29 Ekim 2009 Perşembe

Je vais bien, ne t'en fais pas.

Gece vakti bozulan sinirlerimi düzeltmek için film izleyeyim dedim. İlk iki filmin 1'er dakikasını izleyip kapattıktan sonra rastgele bir tane seçtim. Konusunu dahi hatırlamadığım bir film, araştırmaya da üşendim, ne çıkarsa bahtıma deyip başladım izlemeye..

Filmimiz "Je vais bien, ne t'en fais pas".

Özledim Fransızca'yı. Galiba en çok bu yüzden ne zaman film izlemeye niyetlensem hemen bir Fransız filmi arıyorum.

İlk iki film seçimim pek başarılı olmayınca, daha doğrusu en azından bu gece izlemeyeceğime karar verince kendi kendisini seçtirdi "Je vais bien, ne t'en fais pas". Bana kendini okutmaya kararlı kitaplar olur bazen, gittiğim her yerde, girdiğim her sitede karşıma çıkarlar. Çok popüler kitaplar olmasalar bile çıkarlar. Bu film de biraz öyle oldu bu gece. Film isimlerini teker teker okurken geldim bunda durdum.

Sonra başladık izlemeye..

Filmin baş rolünde bir hemcinsi olarak kendisine "bir insan bu kadar güzel olmamalı, ayıptır yahu" demek istediğim Mélanie Laurent var. Zor sahnelerin de altından başarıyla kalkmış. Ben çok başarılı buldum kendisini. Filmi büyük ölçüde o götürüyor zaten.
Lili Barceolona'da geçirdiği 1 ayın ardından Fransa'ya, evine döner. Eve döndüğünde ikiz kardeşi Loic'in odasının dağınıklığı yüzünden babasıyla tartıştığını ve evi terk ettiğini öğrenir. Ne yaparsa yapsın ulaşmayı başaramaz... Üzüntüden yemeyi içmeyi bırakır hastanelik olur.

Bir gün Loic'ten bir mektup gelir, Loic elinde gitarıyla Fransa'yı dolaşmaktadır. Ülkenin değişik şehirlerinden durmadan kartlar atar kardeşine. Hepsinde kendisini çok özlediğinden ama babasından uzakta olduğu için çok mutlu olduğundan bahseder...

Olaylar gelişir..

İlginç bir çocuk ebeveyn ilişkisi var filmde. Derinliğini ancak filmin sonunda anlayabildiğimiz bir ilişki. Filmin belki de en sinir bozucu karakteri olan baba figürüne karşı olan duygularınızın filmin sonuna doğru geçirdiği hızlı değişim filmi güzel yapan şeyler içinde en önemlilerden biri. Kuşak çatışmasıyla başlayıp bambaşka bir yerde bitiriyorsunuz filmi.



Normal şartlar altında yadırgayacağım, hatta sinir olacağım bir de aşk ilişkisi mevcut filmde. Ama filmin havasından mıdır bilmem sinir olamadım olanlara.


Bir de filmde bahsi geçen kitaplar var :) Je vais bien ne t'en fais pas'nın yazarı Olivier Adam'ın diğer kitabı "On ira voir la mer" mesela. Nasıl ulaşacağımı bulmaya çalışıyorum şu an. Yakınlarda EFY'nin yollarını bir tutayım.

Sade ve sakin bir film Je vais bien, ne t'en fais pas. "Ben iyiyim" diyor, "Merak etme". Filmin ilk başlarında o cümle üzerine dakikalarca düşünmeniz de mümkün benim yaptığım gibi. Kendine dair şeyler düşünmeye daldığında bir daha çıkamıyorsun ya hani...

Filmin ilk başlarında bir şarkı çalıyor. Loic'tan Lili'ye... Filme dair okuduğunuz her şeyde şarkıdan da bahsedildiğini görebilirsiniz. Şarkı film bittikten sonra gecemin devamını dolduruyor.
İsmi "Lili".



Lili, take another walk out of your fake world
Please put all the drugs out of your hand
You'll see that you can breathe without no back up
Some much stuff you got to understand

For every step in every walk
Any town of any thought
I'll be your guide

For every street of any scene
Any place you've never been
I'll be your guide

Lili, you know there is still a place for people like us
The same blood runs in every hand
You see it's not the wings that makes the angel
Just have to move the bats out of your head

For every step in every walk
Any town of any thought
I'll be your guide

For every street of any scene
Any place you've never been
I'll be your guide

Lili, easy as a kiss we'll find an answer
Put all your fears back in the shade
Don't become a ghost without no colour
Cause you're the best paint life ever made..


5 kişi de demiş ki:

Batuhan Doğu Alkaya dedi ki...

Üstkomşunun topuklu ayakkabılarını hazır susturmuşken bu filmi izlemem gerekiyormuş gibi hissettim.

Üstelik son 2 günüdür o kadar saçma sapan filmler izliyorum ki buna bütün american pie türevi gençlik filmleri serilerini üst üste izlemekte dahil ; belki mantıklı bir seyir olur bu ..

Şu dailymotion'dan başlayalım ..

raay dedi ki...

burayı okuyunca arşivimden çıkardım filmi,nasıl iyi geldi..

diamandi dedi ki...

gece gece film indirt bize şimdi :))) olcak iş mi bu... neyse hadi başladı bile torrent :)))

a.nur... dedi ki...

Şarkıyı belki bir yıl evvel bir arkadaşım göndermişti, dinler dinlemez sevivermiştim. Bilmiyordum bu filmde geçtiğini...

Fransız filmlerini sevdiğimden, burada filmi görür görmez indirmiştim, izlemek bugüne nasip oldu...

Film hakkında ne söylesem dedim, sonra sen zaten her şeyi söylemişsin dedim. Çok beğendim filmi, "dram" dedikleri türün iyi bir örneği...

a.nur... dedi ki...

Şarkıyı belki bir yıl evvel bir arkadaşım göndermişti, dinler dinlemez sevivermiştim. Bilmiyordum bu filmde geçtiğini...

Fransız filmlerini sevdiğimden, burada filmi görür görmez indirmiştim, izlemek bugüne nasip oldu...

Film hakkında ne söylesem dedim, sonra sen zaten her şeyi söylemişsin dedim. Çok beğendim filmi, "dram" dedikleri türün iyi bir örneği...

Yorum Gönder

Var mı ekleyeceğin bir şey?