28 Aralık 2010 Salı

Gel 2011, bir sen eksiktin!

2011'e 3 gün var.


Birkaç gün önce spor yapmaya çalışan 15 yaşında çocuklara saldırdı koskocaman adamlar. (adam?) İnsanlık değil bu, edilen her türlü küfür müstahak. Fiilen orada bulunmasa da "kim kimi dövmüş" muhabbeti yapan herkes için aynı şey geçerli. Fenerbahçelilik ya da Galatasaraylılık mevzusu değil olay. Olay tamamen "insanlık". Benim için bir şey değişebilir miydi saldıranlar Fenerbahçeli, saldırılan çocuklar Galatasaraylı olsaydı? Bahsi geçenler çocuk, 15-16 yaşlarında bir grup çocuk... Saldıranlara hayvan desem hayvanlara hakaret.


Bitti mi? Tabi ki bitmedi.


Kantin zamlarını protesto eden bir grup çocuk. Lise öğrencileri. 18 yaşını geçmemiş herkes çocuk ya hani, bunlar çocuk. Adı üstünde "ÇOCUK". Ne olmuş? Kantin zamlarını protesto etmişler. Yemeklerini dışarıdan almış gelmişler, (simit almışlar, evden kek-börek getirmişler) arkadaşlarına dağıtmışlar. Müdür yardımcısı hemen kızmış tabi; "Burada parayı ben kazanırım, siz burada bir şey satamazsınız!"


Çocuklar satış yapmadıklarını, yiyecekleri dağıttıklarını söyleyince hemen yeni bir konu bulup onun üzerinden saldırma ihtiyacı hissetmiş, bu sefer demiş ki: "Bunların içinde uyuşturucu satmadığınızı nereden bileyim?" Polisler gelmiş sonra, öğrenciler susturulmuş, bu masal da burada böyle bitmiş. (Öğrencilere zorla imzalatılan tutanaklardan bahsetmiyorum bile. İte kaka polis aracına bindirilen çocuklar olduğundan da bahsetmiyorum hiç!)


Ama bu kadarla da kalmıyoruz. "Youtube'u açtık, bu kadar özgürlük size fazla" diyen sevgili büyüklerimiz bu defa da Fizy'i kapatmış. Maillerimizi okumamıza dahi izin verilmeyecek olan günü heyecanla bekliyorum bu arada ben. Huzur Equilibrium'da! Verin haplarımızı siz de kurtulun biz de kurtulalım!


Son birkaç gündür bunlara benzer çeşitli olayların yaşandığı bir ülkede 2011'e umutla bakmamız beklenmiyordur herhalde. 2011'de bunlardan daha kötüleri olmaya devam eder biz de facebook'tan organize olur kınarız bunu yapanları, bundan rahatsız olan bir milyon kişi buluruz, resimlerimizi değiştiririz falan. En iyi becerdiğimiz iş bu ne de olsa.

8 kişi de demiş ki:

gribulut dedi ki...

yazdıklarına katılıyorum aynen. gelde 2011 daha iyi olur de. her sene öncekinden kötü gibi

beenmaya dedi ki...

yine de umut işte daha iyi olmalı, olsun artık umudu. ama biz böyle sessiz sedasız kaldıkça da ne değişecek ki diye sormuyor da değilim kendime...

yine de her şeye rağmen şimdiden iyi seneler...

sRkn dedi ki...

dünya o kadar da güzel bir yer değil.
biz burada yaşadığımız için buraları biliyoruz,atıp tutuyoruz falan ama dünya genel olarak böyle bir yer galiba...
konuyla pek alakalı değil ama eklemek istedim.

Witchie of Stars dedi ki...

kantin meselesini duymuştum biraz ama bu kadar detay bilmiyordum doğrusu... =/ Türkiye.. Güzel(!) ülkem demeye zorlanıyorum her geçen gün biraz daha.

Selin dedi ki...

@ gribulut

yine de iyi olmasını ummaya çalışıyoruz işte...

Selin dedi ki...

@beenmaya

nereye gidiyoruz bilmiyorum böyle, "korkulu rüya hayra çıkar" der bizimkiler. Öyle olsa keşke...

Selin dedi ki...

@sRkn

dünyanın neresinde yaşanırsa yaşansın bu olanlar rahatsız edici zaten, hatta pek çok yerde de benzerleri yaşanıyor eminim ki ama en yakından gördüklerim daha çok sinirlendiriyor beni. Bütün ayrıntılar gözünün önünde, o ülkenin her şeyini daha yakından tanıyorsun, öncesini biliyorsun, sonrasını tahmin ediyorsun falan...

Selin dedi ki...

@Witchie of stars

Biraz güç, biraz yetki sahibi olduklarında canavarlaşıyor insanlar buralarda. İstisnası çok az.

Yorum Gönder

Var mı ekleyeceğin bir şey?