17 Nisan 2010 Cumartesi

Öğretmen halleri-2

Herkesin yaka silktiği, bir kısmının "adam olmaz" dediği, başka bir kısmınınsa kendi kişisel hesaplarından ötürü adam olmamasını istediği öğrencim bugün sınıfa girer girmez "Hocam teşekkür ederim geçen gün beni sınava çalıştırdığınız için, hep sizin anlattıklarınızdan çıktı, çok güzel geçti sınavım" deyince "iyi bir şey yapıyorum galiba dedim kendime. Tuhafım belki, insanlar garanti olana oynayıp kazanmaya çalışırken ben durumu vahim olan ama uğraşılırsa iyi şeyler yapabilecek olanların üzerine oynamaya çalışıyorum.

Garanti olanlar yerinde sayıp benim umutsuz vakalar iyiye gidince de dünyanın en mutlu insanı oluyorum tabi :)

Hep şikayet ediyorum, biraz da hatırlanası şeylerin notunu düşmek istedim. "Neler yapmıştım ben" diye dönüp geçmişe baktığımda hep sevimsiz şeyler bulmayayım diye...

2 kişi de demiş ki:

Aslı dedi ki...

Sadece öğretmenler değil, kurumsal hayatta yöneticiler de hep aynı hataya dşüyor: Hemen iyi olana odaklanmak. Ne güzel bir şey yapmışsın ve belki bir çocuğun geleceğini değiştirmişsin.

NYG dedi ki...

Aslı'nın söylediklerini yazmak için ahkam kesmek istedim ama herşeyi yapmış.

Öğretmen, öğrencideki üstü kapalı potansiyeli ortaya çıkarınca öğretmenliğinin keyfini alıyor.

Tebrik ederim seni ve "o" öğrenciyi.

Bilsin ki "bizi çalışmak kurtarır."

Yorum Gönder

Var mı ekleyeceğin bir şey?