29 Mart 2009 Pazar

Büyüdüm ben, alooo!!

Aileler çocuklarını hep "çocuk" olarak görürler onu biliyorum ama ailem benim büyüdüğümün farkındayken ve kabullenmişken diğer insanlar bunu neden görmek istemiyor merak ediyorum.

Ben 15 yaşına geldiğimde orada bir süre kaldım, 18 yaşına girdiğimde hâlâ akrabalarımın büyük çoğunluğu 15 yaşında olduğuma inanıyorlardı.
"Hadi canım ne ara 18 oldun sen, ay yaşlandık" cümlesi sohbetlerimizin olmazsa olmazıydı. Bir ara 40 takla atıyordum yaşıma inandırmak için.

Sonra 18'i geçtiğimi kabul ettirebildim, bu kez herkes orda kaldı. Ne zaman doğduğumu çok iyi bilseler de bir türlü 23 yaşında olmayı yakıştıramıyorlar bana, hâlâ küçüğüm onlar için.

Diyorum ya anne-babanın ya da çok yakın diğer akrabaların seni hep küçük görmesi anlaşılır da diğerleri neden büyümüş olmamdan böylesine tırsıyorlar anlayamıyorum bazen.

Aynada kendime bakıyorum, 18'e benzer bir halim de yok.

Eğer bir önceki yerel seçimde tembellik etmemiş olsaydım oy kullanabilecektim ama tembellik ettim, başvuru yapmam gerekliydi, uğraşmadım. Ardından genel seçim oldu, oy kullandım. 18 yaşımı geçtikten sonraki 3. seçimimdi bugünkü. Ama hâlâ benim akrabalarım soruyor "ilk defa mı oy kullanacaksın?" diye. Sağdan soldan soran tanıdıklar da cabası. Senelerdir üniversite okuduğumu biliyorsunuz, nasıl hâlâ 18 olabilirim?

Yaşlandım, kabullenin, tamam akrabalık ilişkilerimiz fazlasıyla gelişmiş olduğu için çoğunuz yakından tanık oldunuz çocukluğuma ama bitti artık.

Yaşlandım.

Bu muhabbetler bana kendimi iyi hissettirse gıkımı çıkarmayacağım ama iyi de hissettirmiyor yahu. Yaşlandığımı hatırlıyorum her defasında...

18'imi geçtim efendim, çoktan geçtim.
İlgililere duyurulur...

12 kişi de demiş ki:

Karakutu dedi ki...

bende 17de bi kaç sene takılıp kalmıştım, kimsenin etkisi de yokken üstelik. çevrende senden küçük biri büyüyüp kendini kanıtlamaya çalışana kadar top sende :)

CaRtMaNtR dedi ki...

Ben kafa olarak hala 15te kaldım mesela tavsiyede ederim :D

sLn dedi ki...

@ Karakutu

Akraba çevresindeki çocukların en büyüklerinden biriyim ama yok, yok, ısrarla kabul etmiyorlar büyüdüğümü =) Hiçbirimizin büyüdüğünü kabul etmiyorlar daha doğrusu. Tuhaflar biraz :))

sLn dedi ki...

@ Cartmantr

Ben de olduğum yaştan biraz daha aşağıda hissetmeye çalışıyorum kendimi ama çaktırmıyorum :D

Çubuklu Sevdalısı dedi ki...

babannem son bayramda sen liseyi bitirdin mi demişti :))) babanne tamam liseyi 5 senede bitirmiş olabilirim ama üniversiteye gidip orayıda bırakıp gelmemin üzerinden seneler geçti yaaa :)

sLn dedi ki...

Beterin beteri var diye boşuna demiyorlar demek ki :))

Serzeniş Meraklısı dedi ki...

bizim kızımız büyümüşte 23 mü olmuşşş, oymu kullanmıış :Pp (of iğrencim ya)
benide 15ken 18 19 görüyolardı ailecenek, allahtan yaşıt kuzenlerim vardı, kurtarıyodum..
büyük sayılmak daha çok acıtıyo.. bide "aman ne uslu, hiç çocuk gibi diil"lerle içindeki çocuktan soğuyosun.. :D
boşver ufak sansınlar slnciim :)

sLn dedi ki...

Küçük sanılmak sorun değil de konuşmanın devamı sinirimi bozuyor :D

"Ooo ne zaman 23 oldun sen"
"O kadar büyüdün mü yahu"
şeklinde cümleler gelmeye başlayınca bu sefer kendimi yaşlanmış hissediyorum, o dokunuyor :))

Serzeniş Meraklısı dedi ki...

işte kötüsünü gör, şükre gel, dua et :Pp amacım bu yanii..

şirinem dedi ki...

canım benim ya sizler büyüdükçe bizlerin yaşı çıkıyor yaşlandığımızı anlıyoruz ondanmı acaba :)

Türkiye ve Hayata Dair dedi ki...

Merhaba;
Size bir mim gönderdim.
http://turkiyevehayatadair.blogspot.com/2009/03/noktal-mim_30.html
Eğer cevaplarsanız sevinirim.

Güllerevurgunum dedi ki...

keşke bana da "aa sen 23 mü oldun?" diyenler olsa :)

Yorum Gönder

Var mı ekleyeceğin bir şey?