22 Nisan 2009 Çarşamba

Sevildiğini hissetmek..


Okumakta olduğum öğretmenlikle ilgili bir kitaptan:

"Bir kişiyi 'olduğu şekliyle' kabul etmek, ancak içten bir sevgiyle olabilir; kabul edildiğini hissetmek sevildiğini hissetmek demektir. Psikolojide sevildiğini hissetmenin getirdiği olağanüstü gücü daha yeni fark etmeye başladık: sevildiğini bilmek, beden ve zihnin gelişmesine yardımcı olur ve psikolojik ve fiziksel zararları onarmada muhtemelen bilinen en etkili tedavi edici güçtür."

Benim sevdiğimi gösterme konusunda problemlerim vardır, sevildiğimi hissetme konusunda da... Gözüme sokulsa dahi farkında olmam bazen. Henüz çözemedim bu problemi, muhtemelen de hiçbir zaman çözemeyeceğim ve bu konuda yalnız olmadığımı hissediyorum...


Paylaşmak istedim :)


Merak etme ihtimali olanlar için not: Kitabın ismi "Etkili Öğretmenlik Eğitimi", yazarı Dr. Thomas Gordon.

7 kişi de demiş ki:

Zeugma dedi ki...

Çok güzel bir paylaşım
Selincim,kullandığın fotoyla birlikte güne aydınlık başlamamı sağladı.
Sevgini gösterme konusunda problemin olduğunu sanmıyorum,ona şaşırdım.Gayet sevecen ve pozitif bir kızsın çünkü.
Bireysel ilişkilerde de zannettiğin gibi değil bence.
Bu herkese güvenmemen ya da seçici olmandan kaynaklanabilir .
Bahsettiğin sevgi ''Aşk'' ise ona bir şey diyemeyeceğim.
Sevgiyle kal canım :)

CaRtMaNtR dedi ki...

Bende tam Türk işi bir eğitimcinin kaleminden çıkmış olamaz bu sözler diyecektim ki yazarın adını gördüm :D

Şaka bir yana bu sevildiğini hissettirmek mevzusu o kadarda kolay bir şey değil. Kişiler verilen sinyali bazen bambaşka algılayabiliyorlar.

buraneros dedi ki...

Benim sevdiğimi gösterme konusunda problemlerim vardır,

şaşırdım:))Görmeyenlerin kusuru olmasın sakın bu:)

sLn dedi ki...

@ Zeugma

Yazarken biraz daha rahatım galiba, günlük hayattaki ilişkiler biraz daha zor :)

Teşekkürler canım yorumun için, sevgiler...

sLn dedi ki...

@ Cartmantr

İşte o bambaşka anlayanlardan biri olabilir bu satırların yazarı :p Nasıl yorumlayacağımı bilemem çoğunlukla, ters şekilde anlarım falan filan :D

sLn dedi ki...

@ Buraneros

O konudaki eksikliklerimi kabul etmek zorundayım ama karşımdakilerin görmek istemiyor oluşu da söz konusudur muhakkak :)

nous dedi ki...

konuyla ilgili olarak "Chaos Theory" filmini öneriyorum herkese o zaman :)

bu arada sevdiğini hissettirmek de sevildiğini hissetmek de bunu biraz istemekten geçiyor galiba.

Yorum Gönder

Var mı ekleyeceğin bir şey?