16 Şubat 2010 Salı

Kod adı: X

Belli bir yaş grubundaki kızların huyudur, hoşlandıkları çocuklara, onların arkadaşlarına, kendi arkadaşlarının hoşlandıkları çocuklara vs. lakaplar takarlar. Nedense isimle hitap edilmez. Belli bir yaş grubu dedim ama hangi yaş grubu bu bilmiyorum aslında. Ne zaman başlar, ne zaman biter, kesin sınırları var mıdır bilmiyorum. Belki de hayat boyu devam ediyordur.

"Kızlar" deme sebebim de erkeklerin böyle bir şey yaptığına henüz tanık olmamam. Yapıyorlar mıdır, merak ettim ama şimdi :) Tabi lakap takıp takmadıklarından daha çok merak ettiğim şey bir zamanlar benden bahsederken kullandıkları kelimeler. Neyse...

Birkaç gün önce, sabahın 5'inde uyumaya çalışırken aklıma taktığımız lakaplar geldi. İnsan beyni hastayken ya da uyuması gerekirken biraz farklı işliyor sanki. Hep öyle anlarda geliyor aklıma böyle abuk sabuk şeyler.

Hatırlayabildiklerimin listesini yaptım kafamdan, sabahın o saatinde :) Özledim sanki o günleri...

Başlayalım listeleye:


Kod adı: Karga

Çok yaratıcı bir lakap değil kabul ediyorum. Nereden geldiğini tahmin edebilirsiniz. Karga dediğimiz kişi benim o zamanki en yakın arkadaşlarımdan birinin hoşlandığı çocuk. Bizimkini gördüğünde şarkı söylemeye başlıyor, ses de kötü tabi. Sonra ismi "karga" olarak kalıyor.


Kod adı: Ördek

16 yaşındayken hoşlandığım insan evladında sıra. Saçının arka tarafını ördek poposuna benzettiği için lakabı ördek. İsmiyle de benzediği için hoş oluyordu. İleride çocuklarıma annelerinin gençken bir ördekten hoşlandığını anlatacağım :P
Bu yazı taslaklarda yayınlanmayı beklerken karşılaştık kendisiyle, görmemiş gibi davrandık :)

Kod adı: Tangle

Bu benim en sevdiklerimden biri. İtiraf ediyorum lakabın sahibi de listemde adı geçenlerin veya geçecek olanların en iyisi :P

O yaz Coca-cola 8 açma halkası biriktirene Tangle denen oyuncaklardan veriyor. Benim gibi kola içmek için bahane arayan biri bütün yaz kola içiyor ve kendine bir sürü Tangle alıyor tabi. Tangle şöyle bir şey:





Açtığınızda dalgalı bir görünüm alıyor, bizim Tangle'ın da kıvırcık saçları var. Oradan hareketle de böyle bir lakabı hak ediyor. Kendisine sevgilerimi sunuyorum tekrar aklıma gelmişken :P


Kod adı: Çikolata

Aslında gayet açık renkli bir arkadaşımız. Hatta sürekli bembeyaz giyinerek "benden olsa olsa beyaz çikolata olur" mesajı gönderiyor bizlere. Ama onun isminin çikolata olma sebebi başka. Markette çikolata alırken karşılaşıyoruz, çikolataları işin içine katarak imalı cümleler kuruyor, sonra da bu ismi hak ediyor :P (Yazı taslaklarda beklerken yolda karşılaştığım bir diğer insan kişisi de bu.)

Kod adı: Yaratık



Allahım, böyle lakap mı olur?! Kendisinden nefret ettiğimiz sanırım belli oluyor taktığımız lakaptan. (Yaratık ismi kendisinin tipinden kaynaklanmıyor tabi ki, hareketlerinin sinir bozuculuğu yüzünden sevilmiyor bahsi geçen kişi.)

Bugün George Clooney'i yakışıklı bulmuyorsam bütün sebebi bu arkadaştır. Kendilerini feci şekilde birbirlerine benzetirdim, bu çocuğu sevmediğim için George'u da sevmezdim. Buyrun bu George:


İşin ilginç tarafı bu yaratık dediğimiz arkadaşı bir yandan da Gökhan Özen'e benzetiyordum. (Ona da gıcık olduğumu söylememe gerek var mı bilmem. Tamam biliyorum, o da bana bayılmıyor.) İkisine birlikte benzetebilmek benim dengesizliğim, kabul ediyorum. Bu da Gökhan:


Kod adı: İdman çantalı

Çocuğa dair hiçbir şey bilmediğimiz için bulabildiğimiz tek lakap sürekli kolunda taşıdığı çantayla ilgili olabilmişti. Arkadaşım hoşlanırdı bu çocuktan da. Her hafta pazartesi ya da salı günü (günü çok net hatırlamıyorum) 16.05'te kolunda çantası ve yanında aynı arkadaşıyla geçerdi yoldan. Biz de geçişini kaçırmamak için olay mahalinde hazır bulunurduk tabi :)

Kod adı: Kirpi




Kod adlarından biri kirpi aslında, diğerleri bana kalsın :P Hani şu saçlarını dimdik yapan oğlanlardan biri şu an bahsettiğimiz şahıs. Üst tarafını açık bırakıp askılarını sallandırdığı bahçıvan pantolonu ve kaslarına dikkat çekmek için giydiği beyaz dar t-shirtüyle yakınlarından geçen her kız kafasını çevirip bir bakıyor. Bizim arkadaşlardan bir tanesi de ondan hoşlanıyor tabi. Bizim oğlanın annesinin dükkanı var bizim evin arka tarafında, onun oralarda olma ihtimaline karşı bizim kız günde 20 kez oradan geçiriyor bizi.

Sonra aradan yıllar geçiyor. Bizim kirpi bey Best Model of the World seçiliyor. Şu an da epey izlenen dizilerden birinde başrol oynuyor falan. Bizim kızı soracak olursanız o da evinde kocasıyla çocuğuna bakıyor işte. Hayat acımasız :P

Kod adı: Hapşu



Bir üstteki Best Model'in erkek kardeşi ki bence asıl "best" bu :P Hapşu nedir derseniz onu da şöyle açıklarım: Kaslı tipleri sevmem, o zaman da sevmezdim, şimdi de sevmem. Fazla abartmamak gerek. Hatta fazla abartılmadığı sürece göbek güzel bir şey bence diyorum daha fazla iğrençleşmeden susuyorum :D

Bu arkadaş da kaslı ya işte allerji yapıyor bize güya. Ama arkadaşın öyle güzel bir yüzü var ki kas falan görmüyor insan yüzü gördükten sonra :P Kendisi şu an nerede ve ne yapıyor bilmiyorum, ismini bilmiyorum ama abisinin soyadından hareketle yakalardım herhangi bir yarışmaya katılsa :P (deli gibi yarışma izliyorum ya sanki...) En son Mecidiyeköy'de karşılaşıp tanışmıyor olmamıza rağmen selamlaşmıştık, "aferin bee, sevimli çocukmuş" demiştim içimden :P Sonra da görmedim hiç.

Kod adı: Sarı

Bu da üniversite yıllarından :P Sarışın olduğu için "sarı" diyoruz kendisine, tahmin edeceğiniz gibi hiç zor olmadı bu lakabı bulmak. Onlarca ortak arkadaşımız olmasına rağmen bir türlü tanışamadığımız kişidir kendisi. Ama bir gün tanışacağız, eminim. O gün diyeceğim ki "oğlum var ya ben hazırlıktayken ciddi ciddi hoşlanıyordum senden ama geçti şimdi."

Kod adı: Kase



Başına çorba kasesi geçirerek saçına şekil verdiğini düşündüğümüz için lakabı "kase".

Kod adı: Paspas

Anlatılmaz, yaşanır :D


Hatırlayabildiklerim bu şekilde.


:)

3 kişi de demiş ki:

mca dedi ki...

selamlar :))

lisedeyken okulda sarışın ve çok zayıf bi kız vardı, bacağının arka tarafında da kocaman siyah bi leke vardı. O yüzden kıza "vebalım" derdik ortadaki "a"yı uzatmadan. Ama direkt yüzüne söylerdik. Hatta gördüğümüz zaman şarkı söylemeye başlardık. "vebalım, yaaban çiçeğim" diyerekten. İşin ilginci bu kızı soradan televizyonda görür olduk. Şu an bilinen mankenlerden bi tanesi. ismini söylemeyeyim. Televizyonda görünce eski bi alışkanlık hemen başlıyorum "vebalım yaban çiçeğim" Yamanmıydı yoksa o çiçek? Neyse, biraz farklı olsa da, biz erkekler de böyle şeyler yaptık:) iyi geceler..

beenmaya dedi ki...

güzeldi ya geçmişe götürüp geri getirdi dememi bekleme zira ben hala yapıyorum bunu. misal şu ara br 19 var ki biz de evlere şenlik bir de koca adam var elbette. ha bak onlar kim neden lakapları böyle diye sorarsan eğer ben sana özel olarak söylerim :))

Güllerevurgunum dedi ki...

Benim tanıdığım erkekler kızlara lakap takmıyor. En azından merakını giderir diye bilgi vereyim dedim ;) Genelleme yapılacak kadar geniş ve sıradan bir çevrem olmadığı için merakını doğru yönde gidermeye bilir:P

Kızların bilmediğim garip/ilginç bir yönünü de görmüş oldum. Saol :P

Yorum Gönder

Var mı ekleyeceğin bir şey?