11 Temmuz 2010 Pazar

11 Temmuz

11 Temmuz bugün.


Srebrenitsa katliamının 15. yıldönümü.


Srebrenitsa'da ne olmuştu bilmeyenler için kısacık bir yazı kopyalıyorum ntvmcnbc.com'dan. Buyrun:


11 Temmuz 1995'te resmi rakamlara göre 8 bin 300 Boşnak Srebrenitsa'da öldürüldü. Bosna Sırp Ordusu kadın çocuk yaşlı genç demeden binlerce insanı katletti. 2. Dünya Savaşı'ndan bu yana Avrupa'da gerçekleştirilmiş en büyük toplu insan kıyımı, Avrupa'da hukuksal olarak belgelenen ilk soykırım oldu. Ancak soykırımı yapan Miladiç hâlâ yakalanamadı.


15 Yıl önce Sırp askerleri Srebrenitsa'da silahsız Boşnaklara saldırdı. Birleşmiş Milletler Barış Gücü tarafından korumak gerekçesiyle silahları toplanan binlerce Müslüman Boşnak, bulundukları her yerde, yolda, dağda, evlerinde, caddelerde katledildi. Cesetlerin kimlikleri tespit edilmesin diye cesetler parçalandı ve 64 ayrı toplu mezara gömüldü.


(Fotoğraflara bakabilirsiniz şuradan: http://fotogaleri.ntvmsnbc.com/15-yildir-dinmeyen-aci.html?position=0 )


Srebrenicki Inferno (Bildiğim kadarıyla: "Srebrenitsa Cehennemi")



majko, majko, jos te sanjam 
sestro, brate, jos vas sanjam svake noci 
nema vas nema vas nema vas 
trazim vas trazim vas trazim vas 
gdje god krenem vidim vas 
majko, oce, sto vas nema 



bosno moja ti si moja mati 
bosno moja majkom cu te zvati 
bosno majko srebrenice sestro 
necu biti sam 


bosno moja ti si moja mati 
bosno moja majkom cu te zvati 
bosno majko srebrenice sestro 
necu biti sam 





lane tosu lane tosu 
lane tosu lane tosu 


sestro, brate, jos vas sanjam svake noci 
nema vas nema vas nema vas 
trazim vas trazim vas trazim vas 
gdje god krenem vidim vas 
majko, oce, sto vas nema 



bosno moja ti si moja mati 
bosno moja majkom cu te zvati 
bosno majko srebrenice sestro 
necu biti sam 


bosno moja ti si moja mati 
bosno moja majkom cu te zvati 
bosno majko srebrenice sestro 
necu biti sam 


Diyor ki:





anne seni hala rüyalarımda görüyorum.
abi, abla her gece rüyam da sizi görüyorum.
yanımda değilsiniz.
sizi arıyorum; nereye gitsem , nereye baksam.
anne, baba neden yanımda değilsiniz?
bosna, benim annem sensin.
bosna, seni annem gibi görüyorum.
bosna, annem. srebrenitsa ablam (kardeşim) 
yalnız değilim.


(ekşisözlük'ten)


Tüm dünyanın gözü önünde bir katliam yaşandı orada. Unutulmasın.


0 kişi de demiş ki:

Yorum Gönder

Var mı ekleyeceğin bir şey?