29 Haziran 2009 Pazartesi

Sınav sonrası

Dün bütün günümü bir grup KPSS ve sistem mağduruyla geçirdim. Hem sabah oturumunda, hem öğlen oturumunda aynı grupla birlikte olunca öğlene doğru herkes birbiriyle kanka oldu, tanıdık çıktı vs.

Sınıftaki tek manyağın ben olacağımı sanmıştım giderken. Sınav başlamadan önce bile deli gibi test çözen insanlara bakınca kendimi tuhaf hissettim, çünkü sınava girmeden önce çözdüğüm toplam soru sayısı 5'i geçmiyordur muhtemelen. E o zaman neden sınava girdin diyebilirsiniz.

Hayır, şansımı denemek için girmedim. Çok şahane çalışma planlarım vardı, sonra bölümdeki sevgili hocalarım "eh madem son dönem, hadi şunların canına iyice okuyalım" demiş olacaklar ki şu son dönemde nefes alacak zaman bulamadım. AÖF derslerine bile çalışmadım, eylülde bütünleme yolları gözüktü bana..

Çalışmamış olmam insanların topluca sistemden şikayet etmelerine katılmama engel oldu mu peki?
Tabi ki hayır!

Benim gibi Fransızca öğretmeni olan bir abi başladı önce. (Abi diyorum zira ben liseye başladığım sene kendisi üniversiteden mezun olmuş.) "Mezun olduğumda ilköğretim sertifikası al, hemen ataman yapılacak dediler, aldım, atamadılar. Bir sonraki sene İngilizce sertifikası al, ataman yapılacak dediler, atamadılar. Bir dünya para döktüm, bir sürü sertifika aldım hiçbiri işime yaramadı." diye söylenmeye başladı. Sanırım en kötü durumda olanımız da oydu, hepimiz vah vah tüh tüh'ler eşliğinde dinledik.

Ardından benim hazırlanmadan girmemden daha kötü bir şey olduğunu gördüm. Benim yaşlarımda bir hatun kişisi geldi yanıma, "ben şimdi ingilizce öğretmeni olarak atanabilir miyim? O olur mu? Bu olur mu?" diye sormaya başladı, kendi kendime "beterin beteri var, bu neden geldiğini de bilmiyor." dedim ve anlattım sonra neyin nasıl olduğunu. İşin tuhaf tarafı yüzüme bakınca anlaşılıyor bu saçma sapan mevzuatı bildiğim galiba. O kadar insan varken neden ben?

Sonra arka sırada oturan bir abla şikayet etmeye başladı, meslektaş olduğumuzu duyunca dönüp nereden mezun olduğunu sordum. "Marmara" cevabı üzerine muhabbet derinleşti..

Okulu bitirebilmek için bir dünya para döktükleri bir hocasıyla girdi muhabbete. Bahsi geçen hoca şu aralar en çok karın ağrısı çekmeme sebep olan kişi olur aynı zamanda.. "Hâlâ orda mı?" dedi, "Maalesef" dedim. "Allah kurtarsın" dedi..

İş imkanlarından bahsetti uzun uzun, feci bir öğretmen dayanışması yaptık içeride..

ÖSS'ye hazırlandığı dönemde bile bu kadar çok soru çözmemiş bir insan olduğum için dünkü sınav çarptı beni. Gelecek sene hazırlanarak girmeyi planladığım KPSS'de neler yapmalıyım diye taktikler geliştirdim kendime :p Mesela gördüm ki matematiği en sona bırakınca zaman kalmıyor. Sonra gördüm ki hukuktan, dış ticaretten bol bol soru geliyor :p "Genel kültür" hesabı.

Tabi bu insanlar bunları gerçekten bilmek zorunda mı gibi de bir soru var akıllarda..

"Yalnızken ve hayatınızda biri yokken etrafınızda sizinle ilgilenen çok fazla insan olmaz, ne zaman ki hayatınıza biri girer, çevredeki bütün erkekler sözleşmiş gibi sizinle ilgilenmeye başlar" diye bir fikri vardır kız milletinin. Örneklerini de gördüm itiraf etmek gerekirse. İşte başka bir yönden onun doğru olduğuna inanmaya başlıyorum.

Efendim, biz mezun olma arifesindeki kişiler 2 ay kadar önce şansımızı denemek için oraya buraya cv yollamaya başlamıştık. Kimse tınlayıp cevap vermiyordu. Sonra ben 3 hafta kadar önce 1 sene bir dershanede çalışacağıma dair imza attıktan sonra işler değişti. Önce bir anaokulunun sahibi aradı, "Bir İngilizce bir Fransızca öğretmenine ihtiyacımız vardı, siz ikisini birden biliyormuşsunuz, aradığımız öğretmen sizsiniz" diye. Aynen bu cümlelerle söyleyince "Allahım yoksa ölecek miyim, ne oluyor" dedim itiraf etmek gerekirse. Dün sınav gözetmenimiz olan kişi bir dershanede çalışıyormuş, öğretmene ihtiyaçları varmış, "sınavdan sonra görüşebilir miyiz" dedi, "ı ıh" dedim. Niye böyle oluyor, biri bana açıklasın lütfen :D

Lütfen benim kafamı karıştırmayın, ben çoktan sözleşmemi yaptım :((

Ne oluyormuş diye bakmak için girdiğimiz ilk KPSS deneyimimiz böyle sonuçlandı, seneye hazırlanarak girip güzel sonuçlar almak dileğiyle :p

Bu arada sınava giren herkese geçmiş olsun diyelim. Sahiden sabır işi.. Bir ara kitapçığı kapatıp masanın üzerinde uyumak istedim.. Haa bir de benim gibiler için kahve servisi yapılmalı sınavda!

Sınava girenlere "İnşallah istediğiniz yerlere atanırsınız" diyerek yazıya son verelim.

Şu yazıyı da bir okuyun bence. İlk paragrafta bahsi geçen duruma özellikle dikkat ederek okuyun lütfen..

Sevgiler...

Dahi anlamına gelen "de"yi bitişik yazan öseyeme'ye de selam olsun! Bloggerların yazım yanlışlarıyla uğraşmayı bırakmalı bence, bizim yeterliliğimizi (neye göre yeterlilik kime göre yeterlilik?) ölçen kurum imla yanlışları yapıyorsa varsın bloggerlar da yapsın..

Bu link de öseyeme için:

(Aöf de çok şahane imla hataları yapıyor, sonra da beni bütünlemeye bırakıyor olur olmaz derslerden.. Ayıp vallahi!)

5 kişi de demiş ki:

kIrmIzILI dedi ki...

tatlım kpss de matematiği sona bırakmazsan önce yaparsan genel kültürden 60 sorun gidio :)
o yüzden matematiği sona bırakıp yapabildiğin kadar yapmak daha mantıklı hani girersen seneye ciddi anlamda hazırlanıp şimdiden haberin olsun :)
ama tabii bu yıl ki gibi sorarsalar seneye de hiç oturup kasma yani lüzum yok matematik öğretmenlerinin bile 5 boş bıraktığı sınavın geçerliği güvenirliği nedir ben bilmiyorum...

sLn dedi ki...

5 boş mu :s ben yıllardır matematikle uğraşmadığım için yapamadığımı düşüyordum ama gerçekten zordu demek ki..

Benim tarihim-coğrafyam iyidir, bir ara feci uyku bastırdığı için zaman kaybettim ve en sona matematiği bırakınca o sorularla uğraşacak zamanım ve halim kalmadı. Zaten aradan seçip gözüme kestirdiklerimi yaptığım için keşke önce yapsaydım da kendimi böyle sıkıştırmasaydım diye düşündüm, genel kültür kısmını bir şekilde idare ederdim. Ama senin söylediğin de mantıklı tabi :-/ ne sıkıntıymış yaa :s

Beyaz Çiklet dedi ki...

Off amma zorlu bir süreçmiş yahu okurken fenalık geçiriyordum.Üniversite bitti bir de kpss var sonra,gelecek kaygısı dedikleri şey gittikçe büyüyor ve zaman daralıyor sanki.Allah kolaylık versin diyorum.Biz de geçeceğiz muhtemelen bu yollardan:)

CaRtMaNtR dedi ki...

2006 yılında sırf denemek için KPSS'ye girmiştim. İşletme mezunu olmama rağmen işletme soruları bana feci kazık gelmişti. Hatta daha sonrasında girdiğim 4-5 bankanın sınavından bile zor gelmişti. Ha zaten sınav sonunda işe yarayacak bir puanda alamamıştım.

İş konusunda ise 6 ay kadar bekleyip işe başlamamdan 3 hafta sonra işteyken cebimden beni arayan bir banka aldığımdan daha fazla maaşla bir iş teklif ettiğinde bir hayli allak bullak olmuştum. Gerçi sonra daha bir yerde işi öğrenmeden başka yere geçmemek gerekir diyerek reddetmiştim.

a.nur... dedi ki...

Geçmiş olsun sLn:))
Ablam da dil mezunu olunca KPSS sürecini biliyorum aslında, matematiği çalışırsan pek kolay halledersin gibime geliyor. O da dert edinmişti de sonradan baya iyi netler yapmaya başlamıştı:P

İş teklifin hayırlı olsun bir de:)

Hakkında her şeyin güzeli olsun, hayatın bu dilimine merhaba:)

Yorum Gönder

Var mı ekleyeceğin bir şey?