15 Mart 2009 Pazar

U2'yla harika bir gün!



Duyduğum andan beri heyecanla gelmesini beklediğim bir şey vardı, bahsedecek fırsatım olmadı daha önce.
Ne bu?

Müzik grubu U2'nun konser filmi, 3 boyutlu.

Hayran olduğum gruplar arasında ilk sıralarda saydıklarımdandır U2 ve Bono'nun insani yönüne de hayranım!

Dün gösterime girdi, biz bugün attık kendimizi sinemaya. Sadece Cinebonuslarda gösteriliyordu, biz de içlerinden Nautilus'u seçtik ve gittik. Fark ettim ki ben Anadolu yakasında çok bunalıyorum. 5 senedir haftaiçi her gün gidip geldiğim için bıkmışım sanırım. Nşa haftasonumu eğer o tarafta işim yoksa Anadolu yakasında geçirmeyi tercih etmiyorum zaten. Avrupamda mutluyum :) Cumartesi günü oralara gidince tekrar hissettim bu duyguyu.

Neyse.

Başka iş güçler de olduğu için 13.15 seansı uygundur dedik, 13.05'de Haydarpaşa'dan Nautilus'a doğru hızlı adımlarla ilerlemeye başladık. Sinema katına vardığımızda saat 13.16'ydı sanırım. Biletler bulundu, "yu tu"- "u iki" inatlaşması yaşandı kasadaki kızla bir süre, salona nefes nefese girildi, daha reklamlar dahi başlamamıştı! Film tanıtımları, reklamlar, parti tanıtımları derken 13:40'a doğru başlayabildik izlemeye.

Sinemadaki ilk 3D deneyimim için şahane bir seçim yapmışım, kendimi tebrik ettim bu sebeple :p

Canlı bir konserde mümkün olmayacak şeyler yaşayabiliyorsunuz 3d teknolojisi sayesinde. Bir an sahnedesiniz, bir an Bono gözlerinizin içine bakarak söylüyor şarkısını, bir an seyircilerin en önünde, bir an en arkasındasınız, bir an The Edge gitarıyla yanıbaşınıza geliyor vs.
Kafa sallayamıyorsunuz, elleriniz kıpkırmızı oluncaya kadar alkışlamak istiyorsunuz olmuyor, Bono o kadar yakınınıza gelmişken sarılmak istiyorsunuz o da olmuyor :D Hele bir ara önümdeki bütün seyirciler zıplarken yerimde oturmak bana çok dokundu. Bunlar da olumsuz tarafları.

Gerçi arka sıradaki gençlik bir ara ortadan kaybolunca oturduğunuz yerden kafa sallamaya başlayabiliyorsunuz, benim gibi otururken konser izlenmeyeceğini düşünenlerdenseniz, her saniye kımıldamak istiyorsanız zor oluyor. Ama gıkımızı çıkarmayıp oturduk yerimize, U2 Türkiye'ye geldi de biz mi gitmedik, hı? İdare ediyoruz 3D ile.

Vertigo'yla başladık, bir ara Bono o kadar yakınımdaydı ki elimi uzattığımda boşluktan başka bir şey bulamayacağımı bir an unuttum, sanki onlar sahnedeydi ben de yanlarındaydım! Elimi uzatmadım tabi ama bunu istedim, evet. Şarkının bir kısmını birbirimize bakarak birlikte söyledik, çok romantik bir andı :p

Her durumda araya gereksiz bilgiler sıkıştıran bir tipim siz bilmeseniz de, yine o bilgilerden birini kardeşime veriyordum konser sırasında, önüme döndüğümde elini bana doğru uzatmış bir adet Bono "I wipe your tears away" demekteydi, o kısa şok anında ölebilirdim ben :)) Şayet o saniye ölmüş olsaydım beni suratımda kocaman bir gülümsemeyle gömeceklerdi, cesedimi görenler yüzümdeki ifadeden korkabilirlerdi :)

Bugün en sevdiğim gruplardan biriyle birlikte şarkı söyledim, hatta burnumun dibinde şarkı söylediler, sanırım mutluluk sarhoşu böyle olunuyor. Düşünüp düşünüp gülümsüyorum.

Allahım U2'yu dünyanın herhangi bir köşesinde canlı canlı dinlemeyi, eşlik etmeyi de nasip etsin inşallah.
Amin :)

Ya bir de bu 3D gözlükler daha şık yapılamaz mı? En azından takınca Barbaros Hayrettin'e benzemesek nasıl olur? Birbirlerinin en bakımlı hallerini görmeye alışmış çift insanlarımız için ayrılık sebebi be o gözlükler! :D

U2 ile birlikte bugün Where the streets have no name, With or without you, New years day, Vertigo, Sunday bloody sunday, In the name of love (pride), Beautiful day, Sometimes you can't make it on your own, Yahweh, Bullet the blue sky, One, Miss sarajevo, Love and peace or else söyledik. Başka bir şey söylediysek de şu an aklıma gelmiyor.

Kafama takılan bir şey daha var. Film aralarının bir standardı yok mudur? Filmler genelde bir konuşmanın orta yerinden bölünür mesela. Görevli arkadaşın tuvalet ihtiyacı gelince mi ara verilir? Bugün hiç ara verilmemesini çok istedim ama olmadı. Miss Sarajevo'nun bir kısmını aradan önce bir kısmını sonra dinledik. Şarkıyı yarıdan böldüler. Filmin yarısından bölmek gibi bir kural dahi olsa (şayet varsa) bunun konser olduğu düşünülüp şarkının bitmesi beklenemez miydi ya da ara şarkının bitişine denk getirilemez miydi merak ettim doğrusu.

U2 hayranıysanız ya da dinleyicisiyseniz bu güzelliği bence kaçırmayın. Sizinle gelecek kimse yoksa ve yalnız gitmek istemiyorsanız üzülmeyin, ben eşlik edebilirim :D Sabah akşam gidip tekrar izleyebilirim. Ahh bir gün de canlı izleyebilsem :(

8 kişi de demiş ki:

CaRtMaNtR dedi ki...

Sanırım insan İstanbul'un hangi yakasında yaşıyorsa diğer yakaya gitmek zor geliyor. Ben açıkçası Anadolu yakasını çok sevdiğimden bana öyle geliyor olabilir.

Bu arada Natilyustaki 3d salon fena değil. Bende iki hafta önce Sevgililer günü katliamı filmini izlemiştim. Film normalde son derece tırtken havada uçan kazmanın üstüne gelmesi işleri eğlenceli kılıyor.

Birde salondaki diğer insanların o anlarda sağa sola kaçışmalarını görmek içinde ayrıca para veririm ben :D

Unutmadan o gözlükleri nasıl yapmışlarsa ben gözlüğüm üstüne bile takabildim :D

pRncfRn dedi ki...

yarebbiimm gitmem lazım xDDD

monochromatic dedi ki...

iyi bir tercih.)çok gidesim var bugün(:

RedPharos dedi ki...

ben de gidicemmm :) ben de sevgililer günü katliamına gittiydim 3D olarak ilk deneyimimde gözlükler habire düşüp duruyordu ortalama ölçlere göre yapmamışlar deli olduydum :P
çok merak ettim bunu da gidicem mutlaka.

sLn dedi ki...

@ cartmantr

Çok az sinemada gösteriliyor U2 3D, seçeneklerimiz sınırlıydı yani. Kanyon mu Nautilus mu derken, Kanyon'dan haz etmediğimizi de göz önünde tutarak Nautilus'u seçtik. Kanyon'un sinema salonlarını bilmiyorum ama bizimkiler pek sevmiyorlar. O yüzden Nautilus'u seçildi işte :)) Ben de beğendim 3D salonunu. Nautilus2un salonlarını genel olarak da beğeniyorum zaten, oldukça rahat.

Bono'yu daha iyi görebilmek için ben de gözlüğümü taktım önce :p 3D gözlüğü üzerine taktım :D Sanırım gözlük kullanan insanlar için yapmışlar o 3D gözlükleri. Gözlüksüz takınca havada kalıyor, tam oturmuyor, parmağınla durmadan düzeltiyorsun vs. Normal gözlüğün üzerine takınca şahane oldu, hiç rahatsızlık hissetmedim :D

sLn dedi ki...

@ prncfrn

Git, git, git :))

sLn dedi ki...

@ monochromatic

U2 seviyorsan sakın kaçırma derim ben ;)

sLn dedi ki...

@ Redpharos

Anam gitmek istediğini bilsem ben seni çağırırdım giderken yau :)) Roger Waters arşivimin kaynağı olan güzel insanın 3D bir rock konserine gitmek isteyebileceğini düşünememek benim hatam :D

3D gözlükleri normal gözlüklerin üzerine taktım canım ben, acayip rahat ettim, bence öyle de bir dene :)

Yorum Gönder

Var mı ekleyeceğin bir şey?