18 Ağustos 2009 Salı

Sorular, sorular, sorular..

Kafam çok karışık...

Neredeyse 2 aydır durmadan düşünüyorum neler yapmam gerektiğini ama düşündükçe daha da çok batıyorum sanki.

Dershane mantığı bana oldum olası ters gelmiştir ve şimdi bir parçası olmak benim için rahatsızlık verici bir durum. Öğretmenlerin yaptığı işin muhakkak bir maddi getirisi olur olmasına da eğitimin birinci amacı haline gelmemelidir para kazanmak. Dershanelerde ve özel okullarda para kazanmak her şeyin önündeymiş gibi hissediyorum ve bu yüzden sevemiyorum hiçbirini.

Ben çocuklara üzerinden para kazanacağımız canlılar olarak bakmıyorum elbette, onlarla bir arada olmayı seviyorum, sadece bir tanesi üzerinde bile olumlu etkim olsa daha ne isterim diyorum ama bir yandan da zerre kadar inanmadığım bir sistemin parçası olan sınavlara öğrencileri hazırlamak, bir de bunları bir dershane ortamında yapmak canımı sıkıyor.

Geçmiş yıllarda biriktirdiğim ön yargılarım yüzünden kendimi bu fikre adapte edemiyorum belki. Belki de dershane ortamları aslında hiç düşündüğüm gibi yerler değildir, bilmiyorum.. Her şeyin cevabını hemen almak istiyorum, bekleyemiyorum.

Haftanın 6 günü sabah 9.00- akşam 19.00 çalışma fikri de ayrıca can sıkıcı. Haftanın tek boş gününün bütün arkadaşlarımın işte ya da okulda olduğu "pazartesi" günü olması da ayrı bir sıkıntı. Haftanın en sevdiğim günü olan cumartesiyi işte geçirmek ayrı bir sıkıntı. Haftanın boş olan tek gününü KPSS'ye mi ayırmalıyım, arkadaşlarıma mı, ne zaman dinlenmeliyim, ne yapmalıyım diye düşündükçe sıkılıyorum. Açık öğretim sınavlarına giremeyip okulu 1 sene daha uzatacak olmanın sıkıntısı da cabası tabi...

2-3 sene böyle gitmez biliyorum. Bu sene sonunda başka şeyler yapmalıyım ama neyi nasıl yapacağımı kafamda bir türlü kuramıyorum. Alışamadım bir türlü rahat bir insan olmaya, her şey olacağına varır deyip kendi haline bırakmaya :)

Yoluna girer di mi bir şekilde her şey?
1 sene katlanılır değil mi?
Göz açıp kapayıncaya kadar geçmiyor mu seneler...

8 kişi de demiş ki:

bi dost dedi ki...

göz açıp kapayıncaya kadar geçiyor kesinlikle:)

şöyle düşün istersen, evet dersane sistemi saçma bi sistem. ama şu durumda da gerekli olan bi sistem. ve sen yoksan orda, başka birisi olacak, belki de çocuklara merhametle bakamayan birisi olacak. robocop gibi, sürekli çözdüğü soru sayısıyla değerlendiren bi insan olacak. ama sen öyle olmayacaksın biliyorum ki, öğrencilerin de en çok seni sevecek:)

hayırlısı olsun yine de tabi..

İ.x.İ.r dedi ki...

Olur hocam,her şey çok güzel olur.. bu ülke de bile!..

sevgiler:)

cesetizleri dedi ki...

aynı fikirde ve durumdayım seninle.hatta benimki senden daha vahim çünkü bir seneyi zaten evde kpss çalışarak geçirmiştim :(
dershane hala düşünmüyorum. mahmut hoca var içimde bir tane :)

sLn dedi ki...

@ bi dost

bir sene dediğin nedir ki, gelir geçer di mi :)

ben sınıfa girdikten sonra ne o çocukların o kuruma para kazandırdığını ne de başka bir şeyi düşünmüyorum evet ama yine de dershanede olma fikri rahatsızlık veriyor bazen :-/

Geçici bir dönem, bu da bitecek :)

sLn dedi ki...

@ i.x.i.r

Umarım olur :)

Teşekkürler..

sLn dedi ki...

@ cesetizleri

ah o Mahmut hoca yok mu :) daha mezun olmadan sözleşmemi yapmıştım okul bitince boş durmayayım diye, şimdiki aklım olsa yapmazdım galiba.. çocukları sınava hazırlamak bana göre değil, ben hayatıma çok büyük şeyler katan hocalara sahiptim öğrenciyken, elimden geldiğince onlardan öğrendiklerimi başka çocuklara aktarma hayali kurdum bunca zaman. Çocuğun hayatına ya da kişiliğine olumlu bir şey katamadıktan sonra sınava hazırlamışım hazırlamamışım pek dert değil. Benim öğretmenlikten anladığım bu değil :-/

Yine de bu geçici bir dönem, kendimi tamamen toplayana kadar böyle olacak, sonra istediğim gibi işler yapabileceğim diye umuyorum :) Mahmut hocalar lazım bu ülkeye :)

cesetizleri dedi ki...

dershanelere elini veren kolunu kaptırıyor yalnız bunu da çıkarma aklından aman diyeyim. bir sene diye girip 6 senedir çalışan biliyorum ve kpss'ye çalışamıyor şu anda bu yüzden bilmiyorum hiç. gerçi çalışsak da noluyor ki of

sLn dedi ki...

sözleşmem biter bitmez kaçmayı düşünüyorum ama dediğin gibi sonrası da ayrı sıkıntı :-/

Yorum Gönder

Var mı ekleyeceğin bir şey?