4 Aralık 2009 Cuma

Rüya sadece


"Anneme söyleyeyim de bugün beslenme çantamı hazırlamasın, 2 gündür yemiyorum, kızacak bana."

1-2 gün önce bunu söyleyerek uyandım.

Söyledikten sonra durdum, düşündüm. Ortaokul bitmişti, lise bitmişti, üniversite bitmişti, çalışmaya bile başlamıştım artık.

Hani gerçek gibi olur ya bazı rüyalar, bu da onlardan biriydi. Uyandığımda beslenme çantamı açmadan eve geri getirişimin annemi kızdıracağını düşünmem ondan.

İşin tuhaf tarafı rüyamda ilkokul değil ortaokuldaydım. Eğitim hayatımın tek nefret ettiğim dönemidir ortaokul yılları. Ne gülümseyerek hatırladığım bir öğretmenim vardır o yıllardan, ne bir arkadaşım, ne de hoş bir anım. Bilmiyorum belki de ben kafamda çok büyütüp iyice nefret ediyorum o yıllardan. Belki de hem liseye hem de üniversiteye dair onlarca güzel anı, birkaç güzel arkadaş, birkaç güzel öğretmenim olması ortaokulu daha da sevimsiz yapıyor gözümde.

Kendimi oraya ait hissetmiyordum, arkadaş grubum hayatım boyunca yanımda kalmasını isteyebileceğim türde insanlar değildi. Fazla kendimi beğenmiştim sanırım o sıralar bir de. Muhabbetleri beni hiç açmazdı, ellerine kitap almayışları, hiçbir şey bilmemeyi marifet sanışları beni o yaşımda hasta ederdi. "Burası kötü bir okul, sizler başarısız olmaya mahkum öğrencilersiniz" imalarında bulunan öğretmenler vardı bol bol, imalarla uğraşmayıp bunları açık açık söyleyenler de vardı tabi bunun yanında. Benim dönemimden doğru dürüst üniversite okuyan 3 kişi var benim bildiğim, bir tanesinden de haberim yok ama okuduğunu tahmin ediyorum. Etti 4.

Ortaokulu bitirirsek kendimiz gibi ortaokul, liseyi bitirirsek yine kendimiz gibi lise mezunu kocalar bulabilecektik kendimize. Sadece bu amaçla okuyan insanların arasında yaşadım 3 sene...

Rüyamda ortaokuldaydım. Üzerimde önlük mü vardı yoksa forma mı hatırlamıyorum. Orta okulda önlük giymemiştik aslında ama rüyamda beslenme çantam varsa önlük neden olmasın :))

Rüyamdaki sınıf arkadaşlarım aslında o yıllarda tanıdığım insanlar değillerdi. Hatta çoğu üniversitede ve sonrasında hayatıma girmiş insanlardı. Teneffüslerde birlikte cips almaya gittiğim arkadaşım şu an birlikte çalıştığım bir öğretmen arkadaşımdı mesela. Cipsler korkunçtu bu arada. Bonibonlu :))

Ön sıramda oturan kişiden hoşlanıyordum rüyamda yanlış hatırlamıyorsam :) Hani o yaşlarda düşünüp de söyleyememe durumu vardır ya, aynen o durumu hissettim. O ön sıradaki kişi de ortaokul yıllarımdan tanıdığım biri değildi diğerleri gibi. "23 senede ne yaşadın" diye sorsalar ismi en başlarda geçecek insanlardan biri bahsettiğim.

Neyse..

Bir aşağı bir yukarı koşturduğum merdivenlerde koştum yine, her teneffüs gidip kantinden cips alıp yiyordum. (ki ben ortaokuldayken kantinimizde cips falan satılmazdı. Sadece iğrenç bir gazoz ve simit.)

Ön sıradakiler başka birine olan tepkimi üstlerine alınıyorlar, açıklamak için kendimi yırtıyorum.

Normalde o yıllarda çok mutlu bir çocuk değildim, sevmediğim bir ortam, anlaşamadığım ve kendimi anlatamadığım insanlar... Ama rüyamda çok mutluydum.

Gülümseyerek uyandım uzun zaman sonra. Rüyaya mı, rüyamdakilere mi, yoksa halime mi güldüm, bilmiyorum..

0 kişi de demiş ki:

Yorum Gönder

Var mı ekleyeceğin bir şey?