14 Ağustos 2010 Cumartesi

Hepimiz metalciyiz, herkes metalci!

Küçüktük. Sanırım ortaokul yıllarımız olmalı. 


Müzik muhabbeti yapıyoruz. Bir arkadaşım dedi ki:


"Yaa ben Türkçe müzik dinlemiyorum, hoşlanmıyorum hiç, yabancı müzik dinliyorum sadece"


Bütün Türkçe şarkıların kötü olduğu ve yabancı müziğin şahane olduğunu ima eden bu cümlenin ardından süpersonik bir cevap beklentisiyle sordum:


"Ne dinliyorsun peki?"


Cevap:


"Shakira"


Muhtemelen müzik hakkında derin düşünmeye tam olarak o gün başladım.


Sonra büyüdük, o arkadaşım kendi ideal müziğini buldu, şimdi mutlu.


Bu sefer başkaları çıkmaya başladı karşıma.


"-Ben eskiden acayip rockçıydım. Ama artık hoşlanmıyorum, saçma geliyor.
-Ne dinlerdin mesela?
-PentEgram.
-Tamam ben cevabımı aldım."


"-Metalciyim ben.
-Ne dinlersin?
-Metallica.
-Başka?
-Bu kadar.
-Son dönemde eski hallerini aratıyorlar ama (diye tuzak bir cümle kurarsın, sonra beklediğin cevap gelir.)
-Ben son zamanlarda pek dinlemiyorum zaten. Eski şarkıları dinliyorum, Nothing Else Matters falan."


Sadece Şebnem Ferah dinleyip kendini baba metalci sanan (baba metalci de neyse artık) gençler var etrafımda. Bu benim dinlediğim müzik olduğu için rahatsız oluyorum bu tiplerden ama muhakkak diğer müzik türleri için de benzer bir durum geçerlidir. Kulağıma hoş geleni dinliyorum dese vallahi ona bile ses çıkarmayacağım ama sadece Şebnem Ferah dinlemekle metalci olmaları gerçekten komik geliyor. Bırak kardeşim, olma metalci falan, olup ne yapacaksın. 


Ben internetim yokken üzülürdüm, haberim olmuyor müzik olaylarından diye. 2 haftada bir TRT2'de yayınlanan müzik programını kaçırmamak için kırk takla atardım. HBB izlerdim arada bir-iki güzel klip yayınlıyor diye.


Şimdi hepimizin elinde internet varken bu sığlık niye onu anlamıyorum. Gerçekten bu müziği seviyorsan Şebnem Ferah, Metallica ve Pentagram dışında da bu müziği çok iyi yapan insanlar var, arayıp bulsana. (Şebnem Ferah'ı zerre kadar sevmediğimi ve beğenmediğimi de araya sıkıştırmak isterim.) 


Yok, sadece havalı oluyor diye metalciyim diyorsan kendine, boşver. Zaten siyah t-shirt giymekte değil olay biliyor musun? Hem pop müzik daha havalı şimdi. Serdar Ortaç var bak. "kop kop"
Hadi eller havaya! 

1 kişi de demiş ki:

Alchemist dedi ki...

30 eylül de ozy ozborn geliyormuş istanbul'a.

Yorum Gönder

Var mı ekleyeceğin bir şey?