5 Mayıs 2009 Salı

Hıdırellez..


Yazdım yazdım sildim.
Daha doğrusu uzun bir yazı yazdım, içime sinmedi, sildim.
Beceremiyorum bu ara kelimeleri toparlamayı. Kopuk kopuk oluyor yazdıklarım. Yayınlamıyorum.

Sanırım aklımın dağınık oluşu bu durumun da sebebi.

Hıdırellez olduğunu hatırlattı eve dönerken yolumu kesen ufaklıklar.

"sLn ablaaa ateş yakacağız akşam, gelseneeeee".

Batıl inançlarım olmadı hiçbir zaman. Belki gül ağacının altına dileklerimi yazdığım kağıtları gömsem, ağaçlara çaput bağlasam ve sonra dilediklerimin gerçekleşebileceğine inansam daha bir heyecanla beklerdim, kimsenin hatırlatmasına gerek kalmazdı hıdırellezi..

Evin merdivenlerinden hıdırellez şarkısını söyleyerek çıktım.

"Ağlama hıdırellez
Ağlama be bana
Acı ektim yerine
Aşk yeşerecek
Başka bahara.."

Sezen Aksu dinleyicisi değilimdir ama "Düğün ve Cenaze" albümünde çok sevdiğim şarkılar vardır. Başka hiçbir albümünü oturup baştan sona dinlemedim ama dinleseydim de en sevdiğim albüm bu olurdu muhakkak. Goran Bregovic'in çok sevdiğim müzikleri üstüne Türkçe sözler ve Sezen Aksu...

Hıdırellez Çingeneler Zamanı'ndan aklımızda kalan güzel bir şarkının Türkçe versiyonu. Orijinali "Ederlezi".

Hadi hep birlikte söyleyelim:

Bahar oldu aman
Al kese astım gül dalına
Adadım yarin adına
İki göz oda..

Dağ yeşil, dallar yeşil
Uyandılar bayrama
Her gönül şen
Bir benim bahtım kara

Kokuyor buram buram
Fulyalar vakit tamam
Bir bana uğramadı
Bu bahar bayram

Ağlama hıdırellez
Ağlama be bana
Acı ektim yerine
Aşk yeşerecek
Başka bahara..

Ne yolu var ne izi
Tanıdık değil yüzü
Dileğim Allah'tan
Aşk sözün özü

Sevdiğim yok, eşim yok
Ağardı bir gün daha
Ey benim şans yıldızım
Gülümse bana..

Ederlezi'yi dinlemek isterseniz o da burada:

1 kişi de demiş ki:

monochromatic dedi ki...

Time of the Gypsies kesinlikle harika bir film..Kültürel özelliklerimizin aslında hiçte farklı olmadığını gösteriyo bir açıdan da..(yanan bir sigara üzerinden atlandı.)

Yorum Gönder

Var mı ekleyeceğin bir şey?