım küçükken ama değerlendiremedm şimdi iç geçirmekle kalıyorum:S
Sen çok yaşa emi günlerdir bakıcam unutuyorum şu şehir tiyatrolarına iyi hatrlattın =)

sLn dedi ki...

"hadi bilet aldım tiyatroya gidiyoruz" diyerek tiyatronun kapısından içeri ilk adımımı attıran dayıma ne kadar teşekkür etsem az bu yüzden =) diyorum ya takıntılı insanım bir de, herkesle tiyatroya gitmem, fazla kalabalıkla gitmem, kazara gittik diyelim ve tiyatroda telefonla oynadı ya da konuştu falan, o onunla son gidişimiz olur falan filan :D

En iyisi kardeşler o yüzden :))

!reDanDark! dedi ki...

=))) haklısın en iyisi gerçekten tiyatroya değer verenlerler gitmek=)
BEni kimse elimden tutup götürmedi ama hep bi hayranlık vardır içmde.. babamdan gelme sanırım gençliğinde çok ilgilnmiş oynamış izlemiş en son küçükken bana aşilamaya çalişti utangaç bi cocuktum elleşmedim.. şimdi hayran hayran bakıyorum oynayanlara.. ARtık anca bakabiliyorum...

Besimi dedi ki...

helal sana sLn, çok özeniyorum bu tiyatro aşkına. ben de çok seviyorum tiyatroyu fakat uzun süredir aksatıyorum.
ben de sofya'daki oyunları anlatıcam görüceksin :PP
ama vişne bahçesi... çehov'un oyunları burada sahneleniyor çokça, vişne bahçesine rastlamadım ne yazık ki :(

sLn dedi ki...

Anlat sen de anlat =)

Keşke biraz daha fazla zaman bulsam da biraz daha fazla gidebilsem, 1 ay öncesinden bilet almak gerektiği için kesin başka işim olmaz diyerek bütün haftasonları için bilet alamıyorsun :-/ Olduğu kadarıyla idare ediyorum :)

nevbahar01 dedi ki...

Merhaba, vişne bahçesi oyununu izleyip oyun hakkında arama yaptığımda rastladım bloğunuza. yorumunuzu çok beğendim sevgiler...

sLn dedi ki...

Teşekkür ederim :)

Sevgiler

Yorum Gönder

Var mı ekleyeceğin bir şey?