30 Haziran 2009 Salı

Otobüs insanları

Otobüste uyumayı seven güzel insanlar;

Sevgili dostlar, yol yorgunluğu nasıldır iyi biliyorum. Sabah daha gün ağarmamışken yola çıkmak nasıldır onu da biliyorum. Hayatımın son 9 senesinde her sabah çok erken saatlerde çıktım evden okula gidebilmek için. Akşam da herkes evine giderdi, üstünü değiştirip yemek yer ve tv izlemeye başlardı bense hâlâ yollarda olurdum. Yol yorgunluğu nedir, insan nasıl uyumak ister öyle anlarda biliyorum.

Koltuğa oturduğunuz saniye uyumaya başlamanızı anlıyorum, ben uyuyamam ama anlayabilirim sizi. Ama siz de beni anlayın ne olur..

Konuşurken 10 dakika önce tanıştığı insanlar da dahil herkesin elini kolunu tutmaya çalışan, saçını başını düzelten insanlar vardır ya, işte ben onlardan değilim. Hatta tanımadığım ya da çok kısa zaman önce tanıştığım insanlarla bu tür yakın temaslarda bulunmaktan da hoşlanmam. Ama sen ne yapıyorsun? Sadece 10 dakikadır yanyana oturuyor olmamıza ve birbirimizle tek kelime dahi konuşmamış olmamıza aldırmadan uyuyup omuzuma düşüyorsun. Oldu mu şimdi?

Daha da fenası yanımdaki uyuyan insan omuzuma düşecek mi düşmeyecek mi stresi. Otobüs sallandıkça yandakinin başı omuzunuza yaklaşır, cama iyice yapışır bir yandan da dua edersiniz otobüs diğer tarafa dönsün diye. Tam düşmek üzereyken yanınızdaki uyanır. Derin bir oh çekersiniz. 10 saniye sonra aynı senaryo yeni baştan yaşanmaya başlar.

Ardından yeni bir korku başlar. İneceğiniz durağa yaklaşmaktasınızdır ama ya yanımdakini uyandıramazsam diye tırsarsınız içten içe. Bir yandan yolu bir yandan yanınızdakini kesersiniz. Durağa ne çok yakın ne de çok uzak bir yerde yanınızdakini dürterek uyandırıp otobüsten inmeyi planlamaktasınızdır.

Bazıları iki kez dürtünce uyanır. Ben her defasında "Anne 5 dakika daha" demelerini beklerim ama henüz diyen olmadı.

Bazılarınınsa uykusu ağırdır, parmağınızı omuzuna batırırsınız uyanmaz, "pardon" dersiniz uyanmaz, her defasında biraz daha fazla "o" kullanarak "pardoooooon" dersiniz, uyanmaz. Otobüstekiler de heyecanla beklerler uyanmasını ama yanınızdaki ısrarla uyumaya devam eder. Evin yakınındaki durağı geçersiniz, bir sonraki durağı geçmek üzereyken yanınızdaki uyanır. Buna da şükredersiniz ve aynı yolu geri yürürsünüz. (Yaşanmıştır. Amcayı ne yaptıysam uyandıramadım. Sonra birkaç yolcu el birliğiyle uyandırmayı başardı.)

Bir de komik görünme kısmı var. Yanyana oturan 4 kişinin otobüsün hareketlerine göre bir sağa bir sola yatışlarını izlemek eğlenceli mesela. Bir de 50'li yaşlarda iki amcanın kolkola uyuma görüntüsü kalmış aklımda. Kolkola girmişler, biri diğerinin omuzuna yatmış pala bıyıklı iki amca. Gayet sevimli bir çift görüntüsü vardı :p Sonra uyandıklarında yaşadıkları panik uyurkenki görüntülerinden daha da komik olmuştu :))

Demek istediğim şudur:
Madem uyumak istiyorsunuz bana söyleyin yer değişelim, cama yaslanıp rahat rahat uyuyun. Ne siz gerilin, ne de ben. Değil mi canım?


9 kişi de demiş ki:

melankolikdeli dedi ki...

sabahları işe giderken, feribotta üst kata çıkıyorum ki ayılayım. ama ne oluyor ? feribottan inip otobüse bindiğimde yine uykum geliyor :p sersem modunda gözler kapalı gidiyorum ineceğim durağa kadar :D

bir de üniversitede trabzon-rize arası gidip gelirken, belediye otobüsünün en arka sırasındakileri hep puyurken gördüğüm için sinir olurdum. bir gün ben de oturdum arka taraf. ne oldu ? evet uyudum ! :D

demek ki neymiş ? otobüste uyuyanlara saygı gösterilmeliymiş :p

sLn dedi ki...

saygı duyuyorum diye bu kadar sıkıntı çekiyorum zaten saygı duymasam hızlı hızlı sarsarak uyandırırım :P ya da bağırırım kardeşim omuzuma düşüyorsun dikkat et diye :P

Gece sadece 2 saat uyuyup okula gittiğim günlerde bile otobüste uyuyamadım, uyuyamam, yapı meselesi demek ki :))

Uyusunlar ama bana değmeden uyusunlar lütfen :P

melankolikdeli dedi ki...

olur da bana denk gelirsen, izin veriyorum bana bağırarak uyandırabilirsin :p

sLn dedi ki...

Aaa hiç yapar mıyım öyle bir şey :p Hem de sana, en sadık okuyucuma :P Aslaaaa :))

CaRtMaNtR dedi ki...

Üniye giderken şanslıydım. Gidiş gelil için kullandığım toplam 6 otobüstede hemen hemen ilk durakta binip son durakta indiğimden cam kenarı bir yer yada tek kişilik koltuk kapabiliyordum. Sonrada kafayı cama dayayıp uykunun dibine vuruyordum.

Yanında uyuyanı dürtmeden uyandırmak içinde oturduğun yerde şey hafif bir hareket etmek faydalı oluyor. Yanındankine düzgün dur yanında bir insan daha var mesajı veriyor bir yerde.

Özetle otobüste uyumak iyidir :D

a.nur... dedi ki...

İstanbul'da yaşamadığım için orası hakkında buradakilerin söylediklerini işitirim zaman zaman...Ben okumak için aileme İstanbul'u tercih edeceğimi söylediğimde de aynı şey söylenmişti: "Çekilir mi İstanbul, çekilir mi onun trafiği..." Yani onca insan, belki saatlerce bekleten bir trafiğe, uyuklamalara ki beraberinde gelen sıkıntıya rağmen hala "İstanbul'u seviyorum" cümlesini kururuyor ya... Buradakilerin anlayamadığı şey burası işte. Ya da göz ardı ettikleri bu. Belki konuyla alakasız bir yorum oldu ama aklıma gelen tek şey buydu. Belki zaman zaman buradan sevgini işittiğimizdendir:)

sLn dedi ki...

@ Cartmantr

Uykusu ağır olanların hepsi bana mı denk geliyor yaa :)) Kitabın kapağını küt diye kapatıyorum tınmıyor, öksürüyorum tınmıyor, kımıldıyorum tınmıyor.. Allah'ım neden ben :))

sLn dedi ki...

@ a.nur

İstanbul'da yaşamaya alışmış tanıdıklarım diğer şehirlere okumaya gittiklerinde oralara alışmayı bir türlü beceremediler. İstanbul'a lanet ederek gelenler de okul bitince gitmemenin yollarını aramaya başladılar :) Kalabalıktan ne kadar şikayet edersek edelim o kalabalık bizi mutlu ediyor, en azından beni. O yüzden İstanbul'un en sevdiğim yeri aynı zamanda en kalabalık yeri :) Hani adamın bütün kötü taraflarını görürsün ama aşıksındır ve ses etmezsin ya hani, onun gibi, İstanbul'dan bahsederken o yüzden "aşk" diyorum zaten. Kalabalık, trafik sorunu çok öyle böyle ama başka bir yerde yaşayamam ben :))

a.nur... dedi ki...

Yaşadığın yer böyle olmalı işte:)
Böyle sevmeli insan...

Yorum Gönder

Var mı ekleyeceğin bir şey?