24 Ağustos 2009 Pazartesi

Öğretmenlik neymiş

"Öğrenci=müşteri" ve hatta "öğrenci=para" olarak gören adam geliyor ahkam kesiyor bize öğretmenliğin ne olduğu konusunda.

Öğrenciler bizi sevsinmiş ki gelip kayıt olsunlarmış, öğretmenlik buymuş!


O sırada bildiğim bütün küfürler geçiyor aklımdan, hatta ne kadar çok bildiğime ben bile şaşırıyorum.

Bir insan bir diğerine nasıl ve neden şiddet uygulamak ister anlıyorum, kalbimin derinliklerinde hissediyorum nefreti ve tiksinmeyi.

Ses çıkaramıyorum/çıkaramıyoruz.

Kendimizden nefret ediyoruz bu sefer..

Hayat bazen fazla sinir bozucu olmuyor mu sizce de?

5 kişi de demiş ki:

Zeugma dedi ki...

Bu özel okulların genel prensibidir.
Bazı ukala müdürler de hiç çekinmeden söylerler bunu. Hatta Disiplin Kurulu'na aksetmiş bir öğrencenin öncelikle ailesi sorgu sual edilir ki başları yanmasın.

Bu arada öğrenciye de kendini sevdirmek gerek tabii ;)

sLn dedi ki...

Öğrenci öğretmeni sevmezse dersi de sevmez, tabi ki bizi sevmeli ama "öğrenciye kendinizi sevdirin ki biz para kazanalım" mantığı çok çirkin. Öğrenciyi sevmiyorsan bile sevimlilik yap diyor adam. Çocukları çok seviyorum ama başkalarının para kazanmak için böyle sahtekarca yaklaştığını bilmek midemi bulandırıyor :((

Zeugma dedi ki...

Aynen öyle canım..O yüzden Disiplin Kurulu örneğini verdim ya..
Daha neler göreceksin..
Örneğin öğretmenlere puan verir her yıl müdürler. 6 yıl üst üste 90 ve üzeri alan öğretmen fazladan 1 kademe alır ve yükselir..
bizim müdür bunu sadece erkeklere yaptı. Onların istisnasız hepsi kademeyle ödüllendirilirken, bizler çalışan bayan olmanın ''ayıbını''bu ödülden men edilerek almış olduk..

Desperate Housewife dedi ki...

öğrenciyi sevsen de soğursun. aran iyiyse bile yapmacık gibi hissedersin kendini. ooof ooof! allah en kısa zamanda daha rahat çalışabileceğin, mesleğini hakkıyla yapabileceğin bir yerde çalışma şansı sunsun sana!

Parahuman dedi ki...

Aynı hissiyatı yaklaşık 5 senedir yaşayan birisi olarak çok iyi anlıyorum. Arasıra dellenip keşke kapatsalar bütün özel üni.leri de diyorum da haala mezun olamadım bari ben diplomayı aldıktan sonra kapatsınlar diyorum.

Yorum Gönder

Var mı ekleyeceğin bir şey?