11 Mart 2009 Çarşamba

ToM WaiTs




Wristcutters'ı izleyip yazmıştım yakın bir zamanda, bugün de Tom Waits olsun konumuz.

Kneller rolündeydi Tom Waits filmde, aslında Tom Waits oyunculuk da yapan bir müzisyen. Asıl önemli olan kısım müzisyenliği bu noktada bizim için. (ya da benim için :) )

Rock, blues, caz, folk türlerinin hepsiyle uğraşan bir müzisyen Tom Waits. Yine en sevdiğim filmlerden biri olan The Fisher King'in müziklerinde de parmağı olduğunu tam bu yazıyı yazarken Wikipedia'dan öğrenip bir kere daha mutlu oldum.

Önce hangi şarkısından bahsetmem gerektiğini bilmiyorum aslında :) O yüzden benim şu ara en çok dinlediğimi seçsem iyi olur gibi. "Little drop of poison".

I like my town with a little drop of poison
Nobody knows they're lining up to go insane
I'm all alone, I smoke my friends down to the filter
But I feel much cleaner after it rains

And she left in the fall, that's her picture on the wall
She always had that little drop of poison

Did the devil make the world while God was sleeping?
There'll never get a wish from a bone
Another wrong goodbye and a hundred sailors
That deep blue sky is my home

And she left in the fall, that's her picture on the wall
She always had that little drop of poison

Well a rat always knows when he's in with weasels
Here you lose a little every day
Well, I remember when a million was a million
They all have ways to make you pay

Artık şarkıların unisex olmamasına takılmıyorum gördüğünüz gibi, değiştiremeyeceğimiz şeyleri kabullenmeliyiz ya hani. Öyle bir şey işte. Normalde hiç başarılı değilimdir bu konuda ama o ayrı bir mevzu.

Müzik eşliğinde yerimde sallanıp duruyorum, aynı şarkının bu kaçıncı dönüşü bilmiyorum ama memnunum bu durumdan. Tom Waits'in sesini feci halde seviyorum...

and she left in the fall, that's her picture on the wall, she always had that little drop of poisoooooon...

Bu bir tavsiye yazısı değildir, Özlem Tekin insanı en sevdiğim şarkısı olan Duvar'a "Sevgi birikti yüreğimde" diye başlar, öyle birikince ben de yazıyorum işte... (yoksa en sevdiğim şarkısı "tarlalar" mı?..)

Yine de duyalım şu adamın sesini derseniz, buyrun:

8 kişi de demiş ki:

melankolikdeli dedi ki...

şimdi alakasız olacak ama ben ne zaman bu adamı görsem aklıma "çizmeli kedi" geliyor. bu kadar mı benzer yahu (:

bir de, bu adamı seven bunu da sever ;)
bkz. : Chris Cornell

CaRtMaNtR dedi ki...

Chris Cornell ismini görünce ister istemez soundgarden, soundgarden isimini görüncede ister istemez black hole sun şarkısı aklıma geliyor :D

Bu arada film müziği söz konusu olunca bu aralar bu konuda Watchmen'i tebrik etmek lazım sanırım. 80lerde geçen film için 10 numara şarkılar bulmuşlar.

Şu noktada yazıya bağlarım yorumu diyordum ama pek olmadı artık kusura bakmayın :D

pRncfRn dedi ki...

Ya ama ama Wristcutters çok güzeldi dimi ://

Besimi dedi ki...

waits dinlememişimdir pek fazla. zehir damlacığı dozajı güzel bir parçaymış..
teşekkür sLn :)

sLn dedi ki...

@ melankolik deli

ara ara audioslave dinlerim ama o kadar ara ara olur ki bu durum anlatmama imkan yok :D chris cornell'i sevdiğimi pek söyleyemem yani :p

sLn dedi ki...

@ cartmantr

yazıyla alakalı yorum yazma planıyla başlayıp bambaşka yorumlar yaptığım kaç kez oldu bilmek ister misin :D Ben sayamadım :p

Sen en azından müzikten gitmişsin :))

sLn dedi ki...

@ prncfrn

Evet :))

sLn dedi ki...

@ Besimi

rica ederiz :))

Yorum Gönder

Var mı ekleyeceğin bir şey?