29 Ocak 2011 Cumartesi

+18 Friends


Yanılmıyorsam 7. sınıfta falandım, atv her gün Friends'i yayınlardı ve ben o çocuk halimle Friends saati geldiğinde sokaktaki oyunu bırakır eve gelirdim. İzler tekrar çıkardım. Bir arkadaşım "Bize göre değil o dizi, büyükler için" demişti. Olanca ukalalığımla "Ben sizin gibi değilim" demiştim ama sanırım içimden :) Umarım içimden demişimdir yani...


Birkaç sezon yayınladıktan sonra bıraktı atv, sonra Digiturk aldı. O zaman evde Digiturk olmamasının beni en çok üzen taraflarındandı Friends'i kaçırmak. Neyse ki internetten istediğimiz her şeye ulaşabilmemiz sayesinde izleyemediğim bölümlere de kavuştum.


Bu akşam topluca oturup birkaç bölüm izledik arka arkaya. Tam yarın devam ederiz deyip kapatmıştık ki Mischief  "Show tv Friends'in Türk versiyonunu yapmış" deyip görmek için yerinden fırladı. Tabi biz de peşinden...


Geçen sabah reklamda gelinlikle ortalıkta dolaşan bir adet dizi karakteri görünce "Rachel" olma ihtimalini düşünmüş sonra "Yok artık" demiştim. Diziyi açıp kendi düğününden kaçan gelinlikli kızı görünce anladım ki sahiden Rachel bu!


Kız evleniyor diye ağlayan tipin saçı başı kılığı kıyafeti Ross'a benziyor diye şaşırmadık. Alışkınız bu kopyalara. Ama oyuncu olmaya çalışan tiple onun ev arkadaşı olan diğer tipin yaşadıkları mekan, kılık kıyafet ve hareketleri birebir Joey ve Chandler kopyası olunca gülme krizine girdik, evet. Evdeki bütün detaylar aynı! Bu kadarını da beklemiyordum.


Konusunu oradan buradan kopyaladığımız dizilerin kaç tanesi tuttu bugüne kadar bilmiyorum. Sanırım hiç! Hâlâ neden ısrar ediyoruz, neden kendi türünde ve döneminde başarılı olan dizilerin aynısını yapmaya çalışıp becerememeye ve birkaç hafta sonra yayından kaldırmaya ısrarla devam ediyoruz? Olmuyor işte, olmuyor. 


Sırada hangi dizi var merak içindeyim. House? How I met your mother? Glee? Supernatural? Dexter? Spartacus? Yoksa eskilerden mi? Prison Break? Heroes? Married with children? Pardon, o yapılmıştı ama tutmamıştı. Seinfield? Hangisi?



*Yerli versiyonun ismi "+18"

11 kişi de demiş ki:

rectoa dedi ki...

o olay olmamış harbiden. bakamadım bile yüreğim kaldırmadı.

6 tane can arkadaşımın anısına saygısızlık etmişler, bakamadım.

massimo dedi ki...

the oc'nin de türk versiyonunu yapmışlardı. tabi ki o da garipti ve yayından kalktı.

Sycorox dedi ki...

çok fena yahu :/ reklamlarına bile tahammül edemiyorum

feanor dedi ki...

"Ananla Nasıl Tanıştım?" da çekildi. Sezyum önerisi:
http://www.sezyum.com/how-i-met-your-mother/
:D

Öktem dedi ki...

Show'un yaptığı diziyi bilmiyorum ama denesinler ya, tutmuyor kaldırılıyor. Denedikleri için eleştirmek doğru değil bence.

Ülkedeki dizi sektörü(evet sektör) kaliteli senaristleri barındırdığı kadar kaliteli yapımcı ve oyuncuları da barındırmalıdır. Biz de bir şeyler daima eksik olduğundan dünyaya pazarlayabileceğimiz bir dizi yapmak yerine, ''hazır, yapılmışı var'' mantığıyla hareket ediliyor. Her neyse, zamanla birlikte bu taklit hastalığının da tedavisi mutlaka bulunur. Acun Ilıcalı'nın biraz dinlenmesi gerekiyor sanırım, bu akımı o başlattı - tabii bana göre o -

Selin dedi ki...

@rectoa

biz de benzer bir hisse kapıldık görünce

Selin dedi ki...

@ massimo

aa onu bilmiyorum ben galiba :-/

Selin dedi ki...

@sycorox

ben Aysun Kayacı'nın ördek pozuyla ekrana göz süzdüğü sahneye denk geldim, intihar sebebi!

Selin dedi ki...

@feanor

Süper :))

Selin dedi ki...

@feanor

Süper :))

Selin dedi ki...

@Öktem

Denesinler ama bu kadar kötü oyunculuklarla ve dizinin orijinalindeki karakterlere hiçbir şey katmadan olacak iş değil bu. Dizinin farklı versiyonunu çekmek değil de taklidini yapmaya döndürmüşler işi +18'de. Mesela Tatlı Hayat dizisi yabancı bir dizinin uyarlamasıydı ve gayet iyi seyrettirdi kendini. Başta Haluk Bilginer olmak üzere neredeyse bütün oyuncular iyiydi. Ama yine Haluk Bilginer'in baş rolünde oynadığı According to Jim'den uyarlanan dizi Haluk Bilginer'e rağmen kötüydü ve 3-4 hafta sonunda kaldırıldı. Onca masraf, onca hazırlık yapıp 3 haftada diziyi kaldırmak mantıklı iş değil. Hiç izlemedim ama şu an deli gibi izlendiğini bildiğim Behzat Ç örneği var elimizde, demek ki biz zamanında tutmuş ve bu ülkede de yayınlanmış dizileri yapmak yerine kendi dizimizi yaptığımızda ortaya daha güzel işler çıkarıyormuşuz. (Niye biz diyorsam, sanki dizileri ben yapmışım gibi :D ) Ama Yıldız Kaplan'ın Peggy Bundy karakterini canlandırdığı Married with children'ın tutmasını beklemek mantıklı iş gibi gelmiyor bana. Özgün senaryo yazabilecek adam mı yok sanki memlekette ya da illa uyarlama yapacaksak oynatacak adam gibi oyuncu mu bulamıyoruz...

Yorum Gönder

Var mı ekleyeceğin bir şey?