5 Haziran 2009 Cuma

Bir Mürebbiye Adayının güncesi (19)

Serinin sonuna geldik galiba :)

Hiç bitmeyecek gibi hissetmiştim ama bitti! Bugün vedalaşmaya gittik staj hocamızla. Öğrencilerle de vedalaşmayı istemiştik ama biz gelmeyince hocaları evlerine yollamış çocukları anladığımız kadarıyla..

Staj döneminde en çok "öğretmen olabilir miyim" sorusunun cevabını aradım, becerebilmek anlamında değil benim merak ettiğim şey bu yöndeki isteksizliğimin gerçek bir eğitim ortamında değişip değişmeyeceğiydi.. Çocukların bir şeyler öğrenmelerine yardımcı olmanın ne kadar keyifli olduğunu gördüm, aynı zamanda öğretmenliği bir meslek olarak hâlâ istemediğimi... 

2 haftadır yoğun olarak düşünüyorum, işin içinden çıkabilmeyi henüz başaramadım. Artık hayırlısı neyse o olsun..

İlk dönemde staj raporuma öğretmen nasıl olur sorusunun cevaıyla birlikte öğretmen nasıl olmamalı sorusunun cevabını da gördüğümü yazmıştım. İkisini de görmek epey faydalı oldu sanırım. Öğretmen olsam da olmasam da faydalı bir durum bu. Gözlemlediğiniz insanları öğretmen olarak değil insan olarak düşündüğünüzde bir insan nasıl davranmalı ya da davranmamalı sorularına da cevap alıyorsunuz.

Bu ara en sık yaptığım şey karşıma çıkan her türlü insanın davranışlarını incelemek oldu zaten :) 

Staj raporumu da hazırlayınca tamamen bitmiş olacak staj. Tabi hocamız bizi staj dersinden bırakmazsa :p

Bu da bittiğine göre sıra geldi mezuniyet hazırlıklarına :) Kepler, cüppeler, balo elbiseleri, fotoğraflar falan filan. Yoğun bir dönem mi yaklaşıyor ne :)

Ha bir de finaller var tabi, sağ salim atlatırsak şahane olacak her şey..

2 kişi de demiş ki:

mavi yesil kukuletalı cüce dedi ki...

öncelıkle ahyşş canım mezun oluyorsun demekki ne mutlu am bıtmıyorkı kpss doğu falan ayy canım ne zorrr kolaylı kversinnn, ana fıkırlı olmayacak bu yorumum.

öğretmenlıkle de alakalı omaycak, staj raporuyla da alakası yok,fınallerle alaksı hiç yok..

en ıyısı öğretmen olabılımıyım konusunda birşeyler deyim ben, evet olursun.

Güllerevurgunum dedi ki...

öğretmen olll selinnnnnn...daha çoluk çocuğumuzu sana emanet edicez..unuttun mu? :)

Yorum Gönder

Var mı ekleyeceğin bir şey?