2 Eylül 2009 Çarşamba

Yağmurlu bir günün akşamında


Yağmurla uyandım bu sabah. Uykusuz bir gecenin ardından kötü geçeceğine emin olunan bir güne uyanmak can sıkıcı olsa da uyanır uyanmaz gülümsedim yağmur sesine.. Balkona çıktım, içime çektim toprak kokusunu. Ne yaptığını merak ettim...

Sanki kötü bir gün olmayacakmış gibi kendimi kandırdım giderken, açmadım şemsiyemi, ıslandım, düşündüm, yürüdüm...

Kötü bir gün oldu yağmura rağmen.

Akşam için planlar yapıldı, sonra kendimi unutulmaması gerekenleri biriktirdiğim küçük kutunun içini karıştırırken buldum yine. Unutkanımdır. Belki kırgınlıklarım çabuk geçsin diye, belki hayat biraz daha kolaylaşsın diye unutmayı tercih ediyorumdur, bilmiyorum. Ama unutulmaması gerekenlerim vardır. Zaman zaman gözden uzak yerlere gönderirim ama sadece gözden uzak olabilirler!

Tek tek baktım içeri attıklarıma. Bir kısmını anlattım. Gülümsedim. En çok da özledim.

Güzelce geriye koydum sonra, yeniden her ayrıntıyı düşünmeye cesaret edebileceğim güne kadar kalacakları yere bıraktım hepsini bir bir...

Olur öyle bazen, en çok da böyle günlerde olur. Yağmur yağdığında...

Hani açıklayamayacağın hisler vardır. Aynı anda hem gözlerin dolar, boğazına bir şey düğümlenir, hem gülümsersin, aklındaki dünyanın en güzel şeyiymiş gibi...

Filmdeki o kadın, ne zaman kar yağsa hayatında güzel şeyler olacağına inanıyordu. Kar yağmasıyla ilgisi olmasa da her defasında güzel bir şeyler oluyordu.

Yağmurlu günlerde yaşadığım güzel şeyleri anımsasam, ben de yeni güzel şeyler beklesem yeni günlerden. Unutmayacaklarım arasına yeni güzellikler eklesem...

Yağmurlu bir günde, sabah yollar bomboşken, ağır adımlarla yürüdüğümüz bir gün düşlesem...

2 kişi de demiş ki:

beenmaya dedi ki...

gelse
keşke...
ama gelmese bile
unutmak diye birşey yoktur
diye eklemek istedim
ki sen de biliyorsun bunu bence...

sLn dedi ki...

gelmiyor ama hep burada bir yerde aslında. ben onu burada tutmak istedikçe o hep yanıbaşımda... unutmak diye bir şey yok, olmayacak.

Yorum Gönder

Var mı ekleyeceğin bir şey?