22 Mart 2009 Pazar

Bir öğretmenimsinin güncesi -5-

Öğretmen olmak istememe sebeplerimin en başında sabırsız oluşumu sayardım.
"Yok, benden öğretmen olmaz, ben sabredemem, sinirliyim, dövmeye falan kalkarım çocukları" derdim.

Gördüm ki bende hayal edebileceğimin çok çok ötesinde bir sabır varmış.
Sinirlerimi kontrol etme konusunda da çok başarılıymışım.

Kendimi düşününce hayret ediyorum bazen. Çok tuhaf...

Zaman zaman toplu katliam yapma isteği geçiyor içimden, onu inkar edemem. Ama sabırlıymışım. Hem de çok!

Bir önceki hafta çalıştırdığım öğrencinin gelip "geçen hafta yazılı olduk, herkes 10-15 aldı, ben 88 aldım" dediğini duymak, birilerinin senden bir şeyler beklediğini görmek, diğerlerine de tahammül etme gücü veriyor galiba. Galiba değil, kesinlikle öyle...

Zamanında okul puanlarıyla bu işi gerçekten yapmak isteyenlerin önünü kesen ösym şu an İngilizce öğretmenliği mezunu olan ama zerre kadar öğretmen vasfı taşımayan o öğretmenlere bakıp gurur duyuyor mudur acaba? (Genelleme yapmıyorum, okuldan aldığı puanı gerçekten hak etmiş olanlar var muhakkak ama Türkiye'nin en önemli üniversitelerinden biri sayılan bir okulda okuyorum ve bizim dönemimizde okul puanlarıyla girenlerin bir kısmının durumunun içler acısı olduğunu görüyorum/duyuyorum.)

1,5 senede öğrenemediklerini 5 haftada öğrendi bu çocuklar(toplam 10 saatte yani), bunca zaman öğrenememeleri aptallıklarından değil, verileni anında alıyorlar.Ben çok tecrübeli bir öğretmen falan değilim. Ben bu halimle 5 haftada öğretebildiysem 1,5 senede öğretemeyen öğretmen ne durumdadır düşünmek dahi istemiyorum...

Haa bir de daha vahim olan bir şey var, öğretmenlik eğitimi almamış, en son 10-15 sene önce İngilizceyle haşır neşir olmuş, onda da pek bir şey öğrenmemiş öğrenci velileri vs. de öğretmenlik yapıyor bazı okullarda... Bir de okuldaki eski öğretmenlerin çocukları var. Bende vardı, ordan biliyorum. İnsan üzülüyor, sinirleniyor, hele hele binlerce eğitimli insanın iş bulamadığı bir ülkede küçük hesaplarla alakasız insanları öğretmen olarak çalıştıran okul idarelerini düşününce çıldıracak gibi oluyor ama elden bir şey gelmiyor...

1 kişi de demiş ki:

delikanlı dedi ki...

Bak ben gerçekten öğretmen olamam:D
Bahsettiğin durum uyum sağlamamız gereken bir durum ne yazık ki alternatifi kafayı yemek zira!

Yorum Gönder

Var mı ekleyeceğin bir şey?