20 Nisan 2009 Pazartesi

Tekrar tekrar

Sevdiği kitapları hayatının başka dönemlerinde tekrar okuyan,
çünkü bir kitaptan her dönem farklı tatlar alınabileceğini
savunan insanlar var ya hani,
işte ben onlardan biriyim.

Farklı dönemlerde tekrar tekrar okumuşumdur en sevdiğim
kitapları. İki Şehrin
Hikayesi'ni, Suç ve Ceza'yı, Fareler ve İnsanlar'ı...
Dünyadaki varlığım çok eskiye dayanmasa da, çok büyük
değişiklikler geçirebilecek kadar uzun ve zorlu bir zaman
geçirmemiş olsam da her okuyuşumda daha
farklı şeyler alabilmiştim o sevdiğim kitaplardan.

Yine o kitapları ilk okuduğum dönemde okuduğum ve en
sevdiğim kitaplar arasına eklediğim bir kitaptı
"Vadideki Zambak".
Henüz liseye başlamamıştım
ilk okuduğumda ve o dönemki halimle sevmiştim.

Sonra aradan uzun zaman geçti, ben değiştim, yaşamı
algılayışım değişti, onlarca farklı deneyim, onlarca acı tatlı
yaşanmışlıkla birlikte
biraz daha farklı bir sLn oldum.
O zamanlar beğendiğim için okuduğum Balzac ders olarak
çıktı bir gün karşıma. Yine okudum.

Günlerden bir gün, yetiştiremediği ödev için yardım etmek
gerekti küçük kardeşe.

Konu: Vadideki Zambak.
Hatırlıyordum hatırlamasına da kapsamlı bir özet
hazırlayabilecek ya da detaylı bilgiler verebilecek kadar
değil. Baktık zaman da az kaldı, aldık elimize kitabı
başladık hızlı hızlı okumaya...

Okudukça fark ettim ne kadar değiştiğimi. Hayır, bu
bahsettiğim sizin "büyümek" dediğiniz şey değil!
Ben ona inanmıyorum!
İnsan değişir, bazen iyi yönde bazen kötü yönde değişir.
Bazen iyisi kötüsü olmaz bu işin, sadece değişir.
Değişmelidir...

Ben de değişmişim işte.

O zamankinden daha çok sevdim bu kez. Kadın karakterlerin
yaşadıklarını daha iyi anladım belki.
Geçen zaman daha farklı yönlerden bakmayı öğretmişti bir
şeylere, hatta eğitimimin bir parçası bile edebiyat üzerineydi.

Kitap aynı kalmış ama ben değişmişim işte.

Kitabın size verebilecekleri sonsuzdur da insanın alabilecekleri
sınırlıdır.
Değişir kişiden kişiye.

Hatta aynı kişinin alabilecekleri de değişir seneden seneye..

Öyle işte.

Bahsedeyim dedim.

Bir de aklıma gelmişken kitap okumakla ilgili bir Yiğit Özgür
karikatürü:


5 kişi de demiş ki:

CaRtMaNtR dedi ki...

karikatürler tam gaz devam :D

bu arada farklı zamanlarda aynı kitabı okuyup farklı tadlar alabilmek büyümenin en güzel yanlarından herhalde :D

sLn dedi ki...

Bu ara durmadan karikatür ekliyorum di mi ben yaa :)) Hayırdır inşallah :D

CaRtMaNtR dedi ki...

Sonunda sırf karikatürlerden oluşan bir çalışma bekliyorum :D

sLn dedi ki...

Onlarla anlatacağım derdimi yakında :p

melankolikdeli dedi ki...

Benim de bu tarz her dönemde yeniden okuduğum iki kitabım var (:

Ece Temelkuran - İç Kitabı
Buket Uzuner - Kumral Ada Mavi Tuna

Yorum Gönder

Var mı ekleyeceğin bir şey?